BITNA JE ‘BRIGA ZA SVAKU KAP’ ZAOVINSKOG JEZERA

3. XI 2020 | Zahvaljujući ekološkom projektu simboličnog naziva ‘Briga za svaku kap’, koji su pokrenuli kompanije Henkel i Delhaize Serbia, očišćeno je Zaovinsko jezero. Projekat čišćenja jezera u organizaciji ronilačkog kluba Koral-Adriatic Scuba okupio je brojne ljubitelje prirode koji su se udružili i zajedničkim snagama doveli ovu akciju do najlepšeg mogućeg epiloga.

Sjajni rezultati najbolji su pokazatelj organizatorima da su njihovi napori naišli na odličan odziv zajednice. Sa zajedničkim ciljem da Zaovinsko jezero bude čistije, a okolina zdravija za život, Henkel i Maxi su u avgustu mesecu pokrenuli prodajnu akciju u kojoj su mogli da učestvuju svi građani kupovinom Fa, Schauma i Vademecum proizvoda u Maxi supermarketima. Akcija u prodajnim objektima trajala je dva meseca, te nakon toga vodeni dragulj na planini Tari očišćen je od nešto više od 20 vreća otpada. Većinom plastične boce, limenke, gume i delovi kuhinjskih aparata zagadili su dno jezera u zapadnoj Srbiji. Mesto na jezeru, gde je ekološka akcija održana, izabrano je zbog specifičnosti lokaliteta koji se nalazi u zapadnoj Srbiji, a pripada teritoriji opštine Bajina Bašta. Upravo ta lokacija, nedavno je postala deo Nacionalnog parka Tara, a koliko je posebno ovo mesto govori i činjenica da je baš tamo otkriven živi fosil biljnog sveta – Pančićeva omorika.

“Veoma smo ponosni na ovaj projekt i činjenicu da smo sa našim partnerima, inicijativu ‘Budimo odgovorni čuvajmo svaku kap’ već sada pozicionirali kao snažan projekat koji ima ozbiljne rezultate i koji otvara pitanje svesti o zaštiti čistoće voda. Količine otpada koje je izronio vredan tim ronilaca ozbiljno nas upozoravaju da moramo nastaviti sa akcijama čišćenja i veoma sam zahvalna partnerima iz kompanije Delhaize Serbia i RK Koral-Adriatic Scuba koji nas podržavaju u ovim naporima”, istakla je Petra Rajnpreht, brend menadžer kompanije Henkel.

Da je bitno osvestiti građane o tome koliko uništavamo prirodu, prepoznali su i partneri projekta. “Zaštita životne sredine i podrška lokalnoj zajednici među prioritetima su odgovornog poslovanja naše kompanije. Uvek se rado odazivamo na sve ekološke projekte naših partnera, a dugogodišnja strateška saradnja sa kompanijom Henkel i uključivanje naših kupaca ovog puta su zaslužni za lepše i čistije Zaovinsko jezero”, istakla je Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delhaize Serbia.

Manje otpada u predivnom jezeru svakako je srećan kraj ove ekološke akcije, ali još je važnije građane edukovatii osvestiti o važnosti očuvanja prirode i vođenju brige o istoj. “Izuzetno smo srećni i zadovoljni rezultatima koje je ovaj projekt postigao. Ono što deluje kao motivacija da nastavimo dalje sa akcijama čišćenja jeste upravo ono što vidimo kad zaronimo i otpad koji izronimo sa dna naših reka i jezera. Taj problem godinama je zapostavljen i hvala kompanijama Henkel i Delhaize Serbia što su odlučili da pomognu u rešavanju ovog problema”, zaključio je Ivan Stanković, vlasnik centra Koral-Adriatic Scuba.