U analiziranom jedanaestomesečnom periodu dezodorans je bar jednom kupilo 70% domaćinstava, što je približno isti broj u odnosu na godinu dana ranije, pokazuje istraživanje GfK.
GfK analiza tržišta
Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta dezodoransa u domaćinstvima u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od aprila 2020. do februara 2021. godine.
U analiziranom jedanaestomesečnom periodu, dezodorans je bar jednom kupilo 70% domaćinstava, što je pibližno isti broj u odnosu na godinu dana ranije, ali je učestalost kupovine opala, što je uticalo na pad vrednosti kategorije. Kupci dezodoransa se najčešće odlučuju za antiperspirante, 84% kupaca kategorije je bar jednom u posmatranom periodu kupilo antiperspirant, dok se 61% odlučilo za klasičan dezodorans. Klasični dezodoransi odnose blizu 1/3 vrednosti kategorije, dok antiperspiranti pokrivaju skoro 2/3.
Pet vodećih brendova je odgovorno za 2/3 vrednosti kategorije. To su, abecednim redosledom: Dove, Fa, Nivea, Rexona i STR8. Najveću bazu kupaca, kao i najveću lojalnost među vodećim brendovima, ostvarili su Dove i Nivea. STR8 je zabeležio lojalnost od 32%.
Daleko najveće učešće među formatima u kojima se kupuju dezodoransi ostvarile su drogerije, sa 32% vrednosti kategorije. Slede ih tradicionalne prodavnice i supermarketi sa 17% i 16%, minimarketi sa 12% i hipermarketi sa 11% učešća.
Učešće promocija je niže nego godinu dana ranije, ali je i dalje na visokih 31%. Trgovačke marke su zabeležile blagi rast vrednosti i dostigle 8% učešća u kategoriji.
(Tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 189, jul/avgust 2021)