DELHAIZE SERBIA: PREDSTAVLJENI REZULTATI U OBLASTI ODRŽIVOG POSLOVANJA IZ 2020. GODINE

1572021-Maxi-Cvetni-trg

15. VII 2021 | Odgovornim i održivim poslovanjem i strateškim pristupom temama važnim za društvo, kompanija Delhaize Serbiaa je i u prethodnoj godini postigla značajne rezultate i doprinela napretku u oblasti zaštite životne sredine, podrške lokalnoj zajednici, doniranju hrane, unapređenju zadovoljstva i uslova rada zaposlenih kao i u oblasti zdravije ishrane, poručuju iz kompanije.

Kroz projekat svakodnevnog doniranja voća i povrća, uz razvoj digitalne platforme za donaciju hrane ‘Tanjir po tanjir’, kompanija koja je i najveći donator Banke hrane Beograd pokazala je stratešku posvećenost pružanju podrške lokalnoj zajednici. Samo u 2020. godini donirana je 871 tona voća i povrća za više od 64 humanitarne organizacije sa više od 7.500 korisnika, kao i 190 tona voća i povrća za ishranu životinja.

Kompanija koja je otvorila prvi supermarket sa ekološkim sistemom rashlade nastavila je sa implementacijom inovativnih tehnoloških rešenja u svojim radnjama – implementacija CO₂ rashladnog sistema i propanskih vitrina u Shop&Go radnjama, kao i instalacija LED rasvete. Ovi procesi, uz kupovinu zelene električne energije, omogućili su da se emisija CO₂ po metru kvadratnom prodajnog prostora smanji sa 820 na 572 kilograma, što predstavlja smanjenje emisija CO₂ od 30% u odnosu na godinu pre. Dodatno, potrošnja energije po metru kvadratnom prodajnog prostora smanjena je sa 887 kWh/m2 na 849kWh/m2, što je smanjenje potrošnje energije od 4,28%.

“Sve strateške odluke koje donosimo utemeljene su na tome da činimo dobro ljudima i planeti. Verujemo da sve što je zdravo i održivo treba da bude dostupno svima. Zbog toga se trudimo da pored globalnih inicijativa pokrenemo i lokalnu zajednicu u kojoj poslujemo i da zajedno činimo dobro za nas i naše porodice, za našu životnu sredinu. To svakodnevno realizujemo promovisanjem zdravije ishrane, doprinosom borbi protiv klimatskih promena, doniranjem hrane, odgovornom eliminacijom otpada, transparentnošću i održivošću proizvoda. Samo na taj način i zajedničkim snagama idemo ka ostvarenju zajedničkog cilja“, istakla je Milana Jević Gledović, potpredsednik pravnih poslova i zaštite resursa kompanije Delhaize Serbia.

Strateška odluka kompanije Ahold Delhaize je da do 2025. godine sva plastika u okviru privatne robne marke bude u potpunosti reciklabilna, kompostabilna ili ponovo upotrebljiva, a cilj je potpuna eliminacija plastike za jednokratnu upotrebu. Kompanija Dehaize Serbia u prethodnoj godini reciklirala je 11.500 tona otpada. U okviru inicijative za odgovorno zbrinjavanje opasnog otpada od potrošača prikupljen je 871 kilogram baterija koji je dalje adekvatno zbrinut i poslat na reciklažu.

Zadovoljstvo zaposlenih u kompaniji poraslo je za 5% u 2020. godini prema godišnjem istraživanju u kome je učestvovalo 90% zaposlenih u Srbiji, dok je u cilju dodatne edukacije i razvoja zaposlenih uloženo 86.725 časova. Realizovana su i dva Talent programa za mlade ‘Find Your Place @Delhaize’ i ‘Retail Management Traineeshipć za koje su udvostručene prijave u odnosu na 2019. godinu.

Kompanije Delhaize Serbia nastavila je implementaciju dodatnog nutritivnog obeležavanja proizvoda ‘Nutri Score’ na proizvode privatne robne marke, a 48,52% od ukupno prodate hrane privatne robne marke su zdraviji proizvodi, što predstavlja povećanje od 8,3% u odnosu na 2019. godinu. Dodatno, kompanija navodi i da je povećan procenat proizvoda privatne robne marke sa sertifikatom održivosti.