
17. VI 2025 | Festival ‘Kampanje sa svrhom’ već pet godina osvetljava prakse koje nadilaze klasični CSR i odgovaraju na sve prisutniji ESG okvir – fokusiran na zaštitu životne sredine, unapređenje društvenih odnosa i odgovorno upravljanje. U vremenu kada kompanije sve češće bivaju vrednovane prema svom uticaju, a ne samo profitu, komunikacija sa svrhom postaje strateški alat za građenje poverenja i održive reputacije.
„Kada smo 2021. godine pokrenuli Festival ‘Kampanje sa svrhom’, znali smo da je trenutak za komunikaciju sa dubljom svrhom, za kampanje koje ne samo da prodaju proizvod, već i menjaju svet. Ipak, nismo mogli ni da pretpostavimo koliko će brzo ova tema postati centralna, ne samo u marketingu, već i u celom društvu“, kaže Tijana Adamov Ignjatović, osnivač UG ‘Žute patalone’, inicijatora festivala.
Danas, četiri godine kasnije, u godini prvog jubileja – petog izdanja festivala – ‘Kampanje sa svrhom’ po prvi put dodeljuju prestižnu nagradu Zlatni Gand Prix – priznanje za kampanju koja je najdublje promenila društveni dijalog i konkretno doprinela boljem životu ljudi i planete. Osim Zlatnog Grand Prixa, koji je rezervisan za ‘najboljeg među najboljima’, učesnici Festivala konkurisaće za nagrade u tri kategorije: Social (Yellow), Gender (Green) i Eco (Green).
Ovogodišnje izdanje Festivala ‘Kampanje sa svrhom’ još jednom potvrđuje da je dosledno opredeljenje za održive teme ne samo etički izbor, već i ključ dugoročne efikasnosti u marketinškoj komunikaciji. U vremenu kada ESG principi postaju standard održivog poslovanja, Festival ostaje posvećen vrednostima koje su od početka bile njegov kompas – društvena odgovornost, kreativnost sa svrhom i komunikacija koja menja svet, kaže Adamov ignjatović.
„Od početka smo želeli da prepoznajemo, nagrađujemo i podstičemo društveno-odgovornu komunikaciju. Negujemo vrednosti koje prevazilaze biznis i usmerene su na dobrobit čovečanstva. Kroz festival smo stvorili zajednicu koja veruje da kreativnost treba da služi višem cilju. Ikonična statueta u obliku Žutih patalona postala je simbol te misije. Slavimo pet godina uspeha, a gledamo u novih 50“, poručuje Tijana Adamov Ignjatović.
Žiri koji veruje u misiju festivala
Još od prvog izdanja, stručni žiri, odnosno tim počasnih selektora Festivala ‘Kampanje sa svrhom’, formiran je ne samo sa ciljem da ocenjuje kampanje, već da bude nosilac vrednosti koje Festival promoviše. Članovi žirija dolaze iz različitih sektora, ali ih povezuje zajednička vera u moć društveno-odgovorne komunikacije. Njihovo višegodišnje prisustvo i kontinuitet u radu garant su kredibiliteta i potvrda da se vrednosti Festivala razvijaju u pravcu koji ima smisla – za ljude, za zajednicu i za budućnost.
Članovi tima počasnih selektora Festivla ‘Kampanje sa svrhom 2025’ su:
• Marija Beslać – Nordeus Fondacija,
• Željka Ćirić Jakovljević – UniCredit Bank Srbija,
• Sonja Dragojević – New Startegy,
• Suzana Đorđević – Hemofarm fondacija,
• Thomas Kolster – Mr. Goodvertising,
• Tijana Koprivica – Delta Holding,
• Marko Maršićević – Marsh Creative Production,
• Marija Mitrović – Trag fondacija,
• Dr Galjina Ognjanov – Ekonomski fakultet,
• Sanja Rajačić – Banca Intesa Beograd,
• Jelena Šarenac – Henkel Serbia i Adria,
• Maja Vidaković – Beyond Business,
• Dr Tamara Vlastelica – Fakultet organizacionih nauka,
• Dragana Živojnović – RTS.
Svečana dodela nagrada biće održana 20. novembra 2025, na Međunarodni dan deteta, a konkurs za prijave će biti otvoren u septembru.
Više informacija o konkursu i nagradama potražite na www.kampanjesasvrhom.com.