ODGOVORNO UPRAVLJANJE PLASTIKOM U LIDLU SRBIJA

2152020-plastikaLidl

21. V 2020 | U skladu sa motom održivog poslovanja ‚Za bolje sutra‘, kompanija Lidl Srbija napravila je promene u svom asortimanu, a sve u cilju odgovornog odnosa prema prirodi. Potrošače očekuje nekoliko novina: višekratna vrećica za voće i povrće, ukidanje jednokratne plastike i smanjenje plastične ambalaže.

Kao društveno odgovorna kompanija, prilikom donošenja poslovnih odluka, Lidl Srbija uzima u obzir društvene i ekološke faktore. Iz Lidla kažu da su ovo prve mere koje će kompanija preduzeti u cilju smanjenja upotrebe plastike, a koje su u direktnoj vezi sa dva od pet strateških stubova odgovornosti:  asortiman i zaštita životne sredine.

Uvođenjem višekratne vrećice na Lidl pijacu, Lidl Srbija je tako postao prvi trgovinski lanac u Srbiji koji je svojim potrošačima ponudio i alternativnu opciju. Pakovanje od 2 vrećice može se naći po ceni od 69,99din. Ono što ih čini praktičnim jeste to što se peru na 30 stepeni u veš mašini, mogu da ponesu do 5 kg, pa je jedna vrećica dovoljna za više kupovina.

U Lidlovim prodavnicama više se ne mogu pronaći plastični pribor za ručavanje i plastične čaše, dok su štapići za uši Lidlovih brendova Cien i Lupilu sada papirni, a ne plastični. Kompanija na ovaj način želi da se udalji od prakse upotrebe jednokratne plastike koja se smatra velikim zagađivačem životne sredine i podstakne na korišćenje alternativa.

Ambalaža određenih proizvoda iz asortimana orašastih plodova i sušenog voća brenda Alesto smanjena je za oko 20%, a u samoj kesici nalazi se ista količina proizvoda. Na taj način ne samo da se štedi upotreba ambalažnog materijala, već se smanjuje i emisija CO2, jer je zbog manje veličine amabalaže na jednoj paleti moguće transportovati više pakovanja. Ovi proizvodi imaju jasnu oznaku o smanjenju ambalaže.

Lidl Srbija je deo Schwarz grupe i prati strategiju ‚REset Plastic‘ za odgovorno upravljanje plastikom, koja je usmerena na pet oblasti delovanja: od izbegavanja upotrebe plastike, recikliranja i uklanjanja iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti. Ovom strategijom, kompanija je definisala dva cilja u vezi sa plastičnom ambalažom Lidl brendova koje treba da ispuni do 2025. godine, a to su: smanjenje upotrebe plastike za 20% i 100% reciklabilna ambalaža.

„Smatramo da velike kompanije imaju veliki uticaj na održivi razvoj i da treba da iskoriste svoje resurse za edukaciju zajednice i primenu dobrih praksi. Mi smo zato odlučili da ponudimo potrošačima ‚zelene‘ alternative – na Lidl pijaci se sada može pronaći i višekratna vrećica za voće i povrće. Osim toga, iz ponude smo izbacili pet proizvoda plastike za jednokratnu upotrebu i smanjili pojedina pakovanja Lidl brendova, a količinu proizvoda ostavili istom. Ovo je samo početak mera koje ćemo preduzeti kada je u pitanju naš asortiman i nadamo se da ćemo motivisati potrošače da zajednički očuvamo okruženje u kome živimo“, rekao je Nikola Balaban, izvršni direktor direkcije Nabavka kompanije Lidl Srbija.