Q1 REZULTATI POSLOVANJA: Atlantic beleži značajan rast prihoda i profitabilnosti

210225_atlantic-rezultati

28. IV 2022 | Rast je primarno odraz odličnih prodajnih rezultata, usled bolje epidemiološke situacije na svim tržištima i popuštanja mera, posebno u HoReCa kanalu.

Atlantic Grupa je tokom prvog tromesečja 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 185,5 miliona evra, što u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 11,3%. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 24 miliona evra, što je 7,1% više nego u prvom kvartalu 2021, a sličan rast od 7,2% ostvarila je i neto dobit koja iznosi 12,1 miliona evra. Početak godine obeležilo je izbijanje ratnog sukoba u Ukrajini, no prodajom brenda dečje hrane Bebi u 2021. godini, Atlantic Grupa je značajno smanjila izloženost u Rusiji i na ostalim ZND tržištima te ratna zbivanja nemaju direktni, materijalno značajan uticaj na poslovanje kompanije.

“Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2022. godine ostvarila značajan rast prihoda i profitabilnosti, uprkos svim izazovima s kojima se suočavamo. Rast prihoda primarno je odraz odličnih prodajnih rezultata sopstvenih i principalskih brendova, zahvaljujući boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima i popuštanju protivpandemijskih mera, posebno u HoReCa kanalu. Deo porasta prihoda odnosi se takođe, na povećanje prodajnih cena zbog značajnog poskupljenja ključnih sirovina, pakerskog materijala, energenata i usluga. Nastavljamo pažljivo da pratimo razvoj situacije i preduzimamo sve raspoložive mere za smanjenje rizika u novonastalim okolnostima. Očekujemo da će nastavak 2022. godine biti izazovan, a naši osnovni prioriteti ostaju da obezbedimo nesmetanu proizvodnju i snabdevanje naših kupaca i potrošača, održavanje pune zaposlenosti i daljnje ulaganje u zaposlene, kao i društvena odgovornost u najširem smislu”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Farmacia, Pića i Kafa prednjače u rastu, širi se distribucija

Najveći rast od 22,7% ostvarilo je strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, dok je apotekarski lanac Farmacia ostvario izuzetan rast od 20,6%, a dvocifrenim stopama od 15,1% raslo je i Strateško poslovno područje Kafa. S prodajom u iznosu od 38,1 miliona evra i nosećim brendovima Grand kafa i Barcaffe, kafa se ističe kao pojedinačno najveća kategorija Atlantic Grupe sa učešćem od 20,6% u ukupnom prihodu.

U distribucijskom segmentu poslovanja u prvom kvartalu prednjače Slovenija s rastom od 12,1%, Hrvatska s rastom od 11,3% i Srbija koja je rasla 10,7%. Na krilima odlično odrađenog posla širi se i portfolio distribucije, pre svega saradnjom sa novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, kao i najavom proširenja uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na području Severne Makedonije. Principalski brendovi u ukupnoj prodaji Atlantic Grupe učestvuju sa 26,9%, sopstveni brendovi sa 62,7%, a Farmacia čini 10,4% prihoda od prodaje.

Od važnijih korporativnih događanja, treba istaći da je Nadzorni odbor kompanije u januaru proširen sa dotadašnjih sedam na devet članova, a sastav ovog tela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusan stručnjak u području bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, kao i Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.