10. X 2018 | U Metro HoReCa centru je 9. oktobra održan prvi deo Gastro maratona, posvećenog obeležavanju Dana sopstvenog poslovanja, koji kompanija zvanično organizuje širom sveta svake godine, drugog utorka u oktobru. Gastro maraton je osmišljen kao dvodnevni edukativni događaj (12+12 sati besplatne edukacije), uz organizaciju različitih vrsta gastronomskih prezentacija, radionica i predavanja, koje će voditi eminentni stručnjaci iz HoReCa sektora. Ovim događajem biće završena ovogodišnja proslava Metro Dana sopstvenog poslovanja.
Jedan od predavača na radionicama i prezentacijama prvog dana bio je i Marko Lukić, šef kuhinje CaffeCaffe&Fish, i pobednik takmičenja u filetiranju ribe organizovanog na prošlogodišnjem događaju.
„Uvek sam srećan kada imam priliku poput ove današnje u HoReCa centru da sa ljudima podelim neke možda i malo zahtevnije tehnike spremanja hrane o kojoj se najčešće misli da je opšte poznata – poput mediteranske kuhinje. Mediteranska kuhinja je zapravo vrlo smela i uzbudljiva, sa jedinstvenim tradicionalnim i modernim tehnikama pripreme, koje uvek mogu uneti nove, zanimljive, detalje u prepoznatljivu gastronomiju“, izjavio je Marko Lukić održavajući dvočasovnu radionicu na temu Ukusi Mediterana – jela od morskih riba.
Tokom perioda obeležavanja Dana sopstvenog poslovanja, Metro širom sveta kroz različite aktivnosti nastoji da obezbedi dodatnu vidljivost malim i srednjim preduzetnicima iz oblasti ugostiteljstva. Tako, recimo, jedan od ključnih nalaza nedavno sprovedene Metro Međunarodne studije samostalnog poslovanja nedvosmisleno pokazuje da se nezavisno, samostalno, preduzetništvo visoko vrednuje u široj javnosti. Studija je rađena na reprezentativnom uzorku od 10.000 ljudi, od čega je njih 1.500 preduzetnika, u čak 10 zemalja širom sveta. Prema nalazima 42% ispitanih potrošača, nezavisno poslovanje smatra vrednim doprinosom lokalnoj ekonomiji. Za razliku od toga, samo 12% je isto govorilo o većim preduzećima i kompanijama. Slično tome, 39% potrošača smatra samostalne preduzetnike važnim faktorom za kreiranje specifičnosti i različitosti okruženja u kojem žive i rade. Samo 12% je izjavilo da se ovo odnosi na velika preduzeća.
Zbog toga je Dan sopstvenog poslovanja posvećen milionima preduzetnika širom sveta, za koje Metro radi i neprestano nastoji da bude pouzdan partner u unapređenju njihovog poslovanja. U Srbiji je i ove godine bila organizovana zasebna platforma, posvećena samo malim i srednjim preduzetnicima iz HoReCa sektora – koja je za cilj imala da poboljša njihovo poslovanje, kreirajući besplatnu digitalnu mapu ponuda dostupnu svima koji žele da saznaju gde mogu naći najbolje i najpovoljnije ugostiteljske usluge u svom gradu ili komšiluku. Metro na ovaj način želi da aktivno podrži i promoviše veću vidljivost samostalnih preduzetnika, jer samo tako uspeh može biti obostran i održiv, navodi se u saopštenju.
Dvodnevni događaj organizovan je uz podršku velikog broja stručnjaka iz oblasti ugostiteljstva, kao i uz pomoć Metro partnera i dobavljača Coca-Cola HBC Srbija i Iceberg Salat centra.
„Sa velikim zadovoljstvom i ovaj put smo tu da podržimo dugogodišnjeg poslovnog partnera, kompaniju Metro Cash&Carry. Ovo je fantastična prilika da se skrene pažnja javnosti na mala preduzeće koja su važan aspekt lokalnog ekonomskog razvoja i direktan odgovor na stopu nezaposlenosti u Srbiji“, izjavio je predstavnik Coca-Cola HBC Srbiji.