25. VII 2023 | Atlantic grupa je u prvih šest meseci 2023. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 459,7 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 15,8%. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) ostala je na nivou prve polovine prošle godine i iznosi 44,4 miliona evra, dok je neto dobit manja za 5,5% i iznosi 20,9 miliona evra.
„U prvom polugodištu 2023. Atlantic grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distributivnim područjima i na svim važnijim tržištima. Navedeni rast u velikoj meri je kompenzovao negativan uticaj i dalje visokih cena sirovina i pakerskog materijala, logističkih i drugih usluga, kao i energenata. Osim toga, na blagi pad profitabilnosti uticao je i značajan porast troškova zaposlenih, što je posledica povećanja plata izvršenih u protekloj godini. Posebno smo zadovoljni jačanjem distributivnih temelja širenjem principalske mreže u Sloveniji, kao i otvaranjem modernog LDC-a u Severnoj Makedoniji, perspektivom rasta u kategoriji kafe na tržištu Srbije i rezultatima lansiranja novih proizvoda“, istakao je predsednik Uprave Atlantic grupe Emil Tedeski.
Slatko i slano, Pića i Donat prednjače u rastu
Najveći rast od 32,2% ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod uticajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti, kao i uspešnog lansiranja novih proizvoda. Sledi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 20%, takođe sa uspešnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda, i Poslovno područje (PP) Donat sa rastom od 15,7%. Među distributivnim područjima prednjače Hrvatska sa rastom od 19,8%, Srbija sa rastom od 19,1% i Severna Makedonija sa rastom od 18%.
U ukupnoj prodaji Atlantic grupe principalski brendovi učestvuju sa 27,5%, farmaceutski lanac Farmacia čini 9,2%, dok sopstveni brendovi čine 63,3% prihoda od prodaje. Kafa se sa udelom od 20,4% u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.
Otvoren novi logističko-distributivni centar u Skoplju, na LDC-u Zagreb prva solarna elektrana
U prvoj polovini godine Atlantic grupa je sa Grupom Podravka dogovorila saradnju koja daje odlične rezultate, a podrazumeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a. U Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja saradnjom sa novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju dugoročni razvoj zagarantovan zaključenjem investicije vredne 12 miliona evra u novootvoreni logističko-distributivni centar. U maju je Atlantic predao obavezujuću ponudu za kupovinu Strauss Adriatica, kompanije na srpskom tržištu poznate po brendovima Doncafé i C kafa, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Na hrvatskom tržištu krenula je proizvodnja zelene energije izgradnjom prve sunčane fotonaponske elektrane na centralnom logističko-distributivnom centru Zagreb, čime se smanjuje emisija ugljen-dioksida za 3.250 tona godišnje.
Od važnijih korporativnih događaja treba istaći izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mesto predsednika NO. Takođe, prema odluci Glavne skupštine iz juna, u julu je akcionarima Atlantic grupe isplaćena dividenda u iznosu od jednog evra po akciji, odnosno ukupno 13,3 miliona evra.