(tekst je objavljen u Progressive magazinu br 183, decembar 2020)
NAJVEĆI RAST VREDNOSNE PRODAJE U ZAPADNOJ SRBIJI
Najveći udeo u prodaji vlažnih maramica za bebe beleži kanal hiper i super marketa i to 40,9% po vrednosti, 40,9% po količini i 38,4% po komadu. Na drugom mestu su drogerije u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 27,9%, količinska od 24,1% i komadna od 23,5%.
Nielsen analiza tržišta
Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Prema podacima iz Nielsen panela za praćenje prodaje robe široke potrošnje za posmatrani period od septembra 2019. do avgusta 2020, vlažne maramice za bebe, kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, beleže rast prodaje – vrednosno 11,9%, količinski 11,3%, dok komadna prodaja ima nešto manji rast: 9,4%.
Vrednosna prodaja vlažnih maramica za bebe u posmatranom periodu zabeležila je najveći rast u zapadnoj Srbiji (14,3%), u jugoistočnoj Srbiji 13,8%, a u Vojvodini beleži rast od 13,1%. U Beogradu rast je manji i iznosi 8,9%.
Rast po kanalima – komadna prodaja
Posmatrano po kanalima prodaje preko kojih ovi proizvodi stižu do potrošača, a uključeni su hiper/super marketi, velike/srednje, male prodavnice i drogerije, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u formatima do 40m² i iznosi 16,8%, a potom u drogerijama (16,7%). Hiper/super marketi beleže rast od 0,1%, a velike prodavnice od 12,6%.
Rast po kanalima – vrednosna prodaja
Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u drogerijama je zabeležen je rast od 19%, u malim prodavnicama od 18,3%, velikim prodavnicama 15,4%, dok vrednosna prodaja u hiper i super marketima raste 4,3%.
Udeo kanala u prodaji
Najveći udeo u prodaji vlažnih maramica za bebe beleži kanal hiper i super marketa i to 40,9% po vrednosti, 40,9% po količini i 38,4% po komadu. Na drugom mestu su drogerije u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 27,9%, količinska od 24,1% i komadna od 23,5%. Male prodavnice, iako beleže rast, učestvuju vrednosno sa 9,3%, odnosno komadno sa 11,4%.
Vrednosno učešće po regionima
Region Beograd učestvuje u vrednosnoj prodaji vlažnih maramica za bebe sa 36,2%, Vojvodina sa 27,3%, zapadna Srbija sa 19,1% i region jugoistočne Srbije sa 17,4%.
Veličina pakovanja
Na srpskom tržištu u posmatranom periodu ubedljivo najviše je vlažnih maramica za bebe u pakovanju od 72 komada, sa vrednosnim učešćem u prodaji od 30,1%, potom od 80 komada sa vrednosnim učešćem od 9,3%, 64 komada sa učešćem od 7,3%, 192 komada sa 7,1%.
Vodeći igrači
Top pet proizvođača u kategoriji vlažnih maramica, abecednim redom, su: Alkaloid, Beiersdorf, Lomax Company, Piramida 72 i P&G, sa kumulativnim vrednosnim učešćem od 55,1%.
Piramida 72
Slobodan Vasilić, generalni direktor kompanije Piramida 72:
Naša kuća postoji od 1992. godine i za to vreme je od male porodične firme postala kompanija koja svoje proizvode izvozi u 15 evropskih zemalja. Jedan od brendova naše kompanije na koji smo posebno ponosni je Baby Fresh linija vlažnih maramica, koju smo ove godine lansirali na tržište i u pravom smislu te reči ‘osvežili’ naš proizvodni portfolio.
Pratimo potrebe tržišta i najnovije trendove
Baby Fresh brend je rezultat dvadesetogodišnjeg iskustva, kao i kontinuiranog razvoja našeg poslovanja u skladu sa najvišim globalnim standardima kvaliteta. Praćenje potreba tržišta, najnovijih trendova, kao i pažljivo osluškivanje potreba potrošača nezaustavljivo nas vode ka inovacijama, unapređenjima postojećih i kreiranju novih proizvoda.
Snažan i prepoznatljiv identitet brenda
U skladu sa tim razvili smo posebnu liniju namenjenu održavanju higijene beba i dece: Baby Fresh vlažne maramice. Unapredili smo formulu, dizajnom se približili ciljnoj grupi i kreirali snažan i prepoznatljiv brend indentitet.
Širok portfolio proizvoda
Dermatološki testirane, obogaćene prirodnim sastojcima i dizajnirane tako da zadovoljavaju praktične, ali i emotivne potrebe potrošača, Baby Fresh maramice nude širok portfolio proizvoda namenjen nezi i higijeni najmlađih, od prvog dana do prvih koraka i aktivnosti.
Za to vreme, mi nastavljamo sa novim koracima i aktivnostima – jer za uspeh su neophodne FRESH ideje!
Sebamed
Sebamed Baby uljane maramice
Efektivna zaštita kože od štetnih uticaja okoline i regeneracija kože protiv iritacije.
- Temeljno i nežno čišćenje u predelu pelena
- Ostaci fecesa se ukljanjaju bez iritacije kože
- Bogatstvo prirodnih ulja štiti od iritacije i suvoće
- Biobranil i uljani ekstrakt pšeničnih mekinja nude biološku zaštitu
- Pantenil triacetat, precursor pantenola, promoviše regeneraciju i obnavljanje kože
- Pogodno kod kuće i na putu
- Higijensko i lako odlaganje nakon upotrebe
- Jača otpornost osetljive bebine kože
- Ne sadrži nitro-jedinjenja, formaldehid, nitrozamin, dioksan
- Bez PEG veza (polietilen glikola)
Pakovanje: 70 kom
Indikacije
– Posebno preporučljivo za meko i nežno čišćenje područja u predelu pelena
– Sastojci pomažu inhibiciju zapaljenja, smiruju svrab i umiruju kožu
– Pogodno i za nežno uklanjanje šminke oko osetljivog područja očiju
Sebamed Baby vlažne maramice
Nežno, efikasno čišćenje i higijenska zaštita protiv iritacije osetljive bebine kože, povećavaju otpornost na patogene.
- Jača otpornost bebine osetljive kože
- Sa pH vrednošću od 5.5 Baby Sebamed je klinički proveren za razvitak kiselinskog omotača
- Ne sadrži nitro-sastojke formaldehid, nitrozamine, dioksan
- Bez veštačkih boja
- Karakteristike proizvoda:
- Blaga formula losiona za nežno, efikasno čišćenje
- Biljni ekstrakt kamilice umiruje iritaciju
- Pantenol sprečava zapaljenje
- pH vrednost od 5.5 štiti razvitak kiselinskog omotača
- Bez alkohola
- Bez PEG
- Najbolji kvalitet meke predene čipke 70% viskoza, 30% poliestar
Pakovanje: 72 kom
Indikacije
– Posebno preporučljivo za čišćenje osetljive bebine kože
– Dermatološki testirano