Sredstva za brijanje

GLATKO, BEZ MUKE!

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.24, maj 2006.)

Vodeći, po abecednom redu: Beiersdorf, Colgate Palmolive, Gillette, Henkel, Henkel Merima i Lomax.

Usredstva za brijanje spadaju gelovi, kreme, paste i pene, i namenjena su muškoj nezi. Tržište sredstava za brijanje je usitnjeno, jer vodećih šest proizvođača čine 71,4 odsto, a nešto manje od trećine tržišta pripada ostalim proizvođačima.

Beiersdorf
Sonja Dozet Ivanović, iz kompanije Beiersdorfa, navodi da, prema podacima kojima raspolažu, sredstva za brijanje Nivea pokrivaju 26,3 odsto tržišta u Srbiji i Crnoj Gori i dodaje da je njihov finansijski i fizički udeo u porastu. Najpoznatiji brend, kada je u pitanju ovaj proizvod, je kolekcija Nivea For Men, a najprodavanija je Blaga pena za brijanje. Prema njenim rečima, za ovu godinu ne pripremaju novine na domaćem tržištu. Kao glavne konkurente, Sonja Dozet Ivanović ističe kompanije Gillette, Wilkens i Palmolive.

Colgate Palmolive (AWT)
Aleksandar Trivić, Brand Manager za neprehrambene proizvode AWT-a, navodi da su oni ekskluzivni distributer za program Colgate Palmolive za područje Srbije. „Pokrivamo kompletnu teritoriju Srbije, kako moderne kanale, tako i tradicionalne kanale prodaje. Ova grupa proizvoda ima prilično stabilnu prodaju, koja čak ne pokazuje ni velike sezonske oscilacije. Jedino što je primetno je lagani rast prodaje pena za brijanje, u odnosu na kategoriju krema za brijanje, odnosno porast premium kategorije u odnosu na bazičnu“, navodi Trivić. Prema njegovim rečima, kompletna linija proizvoda za brijanje kod njih je zastupljena pod jednim brendom Palmolive. „Proizvodi se razlikuju po svojstvima i mirisnim notama. Sve kreme su u pakovanjima od 65g, a pene za brijanje su u pakovanjima od 300ml. Posebno su popularne gratis varijante, koje se u našoj ponudi, u skladu sa programom ovog dela asortimana, pojavljuju tri puta godišnje. Gratis varijante su upakovanjima 300+100ml gratis“, kaže Trivić i dodaje da za ovu godinu nisu planirana proširenja asortimana. Kao glavne konkurente na tržištu Trivić navodi Gillette, koji je, prema njegovim rečima, i najpoznatiji po ovoj kategoriji proizvoda, što je njihov bazični asortiman i Niveu.

Gillette (ITM)
Poljka Jokić, marketing koordinator sektora Gillette ITM Groupa ističe da Gillette pokriva dve vrste preparata za brijanje: preparati pre brijanja i preparati posle brijanja. „Gillette preparati za brijanje su prisutni u tri kategorije proizvoda: Pene za brijanje, Gelovi za brijanje i Kreme za brijanje, a u okviru navedenih kategorija, možemo da izdvojimo dve linije, a to su Regular preparati i Series preparati“. Prema njenim rečima, najpopularnija pakovanja su: Shave Foam Series Sensitive Skin 250ml – pena za brijanje za osetljivu kožu, zatim Shave Foam Series Conditioning 250ml – pena za brijanje sa formulom za revitalizaciju, Shave Foam Series Moisturising 250ml – pena za brijanje sa hidrantnom formulom i Shave Foam Series Protection 250ml – pena za brijanje sa formulom zaštite. „Što se tiče noviteta za ovu godinu, izdvajamo dva nova artikla iz Gillette Series kolekcije, sa novom unapređenom tehnologijom i jedinstvenim sastojcima morskih algi za dubinsko čišćenje lica, zaštitu i negu kože: Gillette Series Pena za brijanje ‘deep cleansing’, 250ml i Gillette Series Gel za brijanje ‘deep cleansing’, 200ml – najpopularnije pakovanje“, navodi Jokić, ističući da svakog dana, milijardu ljudi širom sveta upotrebi najmanje jedan Gillette proizvod, i da su oni svetski lider u 12 glavnih potrošačkih kategorija.

Henkel
Kako navodi Iva Zeljković, Assistent Brand Manager Henkela, njihova kompanija ne raspolaže podacima o tržišnom učešću, ali konstantno beleže pozitivan razvoj. „Lokalni brend Peer, kao i Solea proizvodi za brijanje, široko su distribuirani na teritoriji Srbije, a prisutni su i na teritoriji Crne Gore. Takođe, u asortimanu Schwarzkopf&Henkel proizvoda nalaze se i Fa losioni posle brijanja, namenjeni pre svega, mlađoj populaciji“, kaže Zeljković i dodaje da je njihov finansijski i fizički udeo na tržištu u porastu. Prema njenim rečima, na tržištu su prisutni sledeći brendovi i proizvodi: Peer pasta za brijanje 60g, Peer losion posle brijanja 100ml, Solea pasta za brijanje mint-lavanda 70ml, Solea pena za brijanje mint-lavanda 200ml, Solea losion posle brijanja 115ml, Fa Be Free losion posle brijanja 100ml, Fa Kick off losion posle brijanja 100ml. „Potrošačima su najpoznatiji Peer proizvodi za brijanje koji se godinama nalaze na našem tržištu. U 2005. modernizovan je dizajn pakovanja ovih proizvoda. U Solea asortimanu se nalaze paste za brijanje, za ljubitelje tradicionalnijeg načina brijanja, ali i pene za brijanje, za mlađu populaciju. Ovi proizvodi raspoloživi su u dve varijante mint i lavanda“, kaže Zeljković, ističući da su za sada još uvek najpopularnije paste za brijanje, mada i pene imaju svoje potrošače. Kako navodi Zeljković, u kompaniji se stalno radi na unapređenju kvaliteta proizvoda, redizajnu pakovanja, a planira se i uvođenje novih varijanti proizvoda koje će odgovarati vodećim trendovima, ali i zahtevima potrošača. Kao glavne inostrane konkurente Zeljković navodi kompanije Palmolive, Niveu i Gillette, a od domaćih Brion, LMX i Paraho.

Lomax Company
Mila Pršić, direktor marketinga Lomax Company, navodi da oni svojim proizvodima pokrivaju oko 80 odsto tržišta Srbije. „U ovom momentu, u okviru grupe sredstava za brijanje, potrošačima nudimo LMX pene za brijanje, koje se proizvode u pakovanju od 250ml i u ponudi imamo tri vrste: Sport, Sensitive i Fresh. Naš fizički i finansijski udeo na tržištu je u porastu. Za ovu godinu smo planirali proširenje palete LMX sredstava za brijanje, tako da uskoro očekujemo da se na tržištu pojave LMX paste za brijanje i novo redizajnirano pakovanje LMX pene za brijanje“, najavljuje Pršić. Prema njenim rečima, konkurencija u domenu sredstava za brijanje je velika, i čine je poznati brendovi Nivea, Gillete, Palmolive i Squibb. „Međutim, u cenovnom smislu jedni drugima nismo konkurencija“, istice Pršić. Ona dodaje da je početkom ove godine pokrenut izvoz za Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu i Makedoniju, i najavljuje da je u planu osvajanje i ostalih tržišta zemalja bivše Jugoslavije.

Pripremila: Ana Filipović