Kreme za ruke

HP-Ellen-Hands-final-1-10

ZA NEŽNE I LEPE RUKE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.28,septembar 2006.)

Vodeći proizvođači krema za ruke: Bones, Hemigal,Avon, Beiersdorf i Nevena.

Nega ruku sastavni je deo nege tela. To je deo koji je, pored lica, najviše izložen uticaju atmosferskih prilika, tako da zahteva posebnu pažnju i to tokom čitave godine (naravno ukoliko želite da vaše ruke izgledaju zdravo, lepo i očuvano). Na tržištu postoje višenamenske kreme koje se koriste i za negu ruku, ali su poslednjih godina sve više zastupljene i one koje su isključivo za tu namenu.

Uskoro novitet
Najpoznatiji brendovi Bones groupa su Bademova krema, Chamill care krema, a već neko vreme prisutna je i Glicerona, koja se od pre mesec dana proizvodi i u tubi. Najprodavanija je Bademova krema od 200ml. Prema rečima Biljane Mišljen, menadžera prodaje, Bones ovim proizvodima pokriva sto odsto tržišta, i njegov finansijski i fizički udeo je u porastu. “Izvozimo u Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, Republiku Srpsku i u Crnu Goru. Učešće izvoza iznosi oko 27 odsto ukupne realizacije. Glavni konkurenti su nam, od stranih firmi, Beiersdorf i Afrodita – Slovenija, a od domaćih DCP Hemigal i Nevena Leskovac”, kaže Biljana Mišljen. Ona dodaje da Bones za svoje potrošače priprema i novitet – Univerzalnu kremu od 125ml.

Proširen asortiman pakovanja
DCP Hemigal je na tržištu prisutan sa kolekcijom Fitogal, u koju spadaju krema za ruke Fitogal sa glicerinom i ekstraktom kamilice i Specijalna glicerinska krema za suvu, ispucalu kožu. Po rečima Sonje Savić, direktora prodaje i marketinga kompanije, krema za ruke Fitogal je namenjena kompletnoj, svakodnevnoj zaštiti i nezi kože. Nakon nanošenja ove kreme, uz formiranje neprimetnog filma, dolazi do hidratacije kože, pri čemu se stvara prijatan osećaj koji se zadržava dugo nakon aplikacije. Prodaje se u kozmetičkim kutijama od 55ml, 110ml i 250ml. Izlazeći u susret potrošačima, Hemigal je proširio asortiman pakovanja, tako da se, osim pomenutih, mogu pronaći i tube od 50ml i 100ml. Najtraženija pakovanja ove kreme su tuba od 100ml i kozmetička kutija od 250ml. Specijalna glicerinska krema namenjena je nezi ispucale, iritirane i suve kože, nastale kao posledica čestog izlaganja vodi i agresivnim sredstvima, poput deterdženata. Usled specijalnog načina izrade, visokog sadržaja glicerina i prisustva ekstrakta kamilice, ova krema izuzetno brzo koži vraća glatkoću, mekoću i elastičnost. Najprodavanija pakovanja su tuba od 80ml i kozmetička kutija od 110ml.

Nova proizvodna hala
“Hemigal svojim proizvodima pokriva gotovo cela tržišta Srbije i Crne Gore. Oni su dostupni potrošačima u svim kanalima prodaje, kako modernog, tako i tradicionalnog tipa. Po raznovrsnosti namene, kvalitetu, kozmetičkoj prihvatljivosti i atraktivnosti Hemigalovi proizvodi zadovoljavaju kriterijume najvećeg dela čak i zahtevnijih potrošača. Po asortimanu, prodatim količinama i broju velikih kupaca Hemigal zauzima najveći udeo na tržištima Srbije i Crne Gore”, kaže Sonja Savić. Prema njenim rečima, finansijski i fizički udeo Hemigala na tržištu je u stalnom porastu. Prodaja je u 2005. godini, u odnosu na 2004, porasla oko deset odsto, količinski i vrednosno. Prodaja krema za ruke Fitogal sa glicerinom i ekstraktom kamilice je porasla za deset odsto, a Specijalne glicerinske kreme za 30 odsto. Savić misli da je konkurencija na domaćem tržištu krema za ruke evidentna, čemu doprinose kako domaće, tako i strane kompanije. Od domaćih, ona izdvaja Bones i Nevenu Leskovac, a od stranih kompanija Beiersdorf. Što se tiče izvoza, Hemigalovi proizvodi se prodaju i na tržištima BiH i Makedonije, i izvoz ima značajan udeo u ukupnoj prodaji. Direktor prodaje i marketinga Hemigala ističe da je kompanija u julu preseljena u novu, savremenu, proizvodnu halu sa pratećim objektima, koja je izgrađena u skladu sa svim evropskim standardima. “Novi, znatno bolji uslovi i veći kapacitet omogućiće Hemigalu da do kraja godine uvede i nove proizvode, koji će odgovarati trendovima, ali i zahtevima potrošača.

Beiersdorfov udeo u porastu
Kompanija Beiersdorf, našem tržištu, nudi za negu ruku dva svoja poznata brenda – Atrix i Nivea Hand kremu. Najpopularnije kod potrošača su, po rečima Sonje Dozet Ivanović, product managera kompanije, Atrix krema za ruke od 150ml i Nivea Hand Q10 krema za ruke od 100ml. “Prema podacima GfK od januara do aprila ove godine, Beiersdorfovo učešće na tržištu iznosi 22,2 odsto”, kaže Dozet Ivanović. Ona dodaje da je finansijski i fizički udeo kompanije na tržištu u porastu. Glavni konkurenti su im Avon, Bones i Hemigal.

Širok portfolio
Milena jovanović, rukovodilac marketinga Nevene Leskovac, svima koji žele da im koža ruku postane i ostane vitalna, zdrava, elastična i mladalačka preporučuje tretman Neveninim proizvodima. Jer, kako ona kaže, negovane ruke su znak da vodimo računa o svom izgledu. Nevena potrošačima nudi prilično širok izbor, kada su u pitanju kreme za ruke: Siliks kremu za ruke u kutiji – u pakovanjima od 50ml i 100ml, i od 75ml u tubi; Nega kremu za ruke u tubi, u pakovanjima od 50ml i 120ml i Dikla kremu za aktivnu negu ruku i noktiju, sa vitaminskim i proteinskim kompleksom, koja se radi samo u tubi od 50ml. Prema njenim rečima, najbolje su prihvaćena praktičnija i jeftinija pakovanja, pa su najprodavanije Siliks kutija od 50ml i Nega od 50ml.

Prisutni više decenija
“Nevenine kreme za negu ruku su na tržištu prisutne više decenija, što potvrđuje njihov kvalitet i pouzdanost u primeni. Naš finansijski i fizički udeo na tržištu je, shodno tome, u kontinuitetu, ima liniju stabilnosti godinama unazad. za Nevenu, postaju lojalni našim robnim markama, jer baš one pružaju aktivnu negu i zaštitu ruku” kaže Milena jovanović. Po njenim rečima, aktivna nega je obezbeđena kombinacijom masnih i hidratantnih komponenti, uz prisustvo vitamina E. Dodatna zaštita se postiže zahvaljujući prisustvu silikona, koji na koži ruku stvara fini zaštitni film, što naše ruke čini spremnim da obavljaju sve potrebne poslove, a da istovremeno ostanu lepe i nežne. Nevenini proizvodi se izvoze u Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, CG i na Kosovo, a kao najveće konkurente na našem tržištu u Neveni vide Bones i Hemigal.

Pripremila: Marija F. Šmit