ČOKOLADE I ČOKOLADICE

18102019-FokusCokoladeCokoladice

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 172, oktobar 2019)

 

Prema podacima Retail Zooma, najvažniji kanal prodaje kod čokolada i čokoladica je kanal srednjih i velikih radnji - od 40 do 300m².

 

Podaci kompanije Retail Zoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće čokolada i čokoladica na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od septembra 2018. do avgusta 2019. godine, dakle proteklih godinu dana.

Prodaja po regionima

U toku posmatranog perioda u severnoj Srbiji je generisano 23,3% prodatih količina, u Beogradu 26,7%, u zapadnoj Srbiji 22% prodaje, a u istočnoj Srbiji 28% prodatih količina.
Ako posmatramo vrednosno učešće primećujemo da je u severnoj Srbiji zabeleženo 24,3% vrednosnog tržišnog učešća, Beograd beleži 28,8% vrednosnog tržišnog učešća, a istočna i zapadna Srbija kumulativno beleže 46,8% vrednosne prodaje.

Segmentacija

Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije Retail Zoom, u periodu od septembra 2018. do avgusta 2019, na tržištu čokolada i čokoladica, količinski posmatrano, segmentacija izgleda ovako: čokolade čine 57,9%, a čokoladice 42,1%; vrednosno posmatrano cifre su sledeće: čokolade su 63,1%, a čokoladice čine 36,9% tržišta.

Po kanalima prodaje

Najveće količine čokolada i čokoladica su u ovom periodu prodate kroz kanal srednjih i velikih radnji (38,7% količinski, 37,9% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 31,2% količinski i 29,2% vrednosno, hiper/supermarketi učestvuju sa 24% količinski i 24,7% vrednosno, kanal kiosaka, paviljona i benzinskih stanica beleži 6,1% količinski i 8,2% vrednosno.

Vodeći igrači

Vodeći proizvođači, vrednosno posmatrano, u kategoriji čokolada i čokoladica, kumulativno gledano su: Ferrero, Mars, Mondelēz, Pionir i Soko Štark (rangirani po abecednom redu).

 

NAJLEPŠE ŽELJE

 

Iako je verna tradiciji i originalnoj recepturi, kompanija Štark se ne plaši inovacija i prati trendove, pa se u širokom asortimanu Najlepših želja mogu pronaći čokolade najrazličitijih ukusa.

 

Kada su čokolade u pitanju, Štarkove Najlepše želje su već godinama poznate po jedinstvenoj teksturi i prepoznatljivom ukusu. Kompanija Soko Štark se ponosi prirodnim sastojcima od kojih se Najlepše želje čokolade prave, gde dominiraju kakao i kakao buter. Međutim, iako veran tradiciji i originalnoj recepturi, Štark se ne plaši inovacija i prati trendove, pa se u širokom asortimanu Najlepših želja mogu pronaći čokolade najrazličitijih ukusa.
Tokom ove godine Najlepše želje su tržištu predstavile nekoliko novih ukusa, od kojih izdvajamo one najinteresantnije:

Najlepše želje Plus – Somersby
Čokoladu sa ukusima jabuke i kruške, koja u sebi sadrži jedno od najpoznatijih cider osvežavajućih pića – Somersby;

Najlepše želje LOL – Smoki
Spoj Štarkovih najpoznatijih brendova – Smoki mini i Najlepše želje, koji je rezultirao neponovljivim ukusom čokolade i hrskavog Smokija;

 Najlepše želje keks i višnja/vafl i lešnik
Treća vrsta čokolade koju izdvajamo ne razlikuje se samo po ukusu, već i po teksturi, koja podseća na najukusnije kolače. Reč je o Najlepše želje čokoladi sa ukusom keksa i višnje i vafla i lešnika.