BALKAN eCOMMERCE SUMMIT: Kako marketplace platforme menjaju FMCG industriju

Napredak sektora robe široke potrošnje (FMCG) moguć je zahvaljujući brzom obrtu, velikim količinama i dostupnosti potrošačima. U današnjem digitalnom svetu, marketplace platforme poput regionalno fokusiranih eMAG-a i Skroutza, zajedno sa globalnim gigantom Amazonom, donose revolucionarne promene u načinima na koje FMCG proizvođači stižu do kupaca i ostvaruju interakciju sa njima. Ove platforme pružaju izuzetne mogućnosti za rast, vidljivost i operativnu efikasnost, a uz to omogućavaju kompanijama prodaju na veoma efikasan način.

Za manje ili nove FMCG brendove, ove platforme izjednačavaju uslove, pružajući pristup široj publici bez potrebe za velikim početnim ulaganjima u infrastrukturu ili oglašavanje. Moderni potrošači daju prioritet praktičnosti, a ova promena u kupovnim navikama stvara prilike za uspešnu prodaju kako na lokalnom, tako i na međunarodnom nivou.

Na Balkan eCommerce Summitu, okupljamo predstavnike vodećih marketplace platformi iz Turske, Grčke, Rumunije, Mađarske, Nemačke, pa čak i Baltičkog regiona. Naš cilj je da osiguramo da FMCG proizvođači pronađu prava partnerstva kako za lokalnu, tako i za međunarodnu ekspanziju. Jedan od naših partnera na događaju već je uspešno iskoristio ove platforme za međunarodnu prodaju, otvarajući nova tržišta svakih šest meseci.

Konkurentska prednost Marketplace platformi za FMCG brendove

Marketplace platforme nude besprekorno iskustvo kupovine sa intuitivnim interfejsima, personalizovanim preporukama i opcijama brze isporuke. Za FMCG proizvode, koji su esencijalni i često se kupuju, ova praktičnost podstiče lojalnost kupaca i ponovljene kupovine. Tradicionalni maloprodajni kanali često zahtevaju značajne troškove za prostor na policama i distribuciju. Nasuprot tome, marketplace platforme uklanjaju mnoge od ovih barijera, nudeći isplativ način za promociju proizvoda.

Pored toga, rešenja za ispunjenje porudžbina (fulfilment) koje pružaju logistika treće strane (3PL) partneri omogućavaju brendovima da se fokusiraju na kvalitet proizvoda i marketing, prepuštajući logistiku stručnjacima. Pružaoci logističkih usluga i uvoznici specijalizovani za FMCG takođe će biti prisutni na Balkan eCommerce Summitu, zajedno sa pružaocima digitalnih usluga (provajderima) koji mogu pomoći kompanijama da unaprede svoje onlajn prisustvo i otključaju nove prodajne prilike.

Lokalizacija i skalabilnost na regionalnim marketplace platformama

Regionalno fokusirane marketplace platforme nude prilagođena rešenja za lokalna tržišta, pomažući brendovima da prevaziđu izazove vezane za jezik, valutu i regulatorne zahteve. Mnoge platforme obezbeđuju automatsko ulistavanje, višejezičnu podršku i pomoć pri poreskim prijavama, pojednostavljujući proces prodaje za brendove koji se šire na više tržišta.

Marketplace platforme predstavljaju izvanrednu priliku za FMCG brendove da brzo i efikasno dođu do novih potrošača i novih tržišta. Vlasnici brendova mogu sami upravljati svojom prisutnošću na platformama, angažovati konsultante za strukturiranje internih operacija ili sarađivati sa posredničkim organizacijama koje olakšavaju proces u zamenu za procenat od prodaje.

Na regionalnom događaju Balkan eCommerce Summit 2025, koji će se održati 29. i 30. aprila u Areni Sofija, brendovi i trgovci imaće priliku da se povežu kako sa lokalnim, tako i sa globalnim marketplace platformama, uspostavljajući odnose koji mogu odmah unaprediti poslovanje. Ne propustite priliku da istražite kako ove platforme mogu transformisati vaš FMCG biznis!