STVARAJMO BOLJI SVET: Ovo je nova strategija održivosti kompanije Heineken do 2030.

22. IV 2021 | Heineken je napravio korak dalje u svojoj ambiciji da unapredi delovanje u domenu očuvanja životne sredine, društvene održivosti i odgovorne konzumacije, na svom putu ka poslovanju bez štetnih uticaja na životnu sredinu i u pravednijem i zdravijem svetu navodi se u saopštenju kompanije povodom objavljivanja svoje strategije održivog poslovanja za 2030. godinu pod nazivom ‘Stvarajmo bolji svet’.

Novi program održivog poslovanja obuhvata set ambicioznih planova i obaveza sa ciljem da se ostvari pozitivan uticaj kako na životnu sredinu, tako i u domenu društvene održivosti, ali i promocije odgovorne konzumacije alkohola.

Kao važan deo uravnotežene poslovne strategije kompanije pod nazivom ‘EverGreen’, ambicije za 2030. godinu nadovezuju se na napredak ostvaren od kada je program ‘Stvarajmo bolji svet’ započeo, 2009. godine.

„Preko 150 godina, strastveno smo posvećeni ostvarivanju pozitivnog uticaja na svet oko nas. Znamo da možemo da napredujemo samo ako i naši ljudi, planeta i zajednice oko nas napreduju“, rekao je izvršni direktor i predsednik upravnog odbora Heinekena, Dolf van den Brink. „Krećemo se ka deceniji u kojoj nas očekuju još složeniji izazovi. Naša vizija održivosti za 2030. godinu ‘Stvarajmo bolji svet’ podiže lestvicu i omogućava brži napredak ka poslovanju bez štetnih uticaja na životnu sredinu i u pravednijem i zdravijem svetu. Naše dalje delovanje i obaveze protkane su kroz našu strategiju uravnoteženog rasta, ‘EverGreen’, u kojoj je održivo i odgovorno poslovanje postavljeno u prvi plan i čini njen sastavni deo. Želim da zahvalim svim našim zaposlenima koji posvećeno i svim srcem pristupaju ovoj temi. Zajedno ćemo učiniti sve što možemo, kako bismo stvarali bolji svet“, dodao je van den Brink.

Ova strategija uključuje sledeće segmente:

  1. Na putu bez štetnih uticaja na životnu sredinu
    a. Nulta emisija ugljen-dioksida u svojoj proizvodnji do 2030. godine, a u celokupnom lancu vrednosti do 2040. godine.
    b. Bez otpada (Zero Waste)  Heineken se obavezuje da će eliminisati odlaganje otpada na deponije sa svojih 166 proizvodnih postrojenja do 2025. godine.
    c. Pozitivan uticaj na vodene resurse – Heineken će dalje smanjiti prosečnu potrošnju vode na 2,6 hektolitara po hektolitru piva (hl/hl) u područjima u kojima postoje izazovi sa izvorima pijaće vode i na 2,9 hl/hl širom sveta.
  2. Na putu ka inkluzivnoj, fer i pravičnoj kompaniji i svetu
    a. Prihvatanje inkluzije i različitosti 
    – Heineken se javno obavezao na povećanje procenta i osnaživanje žena na 30% liderskih pozicija u višem menadžmentu do 2025. godine, a na 40% do 2030. godine, na svom putu ka rodnoj ravnopravnosti. Do 2023. godine, najmanje 65% članova rukovodećih timova u svakom regionu činiće pripadnici nacionalnosti tog regiona sa ciljem povećanja kulturne raznolikosti i zastupljenosti lokalnih predstavnika u rukovodstvu. Sa ciljem da se svih preko 80.000 zaposlenih širom sveta oseti prihvaćeno, Heineken je inicirao tim od preko 100 ambasadora za prihvatanje inkluzije i različitosti. Ovi ambasadori, u bliskom partnerstvu sa lokalnim liderskim timovima, pomažu u izradi akcionih planova za rešavanje lokalno relevantnih izazova, kako bi se obezbedio kontinuirani napredak u temama poput kulture, rase, pola i šire.
    b. Fer i bezbedno radno mesto – Heineken se obavezuje na jednaka primanja za jednak rad za kolege oba pola. Kompanija će napraviti procenu u svim zemljama u kojima posluje i pripremiti akcione planove za unapređenje najkasnije do 2023. godine. Štaviše, koristeći nove, prilagođene procene trećih strana kao merilo, svakom zaposlenom će biti garantovana ne samo minimalna zakonom propisana zarada, već pre svega fer i jednaka primanja najkasnije do 2023. godine, uz fokus na najugroženije zajednice.
    c. Uticaj na zajednice Heineken uspostavlja inicijative za unapoređenje društvenog uticaja na svakom tržištu podržavajući jedan ili više ciljeva održivog razvoja UN-a. Takođe će nastaviti da pruža podršku malim poljoprivrednicima kroz snabdevanje poljoprivrednim sastojcima u Africi, sa ciljem povećanja obima volumena od 50% do 2025. godine u poređenju sa 2020. godinom.
  3. Na putu ka odgovornoj konzumaciji i bez štetne upotrebe alkohola
    a. Uvek izbor –  Kompanija će nastaviti da ulaže u inovacije u svom portfoliju bezalkoholnih proizvoda i proizvoda sa niskim procentom alkohola, kako bi ih učinila što dostupnijim potrošačima i kako bi svi imali mogućnost da sve proizvode konzumiraju u zavisnosti od svoje želje i trenutne prilike. Do 2023. godine kompanija će obezbediti dve bezalkoholne opcije brendova na većini svojih tržišta.
    b. Sprečavanje štetne upotrebe alkohola – Snažna posvećenost i rad na sprečavanju štetne upotrebe alkohola. Heineken će i dalje negovati lokalna partnerstva na temu štetne upotrebe alkohola poput sprečavanja konzumacije za maloletne osobe, vožnje pod uticajem alkohola i opijanja.
    c. Umerenost šampiona – Heineken će iskoristiti snagu svog vodećeg brenda i posvetiće 10% celokupnog Heineken® medijskog budžeta za jačanje kampanja o odgovornoj konzumaciji, kako bi postigao ambiciju da svake godine ka milijardi ljudi proširi poruku o odgovornoj konzumaciji.

Heineken je najrasprostranjeniji proizvođač piva na svetu i ima vodeću ulogu u razvoju i marketingu premium pivskih brendova i cidera. Više od 300 međunarodnih, regionalnih, lokalnih i posebnih vrsta piva i cidera, predvođenih Heineken® brendom, čine snažan portfolio kompanije. Broj zaposlenih iznosi više od 84,000, a kompanija posluje u 165 pivara, sladara i drugih proizvodnih pogona širom sveta.

U Srbiji, kompanija Heineken Srbija predstavlja proizvođača piva koji aktivno posluje u dve pivare, Zaječaru i Novom Sadu. Dok je pivara u Zaječaru ponosna na svoju dugogodišnju tradiciju i pivarsko umeće koji datiraju još od 1895, pivara u Novom Sadu je jedna od tehnološki najrazvijenijih u regionu.

Kako tvrde iz kompanije, transparentnost u svakodnevnom radu i komunikaciji, poštovanje za pojedinca, lokalnu zajednicu i društvo, strast prema kvalitetu i korporativna društvena odgovornost predstavljaju ključne vrednosti kompanije.