Mesne prerađevine

2172020-mesnePreradjevine

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 179, jul/avgust 2020)

 

 RAST BAZE KUPACA I UČESTALOSTI KUPOVINA

Vrednost prodatih pakovanih mesnih prerađevina u posmatranom periodu je porasla u odnosu na isti period godinu dana ranije, a uzrok se može naći u blago povećanoj bazi kupaca ali i nešto značajnijem povećanju učestalosti kupovina. Broj domaćinstava koja su bar jednom kupila ove proizvode za posmatranih devet meseci dostigao je 96% od ukupnog broja domaćinstava.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta mesnih prerađevina u Srbiji odnosi se na podatke GfK Panela domaćinstava za period od juna 2019. do februara 2020 godine.

Vrednost prodatih pakovanih mesnih prerađevina u posmatranom periodu je porasla u odnosu na isti period godinu dana ranije, a uzrok se može naći u blago povećanoj bazi kupaca ali i nešto značajnijem povećanju učestalosti kupovina. Broj domaćinstava koja su bar jednom kupila ove proizvode za posmatranih devet meseci dostigao je 96% od ukupnog broja domaćinstava.

U ovu kategoriju su uključeni raznovrsni proizvodi: polutrajne kobasice, trajne kobasice, delikatesi, paštete, viršle i šunke. Najpopularnije su paštete koje je barem jednom kupilo 89% kupaca kategorije, ali nešto veće učešće u vrednosti kategorije drže polutrajne kobasice (26%). 70% kupaca mesnih prerađevina je bar jednom kupilo viršle, 46% trajne kobasice, a samo 20% delikatese. Šunka se kupovala skoro jednako često kao pileća prsa, ali šunke su izgradile znatno veću bazu kupaca. Pileća prsa je bar jednom kupilo 20% kupaca mesnih prerađevina, dok je šunku kupilo čak 30%.

Iako se na tržištu mesnih prerađevina takmiči preko 140 proizvođača, vodećih pet je ‘pokrilo’ čak polovinu vrednosti kategorije. To su, abecednim redosledom: AIA, Carnex, Neoplanta, Yuhor i Zlatiborac. Carnex i Neoplanta proizvode je bar jednom odabralo čak 2/3 kupaca kategorije mesnih prerađevina, blizu polovine je bar jednom odabralo Yuhor, a trećina je probala Zlatiborac i AIA proizvode. Zbog raznovrsnosti kategorije, lojalnost jednom proizvođaču je niska i za vodeće se kreće od 12% do 19%.

Mesne prerađevine se najviše kupuju u minimarketima (25% tržišnog učešća) i supermarketima (24%). Za njima slede tradicionalne prodavnice sa 16% i hipermarketi i diskontni lanci sa po 15%.

Trgovačke marke nastavile su trend rasta i dostigle 21% vrednosti kategorije mesnih prerađevina, dok je nivo promocija ostao stabilan sa učešćem od 30%.

 

Yuhor

Jedinstveni specijaliteti po originalnim recepturama

Krajem 2019. Yuhor je proširio svoj proizvodni pogon u Jagodini, čime je udvostručen kapacitet za proizvodnju fermentisanih kobasica. Izgradnjom novog objekta i adaptacijom postojećeg, proizvodni pogon povećan je za 3.000m². U novom pogonu instalirana je oprema vodećih nemačkih i engleskih proizvođača, a instalirane su nove komore za dimljenje i zrenje proizvoda, kao i linije za vakuum i slajs pakovanja. Time je Yuhor, kao jedna od vodećih mesnih industrija, potvrdio da je prioritet kvalitet koji nudi potrošačima i da je neprekidno ulaganje u proizvodnju imperativ.

Poštujući tradiciju, ali i prateći trendove, kontinuirano se širi portfolio Yuhorovih proizvoda, čime se stvaraju jedinstveni specijaliteti, proizvedeni po originalnim recepturama.

Upravo se fermentisane kobasice stvaraju spajanjem tradicionalnih receptura, modernog proizvodnog procesa i kombinacijom začina. Zastupljene su na tržištu kao neegalizovani proizvodi, u vakuum pakovanjima od 300g i slajs pakovanjima od 100g.

U slajsu su, pored tradicionalnih proizvoda kao što su čajna, kulen, budimska salama, zastupljeni i Levački štapići, Sendvič kobasica i Pikant sendvič kobasica.

Za ljubitelje nezaboravnih zalogaja razvijen je poseban segment – Premium slajs. Premium slajs kobasice se proizvode od najkvalitetnijeg svinjskog mesa uz dodatak začina i aditiva, a specifične ukuse ovim proizvodima daju začini koji se nalaze oko proizvoda. Začinski omotač, bilo da je to bosiljak ili ljuta paprika kod Pikant salame, ili slačica, origano, ruzmarin i beli luk u prahu kod Rustik salame, osim što bude sva čula, izvanredno dopunjavaju aranžmane za prijeme, koktele i ostale svečane prilike. Pored Pikant i Rustik salame, na tržištu su prisutne i Moravska, Domaćinska, Gurmanska, Ravničarska, čuvena Zimska i Šumadijska kobasica, čija mešavina začina, krupni biber i beli luk nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.

Vesna Stanković, direktor marketinga
Milica Dejković, marketing menadžer junior

 

Carnex

Zašto je Carnex delikates viršla prava viršla

Pravilnik o kvalitetu mesa, poluproizvoda i proizvoda od mesa, koji se primenjuje od 1. marta ove godine svrstao je viršlu u grupu zaštićenih proizvoda, prepoznajući značaj viršle u ishrani.
Osnovna promena prema pravilniku je ograničenje broja sastojaka od kojih viršla može da se proizvede, dok je upotreba aditiva regulisana propisom Republike Srbije u kojem je tačno navedeno koji aditiv može da se koristi u kom proizvodu/grupi proizvoda, pod kojim uslovima i u kojim količinama.

Naziv viršla sada može da nosi isključivo proizvod koji je proizveden od propisanih sastojaka, što Carnexova Delikates viršla jeste. Svi drugi proizvodi sličnog izgleda (hot dog, hrenovka ili sl), nemaju tako striktna ograničenja u pogledu propisanih sastojaka i ne mogu da nose naziv viršla.

Iz tog razloga je Carnex definisao svoju Delikates viršlu terminom ‘prava viršla’. Među najvećim proizvođačima, Carnex je jedini uspeo da zadrži prepoznatljivo ime svog proizvoda Delikates viršla, otuda termin ‘jedina’.

Carnex Delikates viršla ispunjava sve propisano, a proizvedena je od odabranih komada fino usitnjenog svinjskog i goveđeg mesa i značajan je izvor proteina. Carnex, koji je jedan od najvećih proizvođača hrane i deo MK grupe, uvek svojim potrošačima želi da pruži najbolje i pažljivo prati šta oni žele, zato je Delikates viršlu unapredio prema zahtevima novog propisa, ograničavajući broj upotrebljenih sastojaka u njenoj proizvodnji samo na one odabrane koji je čine pravom viršlom.

Zbog dobro poznatog ukusa i kvaliteta, Carnex Delikates viršle i dalje vole sve generacije, one su onaj pravi doručak iz detinjstva kog se svi najbolje sećamo, sa radošću i uživanjem. I danas, iako je prošlo već nekoliko decenija od prve Carnex viršle na tržištu, svaki zalogaj budi taj isti osećaj koji smo voleli, jer ona je jedina ‘prava’ viršla, koju i dalje obožavamo.

Jedan od najprodavanijih Carnexovih proizvoda uopšte, Carnex Delikates viršla dobila je sada i novi dizajn pakovanja, lepši i veselijih boja, kako i zaslužuje prava viršla.