MILKA ISTRAŽIVANJE: Srbi pokazuju najviše nežnosti prema svojim bližnjima

210121_milka

21. I 2021. | Mondelez International, vlasnik poznatog brenda čokolada Milka, sproveo je veliko istraživanje kako bi skrenuo pažnju na važnost nežnosti za ljudski rod. Istraživanje na temu nežnosti sprovedeno je u periodu od 12. oktobra do 6. novembra 2020. i obuhvatilo je 20.000 ispitanika starosti preko 18 godina, u Austriji, Francuskoj, Nemačkoj, Holandiji, Rusiji, Poljskoj, Španiji, Rumuniji, Bugarskoj i Srbiji.

Kako se navodi u saopštenju Mondelez Internationala, i sama Milka, osnovana 1901. godine, nastala je kao posledica jednog čina nežnosti, kada je njen kreator, Filip Sušard, otišao da kupi čokoladu za svoju bolesnu majku, kako bi se ona osećala bolje. Nakon dvočasovnog hoda, napokon je našao čokoladu, ali ga je koštala čitavo malo bogatstvo, što je doživeo kao nepravdu, misleći da je čokolada nešto u čemu bi svi trebalo da uživaju. Upravo ta misao navela je Filipa da počne da proizvodi sopstvenu čokoladu sa obećanjem da će biti dostupna svima.

Rezultati ovog istraživanja* upućuju na zaključakda je svet danas izgubio svoju nežnu notu. Naime, cak 77% srpskih ispitanika smatra da je svet bio nežniji kad su bili deca. Zbog nedostatka nežnosti skoro svaki drugi anketirani kaže da se oseća usamljeno, a svaki četvrti ispitanik je anksiozan. Potreba za nežnošću dodatno je izražena jer 43% ispitanika smatra da ideja sveta bez nežnosti predstavlja zabrinjavajuću sliku za buduće generacije.

Dok podaci pokazuju da nežnost mnogima pruža veliku utehu, čini se da neki od nas osećaju „crnu rupu“ kada se govori o nežnosti. Alarmantan podatak iz istraživanja govori da skoro svaki peti ispitanik u Srbiji ne veruje u dobrotu drugih, a 16% izjavljuje da nisu vaspitani da budu nežni. Čak 52% ispitanika veruje da je u svetu manje nežnosti od dolaska korona virusa, dok skoro 80% previše misli na sebe da bi mogli da iskažu nežnost u dovoljnoj meri.

Međutim, nije sve tako crno. Naime, 82% ispitanika kaže da u ovo vreme pandemije više misli na svoju porodicu i druge. Takođe, ljudi radije pokazuju nežnost, nego što žele da je drugi ispoljavaju ka njima. Najčešći izraz nežnosti je zagrljaj. Svaki peti ispitanik je rekao da to čini da bi se drugi osećali bolje, dok je njih čak 70% reklo da ih to jednostavno čini srećnim.

Nikolas Hristakis, profesor društvenih i prirodnih nauka na Univerzitetu Jejl, ovako je prokomentarisao rezultate istraživanja: „Kad se ponašate ljubazno prema vašim sugrađanima koje ne poznajete, posebno kada je to neočekivano i nadahnuto istinskim osećanjem empatije, to pomaže da se stvore čitave kaskade vrlina. Ljudi žele da primaju, ali – čak i više od toga – ljudi žele da daruju nežnost, jer shvataju da, što su nežniji prema drugima, uključujući i sugrađane, a ne samo porodicu, svet može biti bolje mesto”.

Rezultati istraživanja dodatno potvrđuju da je nežnost ponašanje koje svi želimo da viđamo češće u našem svakodnevnom životu. Naime, 73% ispitanika nežnost povezuje sa srećnijim društvom, a preko 67% kaže da bi doprinelo boljem mentalnom stanju za sve. Podaci pokazuju da su Srbi svedoci najvećeg broja činova nežnosti nedeljno od svih zemalja ispitanica – u proseku 6 – ali se čini da tu još uvek ima prostora za poboljšanje. Jednostavno, pokazivanje više brige, iskrenosti i opraštanja bi povećalo naše uverenje da čovečanstvo može biti nežnije, smatraju ispitanici.

Godert van den Heuvel, globalni direktor brenda Milka, poručio je: „Milka veruje da u životu, kao i u čokoladi, nežnost ima lepši ukus. Kao čokolada nežnog ukusa, želimo da podstaknemo još više nežnosti u svetu. Zbog toga smo uzbuđeni što ćemo 2021. pokrenuti kampanju ‘Nežnost ima lepši ukus’. U sklopu ove kampanje, pokrenućemo ograničeno izdanje čokolade ‘Nežne reči’, pozivajući ljude da kreiraju sopstvene nežne poruke, kako u stvarnom životu, tako i na društvenim mrežama. Naše istraživanje pokazuje da nežnost ima ogromnu ulogu u društvu, čak i više s godinom koju smo imali,
kao i da samo jedan mali čin nežnosti dnevno može da napravi veliku promenu. Pridružite nam se i učinite 2021. godinu najnežnijom do sada!“

Milka-Tenderness-Infographic-[Serbia]600