ZA PRIJATNU SVEŽINU KOŽE
(tekst objavljen u Progressive magazinu br.12, maj 2005.)
Lider na tržištu dezodoransa je Nivea, sa 30,6 odsto učešća. Slede Dove, Rexona, Fa i Avon.
Kada se spomenu dezodoransi, prva i najčešća asocijacija velikog broja ljudi su dezodoransi u spreju. Oni i jesu najprodavaniji i najčešće korišćeni, i predstavljaju segment koji zauzima najveći deo svetskog tržišta dezodoranasa, ali treba imati u vidu da pored te, da je nazovemo klasične forme, postoje i dezodoransi u stiku, roll-onu i dezodorans maramice. Veliki broj ljudi sve više vremena provodi van kuće i potrebna im je celodnevna zaštita od znojenja i osećaj svežine na koži.
Beiersdorf
Prema istraživanju agencije GfK lider na tržištu dezodoransa u Srbiji je Nivea sa količinskim učešćem od 30,6 odsto, a i istraživanja ostalih agencija pokazuju da se ovaj proizvođač nalazi u grupi vodećih. Kako ističu iz kompanije Beiersdorf, Nivea dezodoransi imaju lidersku poziciju u velikom broju zemalja, a prvo mesto na tržištu Srbije je potvrđeno vrednosnim tržišnim učešćem od 29 odsto za 2004. godinu. Prema navodima iz BDF-a, linija Nivea Deodorant lansirana je 1991. godine i od tada nije prestajala sa adaptacijom i unapređenjem svoje proizvodne ponude. „Kompletna linija je unapređena da zadovolji potrošačke potrebe širom celog sveta, nudeći dezodorans korisnicima kao optimalnu kombinaciju blage nege i efikasne zaštite“, ističu iz kompanije. Brend Nivea dezodorans ima u svojoj ponudi pet linija. U okviru svake linije nalaze se dezodoransi u spreju, u stiku i roll-onu.
„Nivea suvi dezodoransi regulišu znojenje i pružaju osećaj suve kože tokom celog dana. Veoma delotvorna antiperspirant suva formula bez alkohola sprečava znojenje ispod pazuha i predstavlja optimalnu kombinaciju blage nege i pouzdane zaštite. Nivea suvi dezodoransi postoje u dve varijante: za žene i za muškarce. Drugu liniju predstavljaju Nivea osvežavajući dezodoransi, koji nude dugotrajan osećaj svežine, prijatni su za kožu i imaju prirodan osvežavajući miris. Proizvode se za muškarce i žene. Tu su i dezodoransi za osetljivu kožu, bez mirisa, naročito prijatni, koji pružaju celodnevnu antiperspirant zaštitu. Blaga formulacija bez mirisa i bez alkohola posebno je pogodna za osetljivu kožu – čak i posle brijanja i dermatološki provereno odgovara koži. Nivea balans dezodoransi namenjeni su ženama. Osim blage nege i efikasne zaštite pružaju neodoljivo prijatan osećaj na koži, a antiperspirant formula garantuje osećaj suvoće tokom čitavog dana. U grupi Nivea dezodoransa je i Nivea Aqua Cool, linija namenjena muškarcima. Pruža pouzdanu celodnevnu zaštitu, stimuliše i daje osećaj čistoće i energije. Nežna Cool-Care formula sa morskim mineralima pruža vitalnost i sprečava stvaranje neprijatnih mirisa“, ističu iz BDF-a.
Unilever
Kako ističe Dragana Savić, iz ove kompanije, Unilever je jedan od najznačajnijih proizvođača dezodoranasa u svetu. „I u našem regionu Unilever je prisutan sa finansijskim tržišnim učešćem od 22,1 odsto, u segmentu ženskih i muških dezodoranasa“, kaže Savić. Prema njenim rečima, dezodorans postaje sve značajniji proizvod u svakodnevnoj nezi potrošača, tako da i tržište dezodoranasa dobija na značaju u Srbiji i Crnoj Cori, a samim tim je i fizičko, kao i finansijsko učešće Unilevera u stalnom porastu. Najpoznatiji Unileverovi brendovi u kategoriji dezodoranasa su Rexona, Dove Deo, Axe i Brut. „Kroz ove brendove Unilever je oduvek težio da odgovori potrebama potrošača, kao i da bude proizvođač koji diktira trendove sa inovativim antiperspirantnim aplikatorima“, ističe Savić.
Ona naglašava i da je Rexona dezodorans broj jedan u svetu, koji nudi maksimalnu zaštitu od znojenja i neprijatnih mirisa. Sa Rexonom Unilever je prisutan u ženskom segmentu dezodoransa sa sprejom, stikom i poslednjom inovacijom, mini stikom i mini roll-onom, jedinstvenim na našem tržištu. Rexona je prisutna i u muškom segmentu dezodoranasa, sa dve mirisne note, u dva najznačajnija aplikatora. Prema njenim rečima, Dove Deo je jedini dezodorans koji pruža efikasnu zaštitu i sa 1/4 hidratantne kreme štiti i neguje kožu. Sprej, stik, dezodorans u kremi i roll-on su Dove Deo aplikatori, koji su trenutno prisutni na tržištu SCG u dve mirisne note Original i Fresh.
Henkel
Kako navode iz kompanije Henkel, kolekcija Fa sadrži sapune, dezodoranse i gelove za tuširanje, a kada je reč o dezodoransima, postoje tri različite aplikacione forme: Fa dezodoransi u spreju (alkoholni i antiperspiranti), Fa roll-oni i Fa dezodoransi u stiku. Dominantna i najprodavanija kategorija proizvoda su dezodoransi u spreju, ističu iz Henkela i dodaju da su alkoholne varijante, sa izraženijom mirisnom notom, populamije u odnosu na antiperspirante. Kako najavljuju, Schwarzkopf&Henkel, kao i svake godine, priprema brojne novitete za Fa. Pojaviće se nove muške i ženske varijante dezodoransa, u novoj formi, modemijeg dizajna i osvežavajućih mirisnih nota.
Pripremila: Ana Filipović