GRUPA PODRAVKA REZULTATI ZA 2023.

29. II 2024 | Grupa Podravka u 2023. ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 713,8 miliona eura, što je 46,7 miliona eura, odnosno 7% više u odnosu na godinu pre. Rast prihoda zabeležen je u oba segmenta u kojima Grupa posluje. Prihodi u segmentu Prehrane porasli su 6% i dosegli 553,7 miliona eura dok su prihodi Belupa, koji čini segment Farmaceutike, porasli 10,5% i dosegli 160,2 miliona eura. Detaljnije, tržište Jugoistočne Europe sa 152,6 miliona eura prihoda od prodaje drži drugo mesto, odmah iza vodećih tržišta Hrvatske i Slovenije. U poređenju 2022., reč je o rastu od 9,4%, odnosno 13,1 milion eura.

Neto dobit Grupe Podravka iznosila je 66,4 miliona eura. Reč je o rastu od 17,3 miliona eura, što iznosi 35,3% više u poređenju s 2022. Dobit Grupe pod uticajem je poreznih olakšica ostvarenih temeljem Zakona o podsticanju ulaganja u iznosu od 19,7 miliona eura. Kada isključimo učinke porezne olakšice, neto dobit Grupe iz poslovanja (normalizovana neto dobit)  iznosila je 47,2 miliona eura i viša je za 14,2% u odnosu na normalizovanu neto dobit ostvarenu u 2022. Pritom je normalizovana neto dobit Farmaceutike, odnosno Belupa, porasla za 30,8% i iznosila 23,2 miliona eura, dok je kod Prehrane zabeležen rast od 1,7%, što je ukupno 24 miliona eura.

„Naš je cilj u nadolazećoj godini tržište Srbije u našem poslovanju pozicionirati tamo gde mu je, s obzirom na veličinu, i mesto. Svojim proizvodima se želimo još više približiti srpskim potrošačima koji prepoznaju kvalitet naših brendova i koji su za njih godinama vezani. Na tržištu Srbije trenutno imamo više od trista proizvoda, a tu brojku planiramo i povećati uvođenjem novih, inovativnih proizvoda na čijem razvoju Podravka kontinuirano radi. Tržište Srbije je najveće tržište Jugoistočne Europe i mi kao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u ovom delu Europe na njemu želimo biti snažnije prisutni jer dobro poznajemo srpske potrošače kao što i oni dobro poznaju Podravku“, poručila je Martina Dalić, predsednik Uprave Podravke.

Grupa Podravka i u 2023. je nastavila sa snažim investicijama te su one prošle godine dosegle vrednost od 69 miliona eura, što je rast od gotovo 31% u odnosu na godinu pre. Od 2021., kada je započeo aktualni investicijski ciklus, uloženo je gotovo 150 miliona eura u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti kao i  unapređenje uslova za  rad. Sve navedene investicije u protekle dve godine Podravka je finansirala iz sopstvenih sredstava, bez zaduživanja, što se ogleda i u padu odnosa neto duga i EBITDA na 0,2 čime se dodatno potvrđuje snaga i stabilnost poslovanja.

U prošloj godini usvojene su i dve ključne strategije koje su integrisane s Poslovnom strategijom i koje su, takođe, važne za uspešno ostvarivanje planova daljeg razvoja i uspešnog poslovanja. Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030. kao glavna područja delovanja definiše čistu životnu sredinu, zdravu prehranu, brigu o zaposlenima i zajednici i odgovorno korporativno upravljanje, a njen je važan deo i nova Nutritivna strategija za razdoblje do 2027. Njome Podravka potvrđuje usmerenost na zdravu, uravnoteženu i održivu prehranu kroz razvoj novih i inovativnih proizvoda.

Rezultat svega navedenoga manifestuje se u rekordnoj vrednosti Podravkine deonice ostvarenoj u prošloj godini. Zadnja cena u 2023. godini iznosila je 163 eura čime je njena vrednost bila 93,7% više nego zadnja ostvarena vrednost u 2022. Tržišna vrednost kompanije tada je dosegla čak 1.143,6 miliona eura. „Izuzetno sam zadovoljna rezultatima koje smo ostvarili u 2023. godini jer smo i u Prehrani i u Belupu, koji čini farmaceutski segment našeg poslovanja, proveli brojne poslovne iskorake koji su doprineli dobrim poslovnim rezultatima u 2023. godini i čiji će učinci dodatno osnažiti potencijal za rast prodaje i profitabilnosti u ovoj godini. U okruženju u kojem smo i dalje bili suočeni s rastom troškova sirovina i povišenom inflacijom, održali smo snažan ritam lansiranja novih proizvoda, investiranja u tehnologiju, kao i povećanje efikasnosti proizvodnje. Stoga zahvaljujem svakom radniku na doprinosu u ostvarenju rezultata, a hvala i svim našim vernim potrošačima u Srbiji koji prepoznaju vrednost i kvalitet naših brendova“, dodala je Dalić.