(tekst je objavljan u Progressive magazinu br. 213, decembar 2023)
Najveći udeo u prodaji sredstava za čišćenje domaćinstva po regijama imaju Vojvodina i Beograd.
NielsenIQ analiza tržišta:
Da bismo uspešno održavali higijenu doma, koristimo različita sredstva prilikom čišćenja domaćinstva, među kojima značajnu ulogu imaju i sredstva za čišćenje kupatila. Koja i kakva sredstva iz ove kategorije su najprodavanija u Srbiji pokazuju podaci iz NielsenIQ RMS panela maloprodaje za period od novembra 2022. do oktobra 2023. godine.
Prodaja sredstava za čišćenje kupatila u Srbiji je zabeležila vrednosni rast od 8,6% u odnosu na prethodnu godinu, dok količinska i komadna prodaja padaju za 8% i 7,8%.
Po kanalima prodaje
Kanali prodaje koji se posmatraju u panelu dele se na hiper/super markete, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kioske i paviljone. Svi kanali prodaje beleže pad, osim velikih i srednjih prodavnica koje ostvaruju rast.
Male prodavnice beleže najveći pad u prodaji – 25,9% količinske prodaje, 12,3% vrednosne prodaje i 25,9% komadne prodaje. Sa druge strane, najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda imaju velike prodavnice sa 34,3% i male prodavnice sa 30,8%.
Po regionima
Posmatrano po regijama, svi regioni beleže količinski pad, Vojvodina 8,9%, Beograd pokazuje pad od 5,7%, zapadna Srbija beleži pad od 6,9%, dok jugoistočna ima najveći pad od 10,1%. Sa druge strane, posmatrano po vrednosnoj prodaji, svi regioni beleže rast.
Najveći udeo u prodaji sredstava za čišćenje domaćinstva po regijama imaju Beograd i Vojvodina.Vrednosno učešće u Beogradu iznosi 27,2%, Vojvodina ima 33,9%, jugoistočna Srbija 19,6% i centralno-zapadna 19,4%.
Po formi proizvoda
Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavaniji su oni u obliku gela (63,2% vrednosne prodaje), slede sredstva u tečnoj formi (35,8% vrednosne prodaje), dok su najmanje vrednosno prodavana sredstva u formi maramica i pudera/praha.
Po veličini pakovanja
Po veličini pakovanja, top tri najprodavanija su ona od 700g/ml sa 43,8% vrednosne prodaje, zatim 750g/ml sa 31,1% vrednosne prodaje, kao i 1000g/ml sa 20,9% vrednosne prodaje. Manje se vrednosno se prodaju pakovanja od 530g/ml i 900g/ml.
Vodeći igrači
Top pet proizvođača sredstava za čišćenje kupatila ‘zauzima’ 80,7% vrednosne prodaje i 77,2% količinske prodaje. Top pet proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: Henkel, Panonija, SC Johnson, Unilever i Werner&Mertz.