Tatjana Đokanović, Dijamant

1892020-Tatjana-_okanovi_--FOTO-za-Progressive

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 180, septembar 2020)

 

SPOJ TRADICIJE I INOVACIJE – GARANCIJE USPEŠNOG POSLOVANJA

 

Od nas u Dijamantu uvek možete očekivati inovacije u asortimanu, kao i kampanje kojima opravdavamo ulogu lidera i promovišemo dobre vrednosti na Dijamant način. Mi smo tim koji zajedno planira sledeće korake i na njima radi predano i pažljivo, jer potrošači znaju da od Dijamanta uvek dobiju najbolje.
Razgovarala: Marija F. Šmit

 

“Kompanija Dijamant AD je lider na tržištu Srbije u proizvodnji jestivih ulja, margarina, biljnih masti, majoneza i delikatesnih proizvoda na bazi majoneza. Uspešno poslovanje duže od osam decenija zasniva se na kontinuiranom kvalitetu, iskustvu i znanju zaposlenih, kojih je više od 600, kao i na konstantnom ulaganju u inovacije”, kaže za Progressive magazin Tatjana Đokanović, direktor marketinga i razvoja u kompaniji Dijamant, sa kojom smo razgovarali o situaciji na sprskom tržištu, novim Dijamant način proizvodima, rezultatima i planovima kompanije, kao i o drugim temama.

 
Kako vidite trenutnu situaciju na srpskom prehrambenom tržištu? Da li je epidemija korona virusa uticala na poslovanje kompanije Dijamant i na koji način?
Ova godina počela je pandemijom koja je unela pometnju ne samo u sektor prehrane već i u sferu finansija na makro i mikro planu. Međutim, uspeli smo da se u vrlo kratkom roku prilagodimo novim uslovima poslovanja. Mogu sa ponosom da kažem da smo održali proizvodnju u punom kapacitetu i da na celoj teritoriji Srbije uspevamo da svim kupcima obezbedimo dovoljne količine svih naših proizvoda, a pre svega ulja koje je strateška namirnica. Kada smo uvideli da se situacija stabilizovala, u smislu snabdevanja i da tu nema izazova, od Vlade Republike Srbije dobili smo dozvolu da deo količina preusmerimo na izvoz u države regiona, što je bitno. Prilagođavanje novonastalim okolnostima zahtevalo je angažovanje timova na svim nivoima u punom kapacitetu i njihovo kvalitetno i usklađeno delovanje. Zaista smo ponosni na činjenicu da su naši zaposleni pokazali spremnost i potencijal za ovakve izazove, jer samo od njih zavisi kontinuirano poslovanje i snabdevanje domaćeg i regionalnih tržišta neophodnim namirnicama, koje su deo Dijamant portfolija.

Da li je bilo promena u ranije zacrtanim ciljevima ili se sve odvija kako je i planirano?
Naravno da je bilo promena. Sama proizvodnja i snabdevanje ni u jednom trenutku nisu prekinuti, ali kada je reč o određenim kampanjama i komunikaciji, oni su morali da se prilagode situaciji, a neke od aktivnosti i da sačekaju pravi trenutak. Međutim, sve ono što se odnosilo na rad ‘iza kulisa’, kao što je priprema novog brenda i razvoj novih proizvoda, teklo je svojim tokom. Uprkos celoj situaciji mi smo uspeli da na tržište lansiramo potpuno novu liniju proizvoda pod imenom Dijamant način, u okviru koje se nalazi 12 proizvoda vrhunskog kvaliteta. Postignuti rezultati u prvoj polovini godine više su nego zadovoljavajući i zaista možemo da se pohvalimo višestrukim uvećanjem izvoza, kao i plasiranjem nove ponude, koja već postaje prepoznatljiva kod naših potrošača.

 
Na kojim sve tržištima su zastupljeni Dijamant proizvodi?
Dijamant nije samo lider na domaćem, već i na regionalnom tržištu, međutim potencijal i kapacitet koji kompanija Dijamant ima otvaraju nam mogućnost plasiranja naših proizvoda i na neka nova geografska područja. Izvoz je oblast na kojoj počiva veliki deo dobiti kompanije Dijamant, zašta je opet zaslužan kvalitet proizvoda od kojeg ne odustajemo, kao i naša želja da širimo poslovanje i napredujemo.
Koja od priznanja i nagrada koje su Dijamantovi proizvodi osvojili u poslednje vreme biste izdvojili kao vama najznačajnije?
Ime kompanije Dijamant je postalo sinonim za kvalitet, iskustvo, tradiciju, ali ujedno i za inovaciju. Zbog toga su naši proizvodi i brendovi omiljeni među potrošačima, što potvrđuju brojna domaća i međunarodna priznanja i nagrade. Posebno ističem da smo desetostruki osvajač priznanja ‘Moj izbor’ što potvrđuje lidersku poziciju kompanije Dijamant u kategoriji ulja, stonih margarina i majoneza.

Na koje sve načine se trudite da pružite podršku svojim brendovima u njihovom nastupu na tržištu kako biste zadržali postojeće i osvojili još bolje pozicije u borbi sa konkurentskim brendovima?
Mi u Dijamantu nikada ne stajemo. Inovacija je naš imperativ. Trudimo se da uvek idemo korak ispred očekivanja potrošača, što znači da razvijamo postojeće proizvode, širimo portfolio, ali ujedno radimo i na razvijanju potpuno novih.

Koji Dijamantovi proizvodi se mogu smatrati top sellerima u odnosu na ostale proizvode koje kompanija proizvodi?
Najtraženiji naš proizvod je suncokretovo ulje, zatim Dobro jutro, klasik stoni margarin i majonez. Novi proizvodi iz asortimana Dijamant način za kratko vreme prodaje zabeležili su zaista sjajne rezultate i sugurno će postati oštra konkurencija našim ostalim proizvodima, ali i celokupnoj ponudi na tržištu.

Kakvi su po vašim zapažanjima trendovi na srpskom tržištu kada je reč o hrani? Da li smatrate da se navike potrošača menjaju i u kom pravcu?
Naravno da se navike menjaju. Životni stil se menja, a sa tim i način ishrane. Postoje trendovi koji su deo jedne šire slike. Danas je najizraženija potreba da se napravi balans između brzog načina života i zdrave ishrane, a ono što je konstanta i što se ne menja je uživanje u hrani. Sa Dijamant proizvodima je uživanje u hrani zagarantovano, međutim mi kao kompanija svesni smo potreba i želja potrošača, prepoznajemo ih i umemo da ih predvidimo, te u skladu sa tim osmišljavamo i unapređujemo paletu naših proizvoda, ali i našu komunikaciju. Primetna je i sklonost potrošača ka modernom i interesantnom vizuelnom identitetu pri odabiru proizvoda, stoga kontinuirano ulažemo u razvoj novih i unapređenje postojećih ponuda, dizajnirajući nove koncepte i originalne ambalaže.

Recite nam nešto više o novim Dijamant način proizvodima – gde ste pronašli inspiraciju za baš ovakve ukuse, kako su proizvedeni i koji su njihovi benefiti? Da li ste prethodno radili istraživanja tržišta i koje ciljne grupe ste imali u vidu kada ste osmišljavali nove proizvode?
Ideja o novim proizvodima pod nazivom Dijamant način rodila se iz namere da se stvori brend koji će biti sinonim za novi, drugačiji ukus, ali ne samo u ishrani već u životu uopšte. Zbog toga je i kampanja nazvana ‘Dodaj ukus životu’, s namerom da se promoviše određeni stil života, i da se reč ‘ukus’ ne stavlja samo u kontekst hrane. Takođe, novi brend potvrđuje i da je Dijamant kompanija koja je uvek spremna na promene, koja raste i razvija se zajedno sa novim generacijama koje dolaze, ali se menja na svoj način. Na Dijamant način. Ukupno 12 novih proizvoda osmišljeno je nakon studioznog istraživanja tržišta koje je pokazalo da su određeni proizvodi nedostajali ili su bili nedovoljno kvalitetni i inovativni. Zbog toga su Dijamant način sosovi, džemovi i ulja napravljeni od najkvalitetnijih namirnica, po proverenim recepturama i savremenom tehnologijom. Oni su specifični i drugačiji, pre svega zdravi i kvalitetni proizvodi koji mogu da zadovolje i najzahtevnije kupce.

Koliko je vremena bilo potrebno da ovi proizvodi pređu put od ideje do lansiranja na tržište?
Sam proces razvoja proizvoda, od početne ideje preko postavljanja proizvoda na police do realizacije marketing kampanje, trajao je godinu dana, što je poprilično brzo. Moram priznati da smo, i pored napornog i posvećenog rada, uživali u testiranju novih ukusa i osmišljavanju originalnih pristupa. Zadovoljstvo je biti na čelu tima koji je pokrenuo ne samo novu liniju proizvoda, već novi stil života i to na Dijamant način.

Kakve su prve reakcije potrošača na nove proizvode i kakva su očekivanja kompanije od njih u budućnosti?
Vrlo pozitivne. Reakcije su premašile naša očekivanja, iako smo čvrsto verovali da dobra ideja vodi ka uspehu. Naši potrošači su nam ponovo ukazali poverenje i u kratkom roku prihvatili i primenili Dijamant način. To pokazuju ne samo rezultati prodaje, već i posećenost i pregledi na svim našim kanalima komunikacije. Verujem da ćemo u narednom periodu opravdati očekivanja i da će Dijamant način postati svakodnevna dobra navika naših potrošača.

Kakvi su planovi kompanije Dijamant do kraja godine i u narednom periodu? Da li možemo očekivati još neke novitete u skorije vreme?
Osnovni cilj je da i do kraja godine održimo dobre poslovne rezultate i da kontinuirano snabdevamo tržišta našim proizvodima, kao i do sada. Od nas u Dijamantu uvek možete očekivati inovacije u asortimanu, kao i kampanje kojima opravdavamo ulogu lidera i promovišemo dobre vrednosti na Dijamant način. Mi smo tim koji zajedno planira sledeće korake i na njima radi predano i pažljivo jer potrošači znaju da od Dijamanta uvek dobiju najbolje. Naš plan je da tako i ostane.