Sredstva za čišćenje kupatila

29322-Sredstva_za_ciscenje_kupatila

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 195, mart 2022)

 

Najprodavaniji su proizvodi u formi gela, a kada je reč o veličini pakovanja najbolje su se pokazala ona od 700g/ml sa 47,1% vrednosne prodaje i od 750g/ml sa 30% vrednosne prodaje.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Da bismo uspešno održavali higijenu doma, koristimo različita sredstva prilikom čišćenja domaćinstva, među kojima značajnu ulogu imaju i sredstva za čišćenje kupatila. Koja i kakva sredstva iz ove kategorije su najprodavanija u Srbiji pokazuju podaci iz NielsenIQ RMS panela maloprodaje za period od februara 2021. do januara 2022. godine.

Prodaja sredstava za čišćenje kupatila u Srbiji je zabeležila pad, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila pad od 13%. Količinska prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva pala je za 13,7% u odnosu na isti period godinu dana pre, kao i komadna za 13,5%.

Po kanalima prodaje

Kanali prodaje koji se posmatraju u panelu dele se na hiper/supermarkete, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kioske i paviljone. Svi kanali prodaje beleže pad, osim paviljona i kiosaka ali je njihovo učešće u ukupnoj prodaji zanemarljivo.

Hiper/supermarketi beleže najveći pad u prodaji – 15% količinske prodaje, 15,7% vrednosne prodaje i 14,9% komadne prodaje. Uprkos tome, najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda i dalje imaju hiper/supermarketi (43,3%), dok velike i srednje prodavnice ‘zauzimaju’ 41,4% ukupne prodaje.

Po regionima

Svi regioni beleže pad, Vojvodina 11,6% vrednosne prodaje, 13,7% količinske prodaje i 13% komadne prodaje, Beograd pokazuje pad od 14,7% vrednosne prodaje, 13,7% količinske prodaje i 13,5% komadne prodaje. Zapadna Srbija beleži vrednosni pad od 14,7%, dok jugoistčna ima pad od 11,5%.

Posmatrano po udelu prodaje sredstava za čišćenje domaćinstva po regionima, Beograd i Vojvodina vode. Vrednosno učešće u Beogradu iznosi 27,8%, u Vojvodini 35,6%, jugoistočnoj Srbiji 19,8% i zapadnoj 16,7%.

Po formi proizvoda

Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavaniji su oni u obliku gela (65% vrednosne prodaje), slede sredstva u tečnoj formi (34,8% vrednosne prodaje), dok su najmanje vrednosno prodavana sredstva u formi maramica i pudera/praha.

Po veličini pakovanja

Po veličini pakovanja, top tri najprodavanija su ona od 700g/ml sa 47,1% vrednosne prodaje, zatim 750g/ml sa 30% vrednosne prodaje, kao i 1.000g/ml sa 20% vrednosne prodaje. Manje se vrednosno prodaju pakovanja od 530g/ml i 900g/ml.

Vodeći igrači

Top 5 proizvođača sredstava za čišćenje domaćinstva ‘zauzima’ 84% vrednosne prodaje i 80,7% količinske prodaje. Top 5 proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: Henkel, Panonija, SC Johnson, Unilever i Werner&Mertz.