GLOBALNI TREND VISOKOKVALITETNE HRANE RASTE I U SRBIJI

992020-radionicahrana

9. IX 2020 | U petak, 4. septembra 2020. održana je treća po redu on-line radionica projekta ‘Budućnost srpske industrije hrane’ u organizaciji Asocijacije za promociju srpske hrane, a uz pokroviteljstvo Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije. Učesnici su imali priliku da se upoznaju sa trendovima visokokvalitetne hrane kako u Srbiji, tako i u svetu, ali i da se upoznaju sa poteškoćama sa kojima se susreću proizvođači specifičnih proizvoda pri njihovom plasmanu na tržište, tipovima investicija i podrške preduzetnicima, kao i šta mladi proizvođači treba da urade pre nego što krenu sa proizvodnjom.

Učesnici radionice bili su Miloš Pejčinović, ispred Asocijacije za promociju srpske hrane, Milutin Pantić, vlasnik branda HOFF Aronija, kao i Darko Mandić, osnivač Foodscale Huba.

“Visokokvalitetna hrana je postala globalni trend, navike potrošača su se promenile i oni se sada poistovećuju sa brendovima sa kojima imaju priliku da komuniciraju i upoznaju priču koja stoji iza ideje. I u Srbiji je sve više mladih ljudi koji se bave upravo proizvodnjom ovakve vrste hrane i koji svojim inovativnim idejama mogu da naprave ozbiljan iskorak na tržištu i to je ono što ima potencijala za budućnost”, naglasio je Miloš Pejčinović.

Kako i gde plasirati specifičan proizvod objasnio je Milutin Pantić navodeći da “ukoliko imate specifičan proizvod, nešto što je nesvakidašnje i nepoznato što je obično slučaj sa visokokvalitetnom hranom, izuzetno je važno posvetiti se promociji, informisanju i edukovanju ljudi. Takođe, neophodno je odabrati pravo ciljno trzište za vaš proizvod, na kom će njegovo plasiranje i prodaja ići mnogo lakše”. Svakako predlaže da se ulaže u više alternativnih kanala prodaje, kako se u situacijama poput trenutne krize COVID-19 proizvodnja i prodaja ne bi našle u problemu. “Direktna komunikacija i prodaja sa krajnim potrošačima vodi građenju svesti o brendu kod kupaca”, dodaje Pantić.

Što se tiče investiranja u startup kompanije, kao neko sa priličnim iskustvom iz te oblasti, Darko Mandić je rekao da se do investitora dolazi na različite načine. “Za početak to mogu biti kontakti i kontakti vaših kontakata, a investiranje u startup-ove se uglavnom vrši radi sticanja udela. Investitor se idealno isplaćuje ukoliko se startup jednog dana proda ili kada se počne sa ostvarivanjem profita. Svakako je važno izgraditi kvalitetan odnos i poverenje sa investitorima, kako bi se zajedničnim snagama radilo u najboljem interesu startup-a”, dodao je Mandić.

Ova radionica namenjena opštini Valjevo bila je treća u nizu od osam radionica, koje se zbog epidemiološke situacije održavaju u on-line formatu. Kroz radionice, mladi proizvođači će imati priliku da se upoznaju sa mogućnostima i prilikama koje im se nude u oblasti visokokvalitetne hrane, a moći će i da se sa svojim inovativnim visokokvalitetnim prehrambenim proizvodom prijave na nacionalini konkurs za ‘Buduće lidere domaće hrane’. Prijava na konkurs otvorena je do 1. oktobra 2020. do 17 časova, a više informacija možete pronaći na sajtu APSH.

Budućnost srpske industrije hrane je projekat koja pruža podršku, promociju i povezivanje mladima koji su zainteresovani ili već uključeni u sektor proizvodnje hrane. Cilj je motivacija i osnaživanje mladih da pokrenu sopstvenu proizvodnju, okrenu se tržištu visokokvalitetne hrane ili unaprede svoje postojeće proizvode. Projekat sprovodi Asocijacija za promociju srpske hrane, a finansira Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije. Više o radionicama i konkursu pronađite na sajtu Asocijacije.