REZULTATI POSLOVANJA ATLANTIC GRUPE: Snažan rast prihoda svih poslovnih segmenata u Q1

Rastu sva poslovna i distributivna područja, a značajna poskupljenja sirovina, pakerskog materijala, energenata, kao i logističkih i drugih usluga očekivano su uticala na profitabilnost.

25. IV 2023 | Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 215,6 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 16,8%. Pod uticajem značajnih poskupljenja u širokom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 12,2% i iznosi 20,9 miliona evra, dok je neto dobit u prva tri meseca smanjena za 20,4% i iznosi 9,6 miliona evra.

“Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distributivnim područjima, kao i na svim važnijim tržištima. Cene sirovina i pakerskog materijala, logističkih i drugih usluga i energenata su i dalje na visokom nivou što je, kao što smo i najavili, uticalo na profitabilnost, a pad profitabilnosti delimično je ublažen optimizacijom internih resursa i povećanjem prodajnih cena proizvoda. Uz snagu naših brendova i ljudi, operativnu efikasnost, kao i uz ulaganja u digitalizaciju, modernizaciju i održivost poslovanja spremni smo za dalji rast”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Slatko i slano, Pića i Kafa prednjače u rastu
Najveći rast od 34% ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod uticajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti i bolje cenovne pozicije proizvoda u odnosu na konkurenciju. Sledi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 23,8%, te SPP Kafa, sa brendovima Barcaffe i Grand kafa koji su zabeležili rast od 14,5%. Među distributivnim područjima prednjače Srbija sa rastom od 24% i Hrvatska sa rastom od 20%.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi učestvuju s 27,1%, Farmacia čini 9,4%, dok vlastiti brendovi čine 63,5% prihoda od prodaje. Kafa se sa učešćem od 20,1% u ukupnom prihodu od prodaje ističe se kao najveća pojedinačna kategorija.

Saradnja sa Podravkom i novi predsednik NO-a
Krajem marta, Atlantic Grupa je sa Grupom Podravka dogovorila saradnju u Sjedinjenim Američkim Državama i Austriji. Dve kompanije uvele su jedinstvenu praksu uzajamne izvozne podrške, koja podrazumeva da će Atlanticova distributivna kompanija u Austriji osigurati podršku plasmanu Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, a istovremeno će Podravka putem svoje kompanije u SAD-u plasirati Atlanticove proizvode na tržište SAD-a. Cilj ove saradnje je maksimizacija međusobne sinergije osnaživanjem plasmana proizvoda obe kompanije i podizanjem prepoznatljivosti njihovih brendova, koristeći razvijenu poslovnu mrežu i tržišne pozicije koje Atlantic i Podravka imaju na ovim tržištima.

Od važnijih korporativnih događanja treba istaći izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mesto predsednika NO, dok dosadašnji predsednik Zdenko Adrović u radu ovog tela nastavlja da učestvuje kao član. Zoran Vučinić globalno je dokazani poslovni lider sa više od tri decenije dugom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje, primarno u globalnim operacijama korporacije The Coca-Cola Company.