NAGRAĐENE KOMPANIJE ZA DONIRANJE HRANE NAJUGROŽENIJIMA U SRBIJI TOKOM TEŠKE GODINE

10. III 2021 | U okviru CSR foruma, koji je organizovao Forum za odgovorno poslovanje uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), nagrađeno je 19 kompanija koje su pokazale izuzetnost u kontinuiranom doniranju hrane za najugroženije stanovništvo, značajan doprinos borbi protiv siromaštva i doprinos ostvarivanju ciljeva održivog razvoja. I u prethodnoj godini, koju je obeležila pandemija COVID-19, članice Foruma za odgovorno poslovanje su se istakle odgovornim odnosom prema zaposlenima, ali i pojačanom brigom o zajednici, empatijom i prilikom da se pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Na otvaranju trećeg dana CSR Foruma, Slavica Đukić Dejanović, specijalna savetnica premijerke Republike Srbije za Agendu 2030, istakla je važnost uključivanja kompanija u održivi razvoj.

„Ključni aspekat Agende 2030 i održivog razvoja je usresređivanje na napredak za svakoga i svuda, odnosno da na svakom mestu i za svakog pojedinca se učini maksimalan doprinos. Napretku u održivom razvoju mogu pomoći kompanije kao generatori ekonomskog rasta i zapošljavanja”, rekla je Đukić Dejanović.

Prema procenama, oko pola miliona ljudi u Srbiji živi ispod linije siromaštva i mnogi od njih se oslanjaju na donacije hrane kao osnovni izvor hrane. Potreba za doniranjem hrane organizacijama koje pomažu ugroženima i siromašnima, kao i značaj doprinosa nagrađenih kompanija je velika.

„Jedna od najvažnijih tema na koju se Koalicija za dobročinstvo, zajedno sa partnerima iz poslovnog sektora, fokusira jeste stvaranje povoljnog okruženja za donacije hrane. Analize pokazuju da ukidanje PDV-a na donacije hrane u Srbiji može da obezbedi skoro 1,2 miliona dodatnih obroka godišnje u narodnim kuhinjama”, rekla je Shanley Pinchotti, v.d. direktora misije USAID-a u Srbiji. USAID ove godine obeležava 20 godina rada u Srbiji.

Donacije hrane predstavljaju vezu između cirkularne ekonomije i filantropije, istaknuto je tokom dodele nagrada, u kojoj su učestvovali Senad Mahmutović, državni sekretar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Stana Božović, državna sekretarka Ministarstva rada, zapošljavanja, boračkih i socijalnih pitanja, i Miroslav Miletić, savetnik predsednika Privredne komore Srbije.

Nagrade su dodeljene najvažnijim donatorima iz prehrambeno-prerađivačkog i maloprodajnog sektora, među kojima su: Atlantic Grupa, Bambi, Coca-Cola HBC Srbija, Delhaize Serbia, Delta holding sa članicama Yuhorom i Danubiusom, Gomex, Imlek, Lidl Srbija, Nice foods d.o.o, Mercator-S, Metro Cash&Carry, MK Group sa članicama Carnex i PIK Bečej, Mlekara Šabac, Mleko product, Nelt, Nestle Adriatic, PepsiCo Zapadni Balkan, PerSu marketi i Vital a.d. Nagrade su takođe dodeljene najvažnijim posrednicima u lancu donacija hrane – Crvenom krstu Srbije i Banci hrane, dok su ‘Tanjir po tanjir’ i Food Scale Hub nagrađeni za izuzetne tehnološke inovacije koje doprinose unapređenju infrastrukture donacija hrane.

Važnost aktivne uloge poslovnog sektora u održivom razvoju istakli su i ostali učesnici konferencije, među kojima su bili Dejan Turk, predsednik Foruma za odgovorno poslovanje i direktor Vip mobile i A1 Slovenija, Predrag Mihailović, potpredsednik FOP-a i predsednik IO OTP banke, Neven Marinović, izvršni direktor FOP-a i Smart kolektiva i Veran Matić, direktor Srpskog filantropskog foruma.

Velike kompanije imaju veliku odgovornost da budu dobri poslovni partneri i osnažuju lokalne zajednice, što se posebno odnosi na sektor malih i srednjih preduzeća, istakli su predstavnici Foruma za odgovorno poslovanje i najavili planove za osnivanje kluba malih i srednjih preduzeća u okviru Foruma koji će okupiti sve one koji već imaju jake etičke principe, a koji žele da dodatno unaprede poslovanje u domenu održivosti uz mentorstvo i liderstvo mreže Foruma.

Svi učesnici su se složili da je važno da sve kompanije zajedno nastave da napreduju ka ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja, grade odnose i angažuju sve interesne grupe kako bismo postali bolje i zelenije društvo.

U drugom delu konferencije su dodeljene Nacionalne volonterske nagrade pojedincima, kompanijama i organizacijama koji su se istakli u volontiranju tokom prošle godine. Novosadski volonterski servis je nagrađen za svoj doprinos borbi u krizi izazvanoj pandemijom COVID-19, dok je Manpower Group primila nagradu za najbolji korporativni program ‘Poslovna inkluzija’, koji za cilj ima osnaživanje društvenih grupa radi lakšeg zapošljavanja.

Ovogodišnji CSR forum je organizovan kao deo Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije. CSR forum su podržali Coca-Cola HBC Srbija, Eurobank Srbija, OTP Bank, Vip mobile i Elixir Group.

 

Mlekara Šabac priznata kao značajan donator hrane

 

Mlekara Šabac je okviru konferencije CSR forum, u organizaciji Foruma za odgovorno poslovanje i Koalicije za dobročinstvo, dobila priznanje kao jedna od kompanija-donatora hrane u 2020. godini.

Mlekara Šabac se nalazi među vodećim prehrambenim kompanijama koje su prepoznate po svojim naporima da, uprkos regulatornom i fiskalnom okviru, doniraju velike količine svojih proizvoda doprinoseći tako suzbijanju gladi, siromaštva i ostvarenju Ciljeva održivog razvoja.

„Održivo i odgovorno poslovanje predstavlja osnovni princip rada i suštinu našeg odnosa prema zaposlenima i široj zajednici čiji smo deo. Zato je solidarnost sa ugroženim grupama nešto što doživljavamo ne samo kao našu obavezu, već i kao priliku da učinimo nešto za poboljšanje celokupnog društvenog okruženja. Priznanja poput ovog ohrabruju jer pokazuju da smo na dobrom putu i pružaju dodatnu motivaciju da se trudimo da pružimo još više“, izjavila je Maja Bađin Georgijević, Menadžer korporativnih komunikacija Mlekare Šabac.

Od početka pandemije, kada se situacija kako u svetu tako i u Srbiji dodatno otežala za sve one grupe građana koje inače spadaju u ugrožene, donacije hrane i sanitarnih proizvoda su od posebnog značaja. Zbog toga je Mlekara Šabac u startu donela stratešku odluku da značajna godišnja sredstva, namenjena za marketinške promocije, preusmeri na organizovanje i realizaciju pomoći u donacijama različitim socijalnim i zdravstvenim ustanovama u Srbiji, od kojih je većina usmerena na pomoć najugroženijem stanovništvu. Solidarnost je naravno uvek neophodna, ne samo kao odgovor na pandemiju, zbog čega je kompanija nedavno u saradnji sa Crvenim Križom Hrvatske donirala i pomoć u hrani stanovnicima Petrinje koja je bila pogođena razornim zemljotresom.

Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo, kao i mnoge prehrambene kompanije u Srbiji među kojima je i Mlekara Šabac, aktivno se zalažu za ukidanje PDV-a na donacije hrane pred istek roka upotrebe, kao i donošenje Pravilnika kojim bi se regulisalo doniranje hrane sa rokom trajanja ‘najbolje upotrebiti do’ koja je i dalje bezbedna za ljudsku upotrebu.

 

Veliko priznanje Mlekoproduktu

 

Kompanija Mlekoprodukt iz Zrenjanina dobila je priznanje kao jedan od najznačajnijih donatora hrane u Srbiji u okviru konferencije CSR forum održane u Dorćol Platzu u Beogradu. Dodelom priznanja donatorima hrane odata je zahvalnost vodećim kompanijama koje doniraju velike količine svojih proizvoda doprinoseći suzbijanju gladi, siromaštva i pružajući doprinos ostvarenju ciljeva održivog razvoja.

Kompanija Mlekoprodukt u kontinuitetu radi na ostvarenju ciljeva etičkog poslovanja i posvećena je društvenoj odgovornosti na lokalnom i nacionalnom planu, u skladu sa svojim trajnim opredeljenjem i sa strateškim opredeljem Savencia Fromage & Dairy grupe kojoj pripada.

Ove godine CSR forum održava se pod geslom ,’Na putu ka održivosti’ od 8. do 12. marta, a program u celosti je posvećen Manifestu odgovornog i održivog poslovanja. Priznanja najznačajnijim donatorima hrane u Srbiji dodeljena su u okviru segmenta posvećenog cirkularnoj ekonomiji i filantropiji.