Omekšivači za veš

fokusomeksivaci

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 165, januar/februar 2019)

 

PRODAJA NASTAVLJA DA RASTE

Podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od novembra 2017. do oktobra 2018. pokazuju da je rast u odnosu na prethodni period zabeležen u sve tri kategorije – vrednosnoj 3,1%, količinskoj 1,5% i komadnoj 0,3%.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retail Services Executive:
Omekšivači daju odeći prijatan miris, olakšavaju peglanje, neutrališu statički elektricitet i oplemenjuju tkaninu, čineći je prepoznatljivom po savršenoj mekoći. Pojavom omekšivača uspešno je neutralisana grubost pamučne odeće koja se javljala nakon više pranja, a danas je bez tog proizvoda pranje veša gotovo nezamislivo.
Prodaja omekšivača u Srbiji u stalnom je porastu, pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od novembra 2017. do oktobra 2018. godine. Rast u odnosu na prethodni period zabeležen je u sve tri kategorije prodaje – vrednosnoj 3,1%, količinskoj 1,5% i komadnoj 0,3%.

Prodaja po regionima

Posmatrano po regionima, najveći rast količinske prodaje ostvaren je u jugoistočnoj Srbiji i Vojvodini (po 4,4%), dok Beograd i centralno-zapadna Srbija beleže pad od 1% i 2,7%.
U periodu od novembra 2017. do oktobra 2018. godine, najveća vrednosna prodaja ostvarena je u Vojvodini (29,9%), nešto manja u Beogradu (28,3%), na trećem mestu je jugoistočna Srbija sa 22,6%, a na poslednjem mestu centralno-zapadna Srbija sa udelom od 19,2%.

Prodaja po kanalima

Kod kanala prodaje koji se prate – hiper/supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci i paviljoni, drogerije – situacija je sledeća: svi kanali beleže rast komadne prodaje, osim hiper/supermarketa u kojima je u posmatranom periodu došlo do pada prodaje od 4,6%. Velike i srednje prodavnice ostvarile su rast komadne prodaje od 6%, male prodavnice od 2,7%, kiosci i paviljoni beleže rast od čitavih 26,6%, a drogerije od 5,9%.
Najveća vrednosna prodaja zabeležena je u hiper/supermarketima (51,9%), zatim u velikim i srednjim prodavnicama (25,8%), malim prodavnicama (12,1%) i drogerijama (10,1%), dok je najmanja prodaja ostvarena u kioscima i paviljonima (0,1%).

Prodaja po koncentrovanosti

Po koncentrovanosti, količinski najprodavanije kategorije omekšivača su koncentrovani/kompaktni 85,7%, nekoncentrovani 11,2% i superkoncentrovani 3,1%.

Prodaja po veličini pakovanja

Po veličini pakovanja, količinski najprodavaniji omekšivači su oni od 2.000g/ml (22,8%) i 1.900g/ml (19,8%), a zatim od 1.000g/ml (13,4%). Najmanju količinsku prodaju (0,0%) imali su omekšivači od 1.440g/ml, 1.425g/ml, 720g/ml, 780g/ml, 2.400g/ml, 575g/ml, 775g/ml i 875g/ml.

Vodeći igrači

Top 5 proizvođača koji na tržištu ‘zauzimaju’ 82,4% vrednosne i 78,6% komadne prodaje, poređani po abecednom redu su: Albus, Beohemija Inhem, Henkel, Procter& Gamble i Unilever.

Albus

Jelena Jovanić, Brand Manager:
Bohor je prvi oplemenjivač rublja sa kojim se Albus pojavio na tržištu 1972. godine i koji decenijama unazad važi za sinonim čistog i mirisnog veša. Moć brenda izgrađena na poverenju i tradiciji kvaliteta prenosi se sa generacije na generaciju.
Bohor je nagrađivan mnogo puta. Kao posebno značajne, izdvajaju se sledeće potvrde kvaliteta: srebrna medalja na 74. Novosadskom međunarodnom poljoprivrednom sajmu 2007, kao i priznanje ‘Najbolje iz Srbije’ za 2004. i 2014.
Za kompaniju Albus, kvalitet je konstanta, a tržišni trendovi izazov koji se prihvata oberučke. U tom smislu, portfolio koncentrovanih Bohora je u 2018. redizajniran, u skladu sa estetikom savremenog potrošača. Čine ga četiri ekstenzije: Bohor Classic, Bohor Azure, Bohor Happiness i Bohor Fresh, dostupni u dva formata: 950ml i 1.900ml.
Potrošač može izabrati najprivlačniju mirisnu notu, a super-koncentrovana formula neutrališe statički elektricitet, pruža produženi efekat mirisa i olakšava peglanje.
Bohor Classic, poznat i kao ‘Beli Bohor’, je omekšivač koji ima ‘ono nešto’ i od koga je sve počelo. Naši potrošači ga smatraju neprevaziđenom klasikom i ljubav prema njemu prenosi se sa generacije na generaciju.
Zvezda portfolia koncentrovanih omekšivača Bohor je Bohor Azure, poznatiji kao ‘Plavi Bohor’. Odlikuje ga miris jakog intenziteta i podjednako snažna implementacija na tkanini.
Bohor Fresh je sofisticiranog mirisa, za ljubitelje delikatnijih mirisnih nota, a u Albusu volimo da kažemo da je ‘Zeleni Bohor’ namenjen onima koji umeju da pronađu rano proleće u svakom godišnjem dobu!
Bohor Happiness je u isto vreme fin i nenametljiv, a magično privlačan. Lepota mirisne note dočarava slike beskrajnih poljana obasjanih suncem.
Danas smo svedoci prepunih prodajnih polica, na kojima se mogu naći omekšivači raznih mirisnih nota i svojstava. Bez obzira na sve veću snagu i brojnost konkurenata, Bohor i dalje uspešno nalazi put do krajnjeg potrošača, i mnogi se pitaju u čemu je njegova tajna.
Tajnu Bohora i znaju i čuvaju svi oni koji od detinjstva spavaju u posteljini koja ‘Miriše na Bohor!’. Moda se menja, način života se menja, mi se menjamo. Bohor prati modu, ali uspomene čuva.

Beohemija

Dragana Sekerez, Marketing Manager:
Kompanija Beohemija jedan je od lidera na tržištu kada je reč o kategoriji omekšivača. Iz svog portfolija s ponosom izdvaja poznati brend Duel.
Pažljivom selekcijom mirisa, u saradnji sa vodećim svetskim proizvođačima iz te oblasti, osvojili smo naklonost kupaca na potpuno autentičan način.
Na tržištu na kojem dominiraju omekšivači plave boje i klasičnih mirisa, Duel je najveću prodaju postigao sa žutim omekšivačem inspirisanim orijentom. Reč je o izuzetno popularnoj mirisnoj noti Soft Lotus. Savršeni spoj mirisa božura i plemenitog mošusa čini da veš odiše elegancijom i svežinom.
Nedavno lansirana Duel Soft Green, nova mirisna nota, kombinacija bergamota, ivija, jasmina i cedarwooda, u svom prepoznatljivom tirkiznom pakovanju, već je pronašla put do svojih potrošača i beleži primetan rast prodaje.
U portfoliju omekšivača izdvaja se i Duel Baby Care formula bez alergena, pogodna za veoma osetljivu kožu, koja osvežava i čini mekom bebinu odeću.
Duel omekšivač sa inkapsuliranim parfemom predstavlja proizvod novije generacije sa takvim tehnološkim karakteristikama i performansama koje će zadovoljiti i najstrožeg kupca. Proizvod je svakako rezultat istraživanja i razvoja, oblikovan željama i očekivanjima naših najvernijih potrošača. Duel Lavender, Duel Sky Blue i Duel Soft Green imaju miris koji ostaje duže na vešu. Tokom nošenja odeće parfem se oslobađa i daje prijatan miris odevnim predmetima.
Formula Duel omekšivača je oplemenjena silikonom, funkicionalnim dodatkom, koji doprinosi boljoj mekoći tkanine, daje punoću i bogat osećaj na dodir. Podjednako je dobar i za sintetička i za pamučna vlakna. Modifikuje površinu vlakna, povećava hidrofilnost, tkanina se manje gužva i lakše pegla. Samo jednom upotrebom omekšivača efekat je vidljiv, a nakon nekoliko pranja, tj. redovnom upotrebom omekšivača, rezultati će biti više nego očigledni.
Duel omekšivači su dostupni u pakovanjima od 1l, 2l i 3l , a zastupljeni su u TT, LKA i KA kanalima prodaje, kako u zemlji tako i u regionu.

Henkel

Hristina Jovanović, Assistant Brand Manager, Henkel Srbija:
Kompanija Henkel je prisutna u kategoriji omekšivača sa svojim brendom Silan, koji je jedan od lidera u kategoriji. Na tržištu Srbije je dostupan širok raspon varijanti i mirisnih nota koje su podeljene u nekoliko segmenata: Classic, Sensitive, Aromatherapy i Supreme.
Zastupljene su veličine pakovanja od 925ml, 1.200ml, 1.800ml, 1.850ml, 2.775ml – što obezbeđuje 37 pranja, 48 pranja, 72 pranja, 74 pranja i 111 pranja, respektivno.
Brend Silan dodatno izdvajaju dve posebno kreirane linije – Supreme i Aromatherapy+. Supreme linija, inspirisana francuskim parfemima, dostupna je u četiri mirisne note, dok linija Aromatherapy+ donosi jedinstvenu mirisnu notu kokosove vode i minerala.
Veliki broj mirisnih nota, mekoća koju Silan pruža vešu, kao i mnogobrojne inovacije definitivno doprinose našoj jedinstvenoj poziciji na tržištu. Najzastupljeniji kanal prodaje je ‘modern trade’, koji podrazumeva velike formate u kojima je i asortiman najširi. Naš najprodavaniji segment je Classic u kome su dominantni mirisi svežine, a glavni predstavnik je Silan Mediterranean u prepoznatljivoj plavoj boci.
Kako je miris jedan od ključnih kriterijuma za izbor omekšivača za veš, neprestano zalaganje za unapređenje mirisnih nota je sastavni deo brenda Silan. Od samog početka pa do danas, Silan je prepoznat kao brend koji konstantno uvodi inovacije na tržište.
Kategorija omekšivača je veoma dinamična, promene se dešavaju brzo, a glavni razlog za to je i veliki broj konkurenata, što inostranih što domaćih. To je dodatni povod za neprestano usavršavanje samih proizvoda i uvođenje noviteta.

Unilever

Biljana Ljubojević, Customer and Category Marketing Manager:
Na tržistu Srbije prisutni smo sa brendom Coccolino. Brend smo lansirali 2014. godine sa velikim uspehom i svake godine ostvarujemo rast. Simbol brenda je meda Coccolino koga svi vole, a naročito deca. Coccolino dalje razvijamo uvodeći nove mirisne note koje su često kombinacija cveća i voća i zahvaljujući tome brend je kod potrošača prepoznat po zavodljivim i divnim mirisnim notama.
Najbolje se prodaju formati od 1,68l i 1,8l. Najveći deo prodaje nam dolazi iz hipermarketa i supermarketa gde se najčešće kategorija omekšivača i kupuje.
Konstantno uvodimo inovacije i nove formate proizvoda. U 2018. godini smo lansirali Coccolino intense portfolio. Reč je o ultrakoncentrovanom omekšivaču u pakovanju od 960ml koji ima 63 pranja i manje se dozira (15ml preporučena doza). Osim toga, uvodimo i brend ekstenzije kao što su Coccolino mirisne kesice za ormane i fioke, kako bi garderoba duže mirisala.
Osnovni vid promocije je promotivna cena na koju potrošač najviše reaguje. Takođe, veoma često koristimo i Coccolino medu kao poklon prilikom kupovine, na koga potrošači veoma lepo reaguju.