METRO BELEŽI NAJSNAŽNIJI RAST VELEPRODAJNOG POSLOVANJA U POSLEDNJIH 10 GODINA

13. XII 2019 | Godišnji finansijski rezultati kompanije Metro AG za 2018/19, objavljeni 11. decembra 2019. godine, pokazuju da je veleprodajni poslovni segment koji se sastoji od Cash&Carry operacija i dostave robe postigao porast like-for-like prodaje od 2,4%, dostigavši 29,9 milijardi evra.

Ovo predstavlja najveći godišnji porast like-for-like prodaje za Metro u poslednjoj deceniji, sa posebnim doprinosom koje su snažnom razvoju dala tržišta istočne Evrope (bez Rusije), Azije i zapadne Evrope (bez Nemačke). U domenu tekućih operacija, bez Metroa Kina, prodaja je u 2018/2019. godini dostigla 27,1 milijardu evra.

EBIDTA Metroa za 2018/19 (uključujući Metro Kina), bez zarade od transakcija nekretninama, dostigla je 1.173 milijardi evra (bez Metroa Kina: 1.021 milijardi evra).

“Potekli smo iz veleprodaje, veleprodaja je i naša budućnost. U finansijskoj 2018/19. godini ostvarili smo značajan napredak ka tom cilju”, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora kompanije Metro AG. “Povećanje like-for-like prodaje u finansijskoj godini 2018/19, uključujući Metro Kina, dostiglo je 2,4%. Ovo je najveći rast za Metro Veleprodaju u poslednjoj deceniji. Konkretno, like-for-like prodaja sa ključnim grupama kupaca – HoReCa i trgovcima – snažno je porasla za 4,5%, odnosno 5,1% . Pored toga, prodali smo većinski udeo Metroa Kina našem partneru, kompaniji Wumei. Prodaja Reala je u završnoj fazi. Obe transakcije vode ka daljem značajnom fokusiranju našeg portfolija. Nakon završetka prodaje u Kini, osnovne grupe kupaca predstavljaće 70% ukupne prodaje u Metrou”.

Metro Veleprodaja je tokom 2018/19. dodatno učvrstila svoj strateški fokus na ključne grupe kupaca – HoReCa i samostalne trgovce. Oba segmenta su zabeležila snažan rast like-for-like prodaje, sa 4,5% (bez Metroa Kina: 4,2%) u HoReCa segmentu, odnosno 5,1% kod trgovaca. U međuvremenu, operacije dostave su održale snažan rast, generišući 4,6 milijardi evra (bez Metroa Kina) u 2018/19, što predstavlja solidno povećanje od 9,2% u odnosu na 4,2 milijarde evra iz prethodne godine. Poslovi dostave sada čine 17% ukupne zabeležene prodaje u okviru tekućih operacija (bez Metroa Kina).

Franšiza Partner trgovaca koja podržava male samostalne prodavnice prehrambenih proizvoda pod brendom ‘Moja radnja’, uglavnom u istočnoevropskim zemljama, sada je jedan od najbržerastućih stubova Metro Veleprodaje. Ukupna veličina mreže u 2018/19. proširila se za 15%, dostigavši oko 7.500 prodavnica koje ostvaruju značajno povećanu frekvenciju i obim kupovine u Metrou, zahvaljujući bliskom partnerstvu.

Od 30. septembra 2019. godine, globalna mreža trgovina u tekućim operacijama sastoji se od 678 marketa (bez 97 prodavnica u Kini). Na globalnom nivou, Metro Veleprodaja je u 2018/2019. zapošljavala oko 100.000 ljudi (bez oko 11.000 u Kini).

 

*Nakon uspešne prodaje većinskog udela u Metrou Kina kompaniji Wumei, Metro Kina se od 30. septembra 2019. godine vodi kao obustavljene operacije (u skladu sa IFRS 5).