12 IV 2024 | Kompanija Mondelēz International objavila je peti godišnji izveštaj ‘State of Snacking’- globalnu studiju o potrošačkim trendovima, koja na godišnjem nivou pruža uvid u to kako potrošači donose odluku o užini. Izveštaj pokazuje da, i pored globalne ekonomske neizvesnosti, potrošači nastavljaju da daju prednost užini i kupuju snack proizvode.
Razvijen u partnerstvu sa firmom The Harris Poll, prvi izveštaj je inicijalno predstavljen pre pet godina, u nameri da doprinese misiji kompanije Mondelēz International da predvodi budućnost snacking-a. Praćenje stavova i ponašanja hiljade potrošača u 12 zemalja u proteklih pola decenije pokazuje konstantan trend u davanju prednosti užini u odnosu na tradicionalni obrok.
Prema ovom State of Snacking izveštaju, potrošači konzumiraju užinu:
• Konstantno: kupovina snack proizvoda ostaje nepromenjena – čak dve trećine (66%) potrošača nije napravilo značajne promene kada je u pitanju trošenje novca na snack proizvode, uprkos tome što su postali svesniji cene;
• Uz svesnu pažnju: 85% potrošača navodi da svesno uživa u ukusu i teksturi snack-ova prilikom konzumacije; 78% kaže da više uživaju u snack-ovima kada ih konzumiraju uz svesnu pažnju;
• U skladu sa sopstvenim vrednostima: više od dve trećine potrošača na globalnom nivou često bira brendove koji su u skladu sa njihovim vrednostima, uz sve veći akcenat na snack-ove proizvedene na održiv način;
• Uz spremnost da probaju novitete: 62% potrošača koji su učestvovali u studiji kaže da koriste društvene mreže u potrazi za novitetima među snack-ovima, pri čemu njih šest od deset sebe smatra ‘snack avanturistima’ koji vole da probaju nove proizvode.
“Trendovi zastupljeni u našim State of Snacking izveštajima u poslednjih pola decenije potvrđuju da, uprkos kontinuiranom dinamičnom okruženju i menjanju navika, užina kao takva ostaje sastavni deo ishrane potrošača na globalnom nivou“, kazao je Dirk Van de Put, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor kompanije Mondelēz International. “Odlučnost potrošača da snack konzumiraju uz svesnu pažnju raste. Zato nastavljamo da ih osnažujemo dajući im izbor unutar kategorija naših brendova, čvrsto usmereni ka tome da postanemo globalni lider u našoj industriji.“
Istraživanje pokazuje porast potražnje za onim snack-ovima koji su u skladu sa ličnim, ali i vrednostima zaštite životne sredine, i koji omogućavaju užitak prilikom konzumacije. Više od polovine ispitanika – 63% kaže da konzumira snack-ove koji doprinose smanjenju uticaja na životnu sredinu.
„U kompaniji Mondelēz International, sa jedne strane posvećeni smo tome da zadovoljimo rastuću potražnju za održivim snack proizvodima i za proizvodima koji se konzumiraju uz svesnu pažnju, dok sa druge, nastojimo da kategorije proizvoda koje nudimo ostanu dosledne dnevnom ritualu“, izjavio je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje.
Ove godine, kompanija je takođe razvila komplementaran izveštaj ‘State of Snacking: Future Trends’ koji prikazuje dugoročne potrošačke makro trendove koji oblikuju budućnost snacking-a. Među ovim makro trendovima nalaze se i promena demografske slike, dinamičan stil života i njegov uticaj na ljude i planetu, sveprisutnost ideje o zdravijem načinu života kao i ponovno oživljavanje tzv. ekonomije iskustva. Svi ovi trendovi omogućavaju da se razumeju promene u ponašanju potrošača u širem kontekstu, u isto vreme istraži na koji način industrija snacking-a može da se razvija u budućnosti.
Kompanija Mondelēz International nastavlja da bude jedna od vodećih kompanija u industriju snacking-a. Prilagođavajući se promenama navika kod potrošača, kompanija nastoji da omogući da svaki snack bude prilika za konzumiranje uz svesnu pažnju, povezivanje i deljenje trenutaka sa dragim osobama u isto vreme zadovoljavajući potrebe potrošača.
Dodatne informacije o State of Snacking izveštaju za 2023. godinu kao i State of Snacking: Future Trands dostupne su na https://www.mondelezinternational.com/stateofsnacking/, a neki od glavnih zaključaka su:
• Razvoj navika i potreba kada je u pitanju ishrana:
o Užina ostaje omiljena navika u ishrani – 88% potrošača kaže da svakodnevno uživa u snack-ovima.
o Šest od deset njih izjavljuje da se pre odlučuju za više manjih obroka u toku dana nego nekoliko velikih obroka.
• Užina uz svesnu pažnju
o Sve je veći značaj kontrole porcija – čak 67% potrošača kaže da traže snack-ove koji imaju kontrolu porcije
o Sedam od deset potrošača tvrdi da bi radije konzumirali manje porcije svog omiljenog snack-a nego veće porcije alternativog proizvoda sa manje šećera/masti.
o 72% ispitanika strahuje da bi “svet bez čokolade bio svojevrstan svet bez radosti” – osećanja koje je zajedničko mnogim generacijama i regionima.
• Odabir snack-a
o Društvene mreže imaju značajnu ulogu u pronalaženju snack proizvoda, više od polovine ispitanika izražava interesovanje za on-line “instant kupovinu” snack-ova.
o 74% potrošača kaže da su im noviteti u kombinacijama ukusa i teksture važni kada biraju snack.
o 56% potrošača se putem društvenih mreža informiše o novom snack proizvodu, a ovaj procenat je još veći među mlađim generacijama.
• Težnja ka održivosti:
o 63% potrošača koji su učestvovali u istraživanju kupuje snack proizvode koji doprinose zaštiti životne sredine uključujući i davanje prioriteta lokalnim sastojcima u proizvodnji i optimizovanje lanca snabdevanja u pravcu unapređenja održivosti.
o 74% njih kaže da često reciklira pakovanja – za tri procenta više u odnosu na prošlu godinu, što je statistički značajno povećanje.
o Milenijalci, čak 71%, tvrdi da daju prioritet snack-ovima koji u startu imaju manje plastičnog pakovanja.