Instant hrana

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 199, jul/avgust 2022)

 

RAST NA TRŽIŠTU INSTANT HRANE

 

Očekuje se da će globalno tržište instant hrane dostići godišnju stopu rasta od 5,5% u periodu do 2030. Rast na tržištu instant hrane može se pripisati faktorima kao što su porast raspoloživog prihoda, promena načina života i sve veća potražnja za gotovom hranom, navode analitičari QY Researcha.

 

Globalno tržište instant hrane je segmentirano na instant nudle/rezance, instant testenine, instant supe, instant mesne proizvode, instant prethodno kuvane žitarice. Među njima, segment instant nudli dominira na globalnom tržištu instant hrane. To se može pripisati njihovoj jednostavnoj pripremi i pristupačnim cenama. Međutim, trendovi se menjaju i potrošači žele da izgrade zdravije navike u ishrani, tako da se javlja rastuća potražnja za zdravim alternativama kao što su organski rezanci ili nudle od celog zrna za koje se očekuje da će u narednim godinama imati visoke stope rasta. Super/hiper marketi beleže većinsko učešće u prodaji na globalnom tržištu instant hrane, a zatim slede tradicionalne prodavnice i onlajn kanal prodaje.

Po regionima

Severna Amerika dominira tržištem od 2017. godine. Očekuje se da će ovaj region zadržati svoju poziciju do 2030, zahvaljujući rastućoj svesti o zdravlju i fitnesu, zajedno sa pomeranjem preferencija potrošača ka convenience proizvodima. Takođe, očekuje se da će Azijsko-pacifički region biti svedok značajnog rasta tokom prognoziranog perioda zbog povećanja nivoa raspoloživog dohotka i promene načina života potrošača u kombinaciji sa rastućom potražnjom za hranom koja je spremna za jelo među populacijom koja radi. Štaviše, povećanje potrošačke moći će takođe povećati obim prodaje ovih proizvoda u narednih osam godina.

Kategorija pakovane hrane ima dominantan udeo zbog velike potražnje za pakovanom i smrznutom hranom među potrošačima koji traže pogodnost u trenucima kada im je najpotrebnija, kao što je vreme za doručak ili večeru.

Po kanalima prodaje

Kanal super/hiper marketa je imao najveći tržišni udeo u prodaji instant hrane od 2017. godine i očekuje se da će nastaviti svoju dominaciju do 2030. Trend rasta lanaca hipermarketa i supermarketa bio je glavni faktor koji je doprineo velikom udelu ovog kanala. Takođe se očekuje da će convenience radnje imati značajnu stopu rasta tokom prognoziranog perioda zahvaljujući rastućoj bazi kupaca, uglavnom zbog povećanja nivoa raspoloživog prihoda u kombinaciji sa promenom životnog stila koji zahteva prehrambene proizvode na kućnim pragovima potrošača. Očekuje se da će ovaj faktor podsticati potrošnju instant hrane u supermarketima i convenience prodavnicama u narednih nekoliko godina i na taj način podstaći ukupni rast kategorije širom sveta.

Onlajn prodaja instant proizvoda je dobila na značaju u poslednje vreme zahvaljujući prvenstveno faktorima kao što su lakoća pristupa, dostupnost širokog spektra proizvoda iz različitih kategorija, kao i jednostavnost i efikasnost u opcijama sistema isporuke.

Faktori rasta

  • Raspoloživi dohodak stanovništva se povećava, što rezultira povećanjem potražnje za instant prehrambenim proizvodima;
  • Sve veća urbanizacija i promena načina života i životnog stila dovodi do povećanja potražnje za praktičnom hranom;
  • Sve više raste broj zaposlenih žena koje traže pogodne opcije hrane koja se može brzo pripremiti;
  • Poslednjih godina rastao je broj lanaca brze hrane, što je dovelo do povećanja potražnje za instant prehrambenim proizvodima.

 

Industry Growth Insights,
https://industrygrowthinsights.com