MONDELĒZ INTERNATIONAL OBJAVIO ČETVRTI GODIŠNJI IZVEŠTAJ ‘STATE OF SNACKING’

6. II 2023 | Kompanija Mondelēz International objavila je četvrti godišnji izveštaj ‘State of Snacking’-globalnu studiju o potrošačkim trendovima, koja na godišnjem nivou pruža uvid u to na koji način  potrošači donose odluku o užini. Ovogodišnji izveštaj ispituje kako trenutni ekonomski izazovi utiču na izbor užine među potrošačima širom sveta, pri čemu većina ispitanika užini i daljedaje prednost, bez obzira na rastuće troškove i ekonomske izazove.

Sastavljena u partnerstvu sa firmom The Harris Poll, studija četvrtu godinu zaredom, u 12 zemalja, prati stavove i ponašanja hiljade potrošača kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka.Rezultati ilustruju upravo veću ulogu užine, koja sve višezamenjuje tradicionalne obroke. Glavni zaključci pokazuju da potrošači širom sveta konzumiraju užinu:

•           na dnevnom nivou – užine su jedan od osnovnih elemenata ishrane – čak 71% potrošača ih konzumira barem dva puta dnevno;

•           uz svesnu pažnju: 78% potrošača kaže da svesno izdvaja vreme kako bi uživali u ukusnim snackovima, dok 61% navodi da ih pre konzumiranja deli na porcije;

•           često: potrošači sve više zamenjuju obroke užinama, pri čemu 55% kaže da će ih pre konzumirati u vreme predviđeno za standardne obroke;

•           uz svest o održivosti: smanjenje otpada jedan je od glavnih prioriteta, pri čemu 7 od 10 potrošača navodi da pre biraju snackove koji imaju manju ambalažu, dok 72% potrošača kaže da ambalažu reciklira.

“Uprkos izazovnim vremenima, ovaj izveštaj potvrđuje dapotrošači širom sveta svoju omiljenu užinu smatraju cenovno pristupačnom i neophodnom“, kazao je Dirk Van de Put, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor kompanije Mondelēz International i dodao da “Užina i dalje predstavlja jedan od načina da potrošači provedu vreme zajedno ili uživaju u omiljenom trenutku tokom dana, što dodatno govori u prilog našem uverenju da se u konzumiranju svake užine može uživati uz svesnu pažnju“.

Istraživanje dalje pokazuje da potrošači traže užine koje zadovoljavaju različite potrebe.Čak 78%  kaže da redovno konzumira užinu kako bi sami sebe nagradili, 77% kaže da je konzumira zbog osećaja ugodnosti, uključujući većinu milenijalaca, gotovo 85%, koja je konzumira iz oba razloga. Trenutno okruženje naglašava i važnost prepoznatljivosti brenda, pri čemu 67% kaže da bi pre kupilo manju količinu omiljenih snack brendova, nego generičke alternative, bez obzira na cenu.

“Današnji potrošač je,više nego ikad pre, svesniji svoje potrošnje, a to uključuje i svest o zdravlju, dobrobiti, ali i uticaju na planetu“, kazao je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje u kompaniji Mondelēz International. “Rezultati i zaključci iz ovog izveštaja doprinose kreiranju naše strategije kao globalnog lidera u snackingu, sa fokusom na čokoladu i biskvite, kao ina održivost i posvećenost konzumiranju užine uz svesnu pažnju“, dodao je Renaud.

‘State of Snacking’ izveštaj dopunjuje različita znanja i uvide koje Mondelēz International već ima kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka, uključujućii makro trendove iz različitih izvora o budućnosti snackinga, dok u isto vreme potvrđuje fokus kompanije da ponudi pravu užinu, u pravom trenutku, napravljenu na pravi način.

Zaključci ‘State of Snacking’ izveštaja za 2022. godinu mogu se preuzeti na veb sajtu www.mondelezinternational.com/stateofsnacking, a neki od njih su i:

Užina uz svesnu pažnju

•           Potrošači se trude da užinaju uz svesnu pažnju, pri čemu 78% kaže da svesno izdvaja vreme da uživa u ukusnim snackovima;

o          Mnogi takođe vode računao veličini porcija – 61% njih kaže da izdvaja vreme da užine podele na porcije pre konzumiranja, dok 68% pre kupovine snackova proveri deklaracije o njihovoj hranljivoj vrednosti;

o          Manje od polovine (46%), kaže da se osećaju krivim kad uživaju u ukusnim snackovima.

Način povezivanja

•           Užina nudi i mogućnost da zajedno provodimo vreme sa drugima, 7 od 10 ispitanika potvrđuje da je ‘deljenje užine sa drugima jedan od načina izražavanja ljubavi’;

o          Ovaj trend redovnog zajedničkog uživanja u užini sa dragim osobama je naročito izražen u domaćinstvima u Indiji i Meksiku.

Težnja ka održivosti

•           Potrošači veoma vode računa o tome kako njihov izbor snackova utiče na životnu sredinu ,i uviđaju da i kompanije i potrošači imaju ključnu ulogu u održivosti;

o          63% potrošača se slaže da snackovi, koji imaju veći uticaj na životnu sredinu, treba da koštaju više. U ovome se naročito slažu milenijalci (70%) i generacija Z (69%);

o          64% je spremno da plati više za snackove koji imaju manji uticaj na životnu sredinu, a 65% bi platilo više za one napravljene od sastojaka biranih po etičkim standardima.