DODELJENE NAGRADE U ORGANIZACIJI PROJEKTA ‘100 NAJVEĆIH’

23. IX 2019. | U organizaciji projekta ‘100 najvećih u Srbiji’, u hotelu Hilton održana je 21. septembra gala svečanost na kojoj su dodeljene nagrade najboljim kompanijama po prihodu, dobiti, broju zaposlenih i izvozu. Na svečanosti, koja je okupila predstavnike više od 220 firmi iz Srbije, državne zvaničnike, ambasadore, najeminentnije predstavnike domaće privrede, umetnosti, medija, dodeljena su priznanja sledećim kompanijama: NIS, Elektroprivreda Srbije, DIPOS, Porshe Beograd, Gradina, Dis, MOL, Imlek, Industrija mesa Matijević, Clover Serbia, Krupnik, GIM, Nelt, Knez Petrol, Aura, Coopservice, Gigatron, Matis, Nissan Srbija, Lovo promet, Don Don, DTD ribarstvo i Agropromet.

Projekat ‘100 najvećih’ je ove godine pod sloganom ‘Množimo prilike, delimo uspehe’ po prvi put realizovan u Srbiji, u partnerstvu sa Addiko bankom, koja je prepoznata kao primer uspešnog poslovanja i aktivan učesnik u stvaranju boljih uslova i poslovne klime na lokalnom tržištu.

Od 434.990 aktivnih kompanija, koliko ih trenutno ima u Srbji, bilanse za 2018. godinu je predalo 108.083 kompanija i one su se našle u izboru za 100 najvećih. 1.186 jedinstvenih kompanija zadovoljilo je kriterijume za ovaj projekat, i to u 16 kategorija i 15 delatnosti. Osim po prihodu, dobiti, broju zaposlenih i izvozu, kompanije su podeljene po veličini: velike, srednje, mikro i male.

„Zadovoljstvo nam je što smo kroz ovaj projekat uspeli da ukažemo na značaj podrške najboljima i najvećima jer su baš oni zaslužni za ritam tržišta. Oni diktiraju tempo, daju primer i vode našu privredu napred. Ovim projektom i saradnjom sa ovakvim kompanijama šaljemo poruku malim kompanijama da postanu veće, srednjim da postau velike a velikim da postanu stabilni lideri u regionu pa i u svetu. Naša želja je da na tom putu budemo siguran partner na koga svi mogu da se oslone u svakom trenutku“, izjavio je Vojislav Lazarević, predsednik izvršnog odbora Addiko banke.

Direktor projekta ‘100 najvećih u Srbiji’ Ana Knežević zahvalila se svim firmama koje su verovale u ovaj projekat, kao i Privrednoj komori Srbije na institucionalnoj podršci u realizaciji projekta. „Nastavićemo da ističemo najbolje primere poslovanja, da osluškujemo i predviđamo potrebe tržišta kako bismo zajedno množili uspehe i delili prilike, bodreći i druge da uspešno menjaju ekonomsku klimu u Srbiji i nađu se među 100 najvećih“, izjavila je Ana Knežević.

Projekat je, kako je navela Knežević, nakon velikog uspeha u regionu, počeo da se realizuje i u Srbiji i njegov cilj je da doprinese razvoju i jačanju pozitivne klime kroz promociju pozitivne poslovne prakse, najvećih i najprofitabilnijih kompanija, kao i najvećih poslodavaca.

Večerašnjem događaju podršku su pružili i direktori projekta ‘100 najvećih’ Bosne i Hercegovine Alena Ahmetspahić Fočo i Crne Gore Ratko Nikolić.

Ahmetspahić Fočo izjavila je da za ovu inicijativu postoji veliko interesovanje svih ekonomija regiona. ‘Projekat 100 najvećih’ je pre 32 godine krenuo iz BiH. Alena Ahmetspahić Fočo je istakla da nam je potrebno zajedničko regionalno tržište, jer je svaka zemlja pojedinačno malo tržište za investitore. „Mi smo i kao region mali za velike investicije, ali smo zajedno mnogo interesantniji investitorima, jer je izvoz mnogo veći ukoliko zajedno izlazimo na svetstko tržište. To je poruka koju šalje projekat 100 najvećih“, zaključila je Alena Ahmetspahić Fočo.

Na gala večeri je takođe predstavljena publikacija u kojoj se nalazi hiljadu najuspešnijih kompanija, koja je izrađena u okviru projekta. Projekat 100 najvećih autor je i digitalnog pečata, namenjenog kompanijama koje zauzmu svoje mesto u istoimenoj publikaciji i na rang listi najboljih u zemlji. Pečat je svojevrsna potvrda da je kompanija svojim finansijskim performansama (prihodi, neto rezultat, broj zaposlenih i vrednost izvoza) ušla u rang 100 najvećih, poslovala bez gubitaka u 2017. godini, imala aktivan status kompanije i bankovnih računa na dan 31.12.2018. godine.

Slikar Janoš Mesaroš je tokom gala večeri slikao i prodavao svoja dela, a prikupljena sredstva biće uplaćena nekoj od fondacija koje se bave obrazovanjem. Projekat ‘100 najvećih’ na taj način želi da podrži napore da se obezbedi kvalitetno obrazovanje za svako dete, što je i jedan od najvažnijih strateških ciljeva projekta – dugoročno investiranje u buduće generacije lidera, biznismene i donosioce odluka.