VELIKO INTERESOVANJE ZA SRPSKI ŽIG: Porodica čuvarkuća ima više od 500 proizvoda

210211_cuvarkuca

11. II 2021 | Porodica čuvarkuća dobila je 64 nova proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, a pravo na žig osvojili su „Zorka keramika“, „Perutnina Ptuj – Topiko“, „Mercator S“, „Crvenka fabrika šećera“, „Pobeda DOO Predejane“ i „Degustacioni centar“ Pirot. Time je ukupan broj čuvarkuća premašio 500, saopšteno je na sednici Saveta u Privrednoj komori Srbije.

U oblasti prehrambene industrije, dva ugostitelja sa bogatim iskustvom, „Pobeda“ doo Predejane i Degustacioni centar Pirot, kandidovali su specifične proizvode za žig Čuvarkuća. Dalibor Tošić, vlasnik pirotskog Degustacionog centra čije su „boemska potkovica“ i „midžorska poludivlja kobasica“ dobile pravo na žig, ne krije zadovoljstvo što će se ovi tradicionalni proizvodi okititi „Čuvarkućom“ koja će im, kako ističe, omogućiti veći prodor na domaće ali i strano tržište, veću prodaju i proizvodnju.

“Jedva smo dočekali akciju koja će da promoviše i podstiče domaće kvalitetne proizvode kao što to rade i mnoge razvijene ekonomije poput Austrije ili Nemačke. Čim smo čuli za ʹČuvarkućuʹ, odlučili smo da konkurišemo. Nadamo se da će naši proizvodi biti prepoznatljiviji na tržištu, da će se razlikovati i biti dosta ispred konkurencije. Domaća proizvodnja i korišćenje resursa isključivo iz Srbije jeste način da očuvamo i našu zemlju i ekonomiju, ali i da mali proizvođači razvijaju biznis“, rekao je Tošić.

Naglašava da su „boemska potkovica“ i „midžorska poludivlja kobasica“ tradicionalni, 100 odsto domaći proizvodi koje stvaraju i čiju recepturu čuvaju generacije. „U proizvodnji se koristi samo čisto meso: kozje, ovčije, goveđe. Midžorska poludivlja kobasica je kombinacija goveđeg i konjskog mesa. U narednom periodu planiramo da konkurišemo i za sertifikat za organsko meso“, rekao je Tošić.

Na listu čuvarkuća upisali su se i novi proizvodi kompanije „Pobeda”, Predejane – ljuti i blagi ajvar. „Očekujemo da će žig Čuvarkuća na našim proizvodima doprineti da se potrošači pri kupovini odluče za naš proizvod, jer su sigurni da kupuju nešto što je kvalitetno i domaće“, rekla je Ivana Vučković, direktorka „Pobede DOO Predejane”. Podseća da se žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla već nalazi na teglama „ljute papričice u ulju“, kao i da planiraju da naredne sezone konkurišu i novim proizvodima. „Paprika i papričica koje koristimo u našim proizvodima uzgajaju se u leskovačkoj opštini, sve je kompletno domaće, i nadamo se će akcija ʹStvarano u Srbijiʹ naše kvalitetne proizvode još više približiti kupcima“, rekla je Vučković.

Pravo na žig dobilo je i 17 proizvoda kompanije „Perutnina Ptuj – Topiko“ u Bačkoj Topoli, u kojoj se kompletan uzgoj, prerada i distribucija odvijaju u Srbiji i zatvara putanja proizvoda od polja do trpeze. Porodicu čuvarkuća uvećaće i još 21 proizvod kompanije „Mercator S“ pod brendom „Ukusi moga kraja“, koji se prave u saradnji sa lokalnim proizvođačima, o čemu više možete da pročitate OVDE.

Gotovo 90 odsto domaće sirovine i rada ima i „beli šećer“ Šećerane Crvenka, sa tradicijom dugom 107 godina.

U oblasti hemijske industrije, četrnaest vrsta podnih i sedam vrsta zidnih pločica kompanije „Zorka keramika“, vodećeg proizvođača keramičkih pločica u Jugoistočnoj Evropi, poneće prestižni žig.

„U svim našim proizvodima dominira domaća sirovina, visokokvalitetne gline iz naših rudnika u blizini fabrike u Šapcu. Znanje koje se koristi u proizvodnji je takođe naše, kod nas u timu rade mlade generacije ljudi, sa stalnim unapeđenjima i edukacijama u svojim oblastima, uz podršku iskusnog kadra. To nas čini modernom kompanijom.

Održivo poslovanje moguće je u Srbiji kada se, kao kod nas, zasniva domaćem menadžmentu, sirovinama, resursima i znanju“, rekao je direktor „Zorka keramike“ Đorđe Radulović. Kako je istakao, koristi od proizvodnje i kupovine proizvoda označenih „Čuvarkućom“ su mnogobrojne i veoma značajne, jer time omogućavamo da kvalitetni proizvodi od domaćih sirovina budu u našim domovima i podižemo svest o kvalitetu domaćih proizvoda na našem tržištu.

„Želim da se zahvalim Privrednoj komori Srbije na ovoj inicijativi i verujem da će ʹČuvarkućaʹ zaživeti kao oznaka i opstati u narednim godinama. Hvala i potrošačima na dosadašnjem četrdesetpetogodišnjem poverenju i dobrom ukusu“, poručio je Radulović.

Mihailo Vesović, predsednik Saveta za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga „Čuvarkuća“, istakao je da projekat „Stvarano u Srbiji“, pokrenut pre više od pola godine, beleži odlične rezultate, zahvaljujući podršci potrošača, eksperata, proizvođača, kao i trgovinskih lanaca, kao što su DIS i Mercator S koji su nam partneri u ovoj akciji. „Najveći broj proizvoda dolazi iz prehrambene industrije, ali i iz metalske, građevinske, farmaceutske, hemijske, tekstilne industrije. Kompanije, bez obzira na to da li je vlasnik strani ili domaći, pokazuju da su proizvođači srpskog proizvoda, ali i da zadovoljavaju visoke standardne kvaliteta, poštuju ekološke i druge zahteve, vode računa o lokalnoj sredini i time doprinose rastu privrede u celini“, ukazao je Vesović.