9. X 2019 | Dan sopstvenog poslovanja, inicijativa posvećena većoj vidljivosti i prepoznavanju miliona preduzetnika širom sveta, koji se obeležava svake godine, proslavljen je 8. oktobra četvrti put zaredom i u Srbiji. Različitim aktivnostima, a pre svega besplatnom promocijom, Metro Cash&Carry nastoji da pruži podršku nezavisnom poslovanju, kao jednom od ključnih elemenata stabilnog i održivog razvoja društva, navodi se u saopštenju kompanije.
Kako bi se stekao bolji uvid u to kakva su iskustva nezavisnih preduzetnika, kao i na koji način samostalni biznis doživljava šira javnost, Metro je sproveo istraživanje u 10 zemalja, na uzorku od deset hiljada ljudi od kojih su njih 1.500 vlasnici sopstvenog biznisa. Rezultati su pokazali, između ostalog, da bi čak 80% ispitanih potrošača želelo da u njihovom okruženju postoji više samostalnih radnji. Slično tome, čak 39% potrošača smatra samostalno poslovanje važnim faktorom za razvoj lokalne ekonomije, dok je samo 14% izjavilo da se ovo odnosi na velike kompanije. Sve ovo ukazuje da postoji značajna sklonost ljudi ka nezavisnom poslovanju. Istraživanja su pokazala i da ekonomska situacija u većini zemalja nije idealna za razvoj sopstvenog biznisa i čak 44% preduzetnika je izjavilo da se bori sa ovim problemom, ali sa druge strane njih 91% bi se ponovo odlučilo da pokrene svoj posao. Ovakvi rezultati jasno govore u prilog činjenici da samostalno poslovanje i preduzetnički duh treba neprestano podržavati i stvarati uslove za njihov napredak i stabilniji razvoj.
Svesna toga kompanija Metro preduzetnicima pruža podršku i kroz svoju besplatnu web platformu https://www.own-business-day.com/sr-rs/, pomoću koje su bili u prilici da svojim proizvodima i uslugama omoguće veću vidljivost, a samim tim i osnaže svoju mrežu kupaca.
Dan sopstvenog poslovanja proslavljen je završnim događajem, u radnji u Zemunu, gde je organizovan jedinstveni Gastro Party. Vrhunski kuvari restorana i hotela GoSushi, Hilton Hotel Beograd, Smokvica i Cantina De Frida su za sve posetioce i ljubitelje dobrog ukusa, pripremali raznovrsne specijalitete domaće i međunarodne kuhinje, a u Pro Kutku posebne recepte spremao je i tim Metro HoReCa centra i Junior Chefs Cluba Srbije. Ceo događaj podržali su i partneri projekta – Coca Cola i P&G Professional.