27. V 2019. | Više od 122 miliona ljudi u Evropi gladuje, a baci se oko 90 miliona tona hrane u vrednosti od 143 milijarde Evra. U Srbiji se godišnje, prema nezvaničnim informacijama, baca 250.000 tona hrane. Zato je ovogodišnji jubilarni, deseti, Mixer Festival 2019. pod nazivom ‘Cirkuliši’ ciljano bio usmeren na umrežavanje kulturnog, kreativnog i IT sektora sa stručnjacima za održivi razvoj.
Ovogodišnji Festival posvetio je značajan segment i temi viškova hrane, održivoj ishrani i rešenjima za budućnost. Ovo su teme kojima je kompanija Delhaize Serbia strateški posvećena godinama unazad, a projekat doniranja voća i povrća ‘Pomažemo da imaju i oni koji nemaju’ primer je korporativne odgovornosti.
Na panelu ‘Viškovi hrane na raskršću’, gde je uvodnu reč dao Dalibor Matijević iz Robin Fooda, Mirjana Jovašević, direktorka korporativnih komunikacija i održivog poslovanja Delhaize Serbia je istakla koliko je važno strateški upravljati viškovima hrane i biti odgovoran kako prema lokalnoj zajednici, tako i prema planeti. Ona je naglasila i da su saradnja i međusobno razumevanje nevladinog i korporativnog sektora ključni, kao i da je to formula koja se u praksi pokazala kao jedan od najuspešnijih modela za efikasan pristup svim relevantnim društvenim temama.
“Odgovorno upravljanje viškovima hrane i reciklaža su sastavni deo naše strategije održivog poslovanja. U okviru projekta doniranja voća i povrća uključeno je čak 70 udruženja. Samo u poslednje četiri godine donirali smo više od 4.000 tone hrane. Takođe, u toku prošle godine reciklirali smo 10.000 tona odnosno više od 60% ukupne količine otpada koji nastaje u našim prodavnicama”, izjavila je Jovašević.
Kompanija Delhaize Serbia je najveći donator hrane u našoj zemlji. Saradnja ove kompanije i Banke hrane traje više od 10 godina.
Jovašević je na panelu istakla koliko je važna edukacija građana u ovoj temi. Navela je da je kompanija u prošlog godini zajedno sa partnerom Sekopakom, organizovala edukativne predstave o reciklaži za više od 1.500 školaraca.
Marijana Prebiračević iz Banke hrane Beograd na panelu je istakla koliko korisnicima znače redovne donacije, ukazala je na nedostatak zaposlenih, vozila i logistike, ali i na to koliko je važno da se ova organizacija prepozna i na višem nivou kako bi se njeni kapaciteti uvećali.