NIS: DIGITALIZACIJOM DO JEDINSTVENOG KORISNIČKOG ISKUSTVA

14. X 2020 | U 2020. godini elektronska trgovina u svetu doživljava veliki porast u odnosu na prethodnu godinu, gotovo 100 odsto. Sličan trend beleži se i u Srbiji, gde prema podacima Narodne banke Srbije, u prva tri meseca ove godine, trgovina putem interneta beleži rast od oko 80 procenata. Ovakva dešavanja nisu plod samo promena koje je donela pandemija korona virusa, već je reč o globalnim kretanjima koje diktira proces digitalizacije. Pored navika potrošača, ovaj proces temeljno menja i načine proizvodnje, marketing, očekivanja tržišta. Iako je u Srbiji do sada bilo malo reči o elektronskoj trgovini, statistika kaže da je na tu vrstu prometa samo u ovoj godini potrošeno preko 5,5 milijardi dinara.

 

Od kakvog je značaja digitalizacija u današnjem vremenu svedoči i činjenica da su moderna industrija i inovacije svrstane među jedan od 17 ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija. Upravo iz tog razloga, mnoge kompanije prave značajne korake u primeni digitalizacije u svim segmentima poslovanja, čime rade na stalnom unapređenju poslovanja, ali i usavršavanju sistema obuka svojih zaposlenih. Kod nas je sve više takvih primera. Od ove godine na domaćem tržištu elektronskim putem moguće je kupovati čak i gorivo na benzinskim stanicama. Ovu uslugu potrošačima je omogućio NIS koji je uveo plaćanje putem digitalne Drive.Go aplikacije. Ova novina ne samo da štedi vreme potrošača i olakšava im kupovinu, već im omogućava da to učine bez odlaska na platno mesto, odnosno uz očuvanje potrebne distance. Ono što je takođe interesantno kada je u pitanju uvođenje novih tehnoloških rešenja u poslovanju NIS-a jeste i to da je ova kompanija prvi maloprodajni lanac u Srbiji koji je obezbedio uslugu preuzimanja i plaćanja naručenih pošiljki na određenim benzinskim stanicama, u saradnji sa kurirskom službom D-Express. Ova usluga je posebno dobrodošla u svetlu novonastalih okolnosti, a ono što je čini jedinstvenom je to da prilikom porudžbine potrošači mogu kao adresu za isporuku poručene robe da navedu jednu od benzinskih stanica NIS-a na kojima su postavljeni skladišni uređaji za preuzimanje paketa, takozvani ‘paketomati’.

 

U NIS-u navode da je ovaj projekat samo jedan u digitalnom portfoliju kompanije i da im je cilj da proces digitalizacije iskoriste kako bi unapredili komunikaciju sa potrošačima, povećali efikasnost i bezbednost poslovnih procesa, te ojačali konkurentnost na tržištu.

 

“NIS vidi digitalizaciju i kao šansu za povećanje pouzdanosti i efikasnosti realizacije proizvodnih procesa. Jedan od takvih projekata sproveden je i u Rafineriji nafte Pančevo i odnosi se na prediktivno otkrivanje kvarova”, navode u ovoj kompaniji za Progressive. Jednostavno rečeno, kompjuteri na osnovu aktuelnih podataka, ali i velikog broja podataka iz ranijeg perioda, analiziraju rad postrojenja i ukazuju na sisteme gde bi kvar mogao da se dogodi, te na taj način smanjuju neplanska zaustavljanja postrojenja.

 

14102020-nis2U NIS-u kažu da digitalizaciju vide i kao mogućnost za stvaranje novih vrednosti za akcionare, ali i privlačenje mladih stručnjaka čije znanje u velikoj meri može doprineti daljem razvoju poslovanja i postizanju još boljih rezultata. Tako je ova kompanija nedavno produbila saradnju sa Elektronskim fakultetom u Nišu, otvarajući na tom fakultetu moderan istraživački prostor u kom će stručnjaci kompanije, studenti i profesori zajednički raditi na projektima iz oblasti digitalizacije.