NENAD NIKOLOVSKI, FABRIKA DEČJE HRANE: Gradimo svetske brendove

3152021-BFF-Nenad Nikolovski

Očekujemo rast u svim kategorijama i na svim tržištima. Fokus je na razvoju u okviru ruskog i CIS tržišta sa novim brendom dečje hrane, ekspanzija Nutrino Lab-a, kao i dalji razvoj u regionu kada je u pitanju brend Nutrino.

Razgovarale: Marija Šmit i Dragana Vraneš

Fabrika dečje hrane je prošlu godinu, koja je bila izazov za sve, završila sa izvanrednim rezultatima kada je reč o brendu Nutrino, postavljajući bazu za dalju uspešnu ekspanziju. O tome, ali i o ulasku u kategoriju zdrave i funkcionalne hrane za celu porodicu sa brendom Nutrino Lab, širenju na nova tržišta, kao i o planovima za naredni period razgovarali smo sa Nenadom Nikolovskim, izvršnim direktorom Fabrike dečje hrane (BFF).

Kakve rezultate je Fabrika dečje hrane zabeležila u 2020. godini?

Nutrino je najbrže rastući brend u kategoriji dečje hrane u Srbiji, sa udelom na tržištu koji je u konstantnom rastu. U godini koja je predstavljala veliki izazov za sve, jer smo se suočili sa pandemijom i neminovnim promenama u poslovanju, uspeli smo da postanemo lider na tržištu Srbije u kategoriji dečje hrane i prebrodili sve ‘bolesti’ mladog brenda. Postavili smo odličnu bazu za dalju uspešnu ekspanziju, a uz svesrdnu pomoć čitave Nelt grupe kojoj je razvoj vlastitih brendova jedan od strateških prioriteta.

Koji segmenti u okviru kategorije dečje hrane su ostvarili najveći rast?

Ubrzani način života, ali i povećana svest potrošača o zdravoj hrani je dovela do rasta čitave kategorije, a naročito u segmentu Pauch/On-the-go pakovanja, čija je ubrzana ekspanzija poslednjih godina globalni trend. Fabrika dečje hrane (BFF), dala je snažan doprinos tom ubrzanju, sa preko 40% rasta u toj kategoriji proizvoda u prošloj godini, što nas čini apsolutnim liderom na tržištu.

Za koje segmente smatrate da imaju najveći potencijal u narednom periodu?

Očekujem dalji i kontinuirani rast čitave kategorije dečje hrane, jer smo svedoci da nove mame imaju povećanu svest o tome da je pakovana dečja hrana najsigurniji i najzdraviji izbor za naše najmlađe. Pauch pakovanje će biti driver kategorije i u narednim godinama, što nam pokazuju trendovi sa razvijenih tržišta. Za nas svi segmenti predstavljaju potencijal jer imamo odličnu produktivnost portfolija i dalji planovi proširenja će dovesti do sigurnog rasta.

3152021-BFF_proizvodni pogon

Da li je pandemija imala uticaja na poslovanje kompanije i na koji način?

Kategorija baby hrane je jedna od kategorija od esencijalne važnosti i samim tim nije u velikoj meri podložna turbulencijama koje su doživele druge FMCG kategorije. Roditelji uvek teže da pruže najbolje svom detetu, čak i u najtežim okolnostima. Sa druge strane, imajući u vidu da je naša fabrika od samog početka postavila visoke standarde, kako u pogledu proizvodnje, tako i bezbednosti na radu, veći deo zaposlenih nije osetio nikakvu razliku u toku pandemije, jer je rad sa visokim nivoom zaštite nešto na šta smo navikli.

Na koja sve tržišta se izvoze Nutrino proizvodi i koji deo proizvedenog ode u izvoz?

Izvozimo na više tržišta u Evropi, Africi i Aziji i taj broj raste svakog kvartala. Trend izvoza će rasti i u narednim godinama sa fokusom na Rusiju i CIS zemlje, zahvaljujući akviziciji postojećeg Bebi Premium brenda u Rusiji/CIS. Dalji razvoj će biti jedan od naših fokusa i razlog što otvaramo i predstavništvo BFF-a u Rusiji ove godine.

Da li su u planu i neka nova tržišta?

Da, izvoz je od samog starta bio fokus kompanije, imajući u vidu velike proizvodne kapacitete fabrike i samo ove godine ostvarićemo plasman Nutrino proizvoda na još nekoliko novih tržišta, dok će broj tržišta za Nutrino Lab biti mnogo veći, s obzirom na to da se radi o konvencionalnom proizvodu, bez registracija, koji istvoremeno spada u brzorastuću kategoriju zdrave hrane.

Molimo da nam kažete nešto o najnovijim proizvodima u Nutrino potrfoliju.

Trudimo se da dopunimo portfolio onim što traže mame, kao i onim što vidimo da je trend na razvijenijim tržištima koja diktiraju ritam kada su u pitanju novi ukusi i pakovanja. Primera radi, gotovo sve kategorije Nutrino asortimana proširene su novim kombinacijama ukusa, a dodatno je za određene kategorije urađen redizajn pakovanja.

3152021-Nutrino Lab

U poslednjem kvartalu prošle godine ušli ste u kategoriju zdrave i funkcionalne hrane za čitavu porodicu sa brendom Nutrino Lab. Kakvi su prvi rezultati i prve reakcije potrošača?

Trendovi zdrave hrane se razvijaju u pozitivnom pravcu i reč je o kategoriji koja ubrzano raste u čitavom svetu. Potrošači sve češće daju prednost funkcionalnim i zdravim opcijama bez šećera, u odnosu na ‘tradicionalne’ snack izbore. Nutrino Lab proizvodi su vrlo praktična ‘takeaway’ rešenja za aktivne, savremene ljude koji su u potrazi za osvežavajućim, ali istovremeno zdravim i nutritivno izbalansiranim užinama. Naši pirei i sokovi su su napravljeni od 100% voća i povrća bez dodatog šećera i aditiva.

Reakcije potrošača su vrlo pozitivne, vidimo da smo pogodili u srž neiskorišćene teritorije u kategoriji koja je vrlo dinamična i puna inovacija. Dodatni benefit je što proizvod dolazi iz fabrike za dečju hranu, gde su standardi izuzetno visoko postavljeni i kontrola kvaliteta proizvoda je rigorozna.

Šta u budućnosti očekujete od ovog brenda?

Ukratko – eksploziju! Razvijaćemo brend sa novim opcijama i miksevima i plasirati ga na više tržišta istovremeno, jer je u pitanju proizvod u kategoriji zdrave hrane koji lako nađe put do potrošača. Naša vizija je da on postane sinonim za zdravu užinu.

Od aprila 2021. godine preuzeli ste funkciju izvršnog direktora Fabrike dečje hrane. Nakon bogatog poslovnog iskustva šta donosite u kompaniju i da li će biti nekih promena u načinu poslovanja?

Biće i promena, a i nastavka uspešnih praksi. Gradimo svetske brendove i u tom poslu je iskustvo iz internacionalnih kompanija od velikog značaja, a Fabrika dečje hrane ima upravo takav jedan tim, koji nam omogućava prelazak na sledeći nivo, a to je da zauzmemo mesto na međunarodnom tržištu.

Kakvi su planovi za naredni period, šta tržište i potrošači mogu očekivati od Fabrike dečje hrane?

Prvenstveno zdravu hranu i brigu o najmlađima, a kroz Nutrino Lab asortiman i o svima. Nastavićemo da gradimo market leadership u Srbiji i fokusiraćemo se da to ostvarimo i na okolnim tržištima.

Kakve rezultate očekujete u 2021. godini u odnosu na prethodnu?

Očekujemo rast u svim kategorijama i na svim tržištima. Kao što sam pomenuo, fokus je na razvoju u okviru ruskog i CIS tržišta sa novim brendom dečje hrane, ekspanzija Nutruno Lab-a, kao i dalji razvoj u regionu kada je u pitanju brend Nutrino. Deo rasta će generisati i proširenje uslužne proizvodnje, gde smo izuzetno konkurentni sa velikim kapacitetom i najsavremenijom tehnologijom.