23. IX 2021 | Mercator Grupa je u prvoj polovini 2021. godine, uprkos još uvek prisutnoj epidemiji COVID-19 i mnogim merama koje su ograničavale poslovanje, zabeležila normalizovani rast EBITDA od 9,9%, što je u ovom periodu iznosilo 92,4 miliona evra.
Operativna dobit (EBIT) porasla je u prvom polugodištu 2021. godine – i iznosila je 40,4 miliona evra. Prihodi od prodaje Grupe Mercator u prvoj polovini 2021. bili su u skladu s planiranim i veći su za 40 miliona evra ili 3,9% u odnosu na isti period pre proglašenja epidemije COVID-19 (1-6 2019).
Mercator Grupa je u prvoj polovini 2021. godine ostvarila 1,1 milijardu evra prihoda od prodaje, što je 0,4% manje nego u istom razdoblju prošle godine. U trgovini na malo zabeležen je i 1,3% manji prihod od prodaje u odnosu na isti period prošle godine. Za ovo poređenje treba uzeti u obzir natprosečan rast prihoda od maloprodaje u martu 2020. zbog epidemije COVID-19 i posledica poslovanja ograničenja u čitavoj sporednoj delatnosti Mercatora.
„Kako bi ublažio negativne posledice epidemije COVID-19, Mercator je uveo niz aktivnosti i inicijativa za optimizaciju i efikasnost troškova, koje su u potpunosti neutralizovale negativan učinak pada prihoda zbog epidemije. To je dovelo do rasta normalizovane EBITDA do 9,9%. Samo pravovremena i odgovorna priprema za krizu omogućila je Mercator Grupi nastavak pozitivnih poslovnih trendova. U poslednjem periodu Mercator je napravio veliki iskorak na području digitalizacije i personalizacije ponude, što nam daje dodatne konkurentske prednosti“, rekao je Tomislav Čizmić, predsednik Uprave Mercatora.
Neto finansijski dug Mercator Grupe (bez usklađivanja sa MSFI 16 Zakupom) na dan 30. juna 2021. godine iznosio je 558,2 miliona evra, što je za 5,1% manje u odnosu na 30. juni 2020. godine. U odnosu na 31. decembar 2020. godine, ukupne finansijske obaveze Mercator Grupe porasle su za 23,7 miliona evra, što je uglavnom posledica delimičnog povećanja kredita Super Senior.
U prvoj polovini 2021. godine Mercator Grupa je uložila 13,6 miliona evra u osnovna sredstva. 71,1% ukupnih investicionih sredstava potrošeno je na ulaganja u Sloveniji, a 28,9% na inostrana tržišta. Ulaganja u obnovu postojećih prodavnica u ovom periodu činila su 54,2% ukupnih ulaganja.