(tekst je objavljen u Progressive magazinu br 200, septembar 2022)
‘VIRTUELNI SUPERMARKET’ ZA JEDNOSTAVNU I BRZU KUPOVINU
Možemo slobodno reći da su naši kupci srećni što mogu da uživaju u kupovini u Wolt Marketu. Naše radnje su vrlo brzo postale popularne u svakom gradu, ili kraju grada u kojem se nalazimo. To nam daje za pravo da budemo uvereni da smo pronašli ono što predstavlja vrednost za naše kupce. Broj kupaca konstantno raste kako u postojećim marketima, tako i onim koji su otvoreni u skorije vreme. Cilj nam je da u skorijoj budućnosti učinimo 30-minutnu nedeljnu kupovinu dostupnom što većem broju potrošača i u drugim gradovima.
Razgovarale: Marija F. Šmit i Dragana Vraneš
Prvi Wolt Market, u koji potrošači ne mogu fizički da uđu već iz njega naručuju proizvode pomoću Wolt aplikacije, otvoren je u junu mesecu u Beogradu, a uskoro je počeo da se širi i na druge lokacije i gradove i dalja ekspanzija sledi. O ovom interesantnom konceptu, saradnji sa proizvođačima i distributerima, asortimanu Wolt virtuelnih prodavnica, tome kako su mu se potrošači prilagodili i koliko su zadovoljni, kao i o planovima za naredni period razgovarali smo sa Kristijanom Popovićem, generalnim menadžerom Wolt Marketa.
Molimo vas da nam predstavite koncept i kako on funkcioniše?
Wolt Market predstavlja sjajnu mogućnost da potrošači uživaju u jednostavnoj kupovini namirnica, koje će im biti isporučene u najkraćem mogućem roku. Ono što volimo da koristimo kao termin jeste ‘virtuelni supermarket’, iz koga naši korisnici putem Wolt aplikacije mogu da poruče pažljivo odabran širok asortiman proizvoda za nedeljnu kupovinu, koji su im dostavljeni na prag u roku od 30 minuta.
Na koji način se razlikuje poslovanje od klasične prodavnice?
Wolt Market je ‘delivery-only store’, odnosno optimizovan je za dostavu namirnica i to se vrlo jasno ogleda u iskustvu kupovine naših potrošača: mi smo brzi, precizni i imamo izvrsnu dostupnost proizvoda. Takođe, kao što sam već napomenuo, Wolt Market je ‘virtuelni supermarket’ i osnovna razlika je što u naše markete potrošač ne može fizički da uđe, već porudžbinu može da izvrši samo putem Wolt aplikacije.
Kada je i gde otvoren prvi Wolt supermarket u Srbiji? Koliko za sada ima objekata u našoj zemlji i gde se oni nalaze?
Prvi Wolt Market je otvoren u junu u Beogradu, a do kraja leta priključile su mu se još dve prodavnice. Od početka septembra, i Novosađani mogu da uživaju u sjajnom iskustvu kupovine u Wolt Marketu, a dalja ekspanzija je u planu.
Da li sklapate dogovore samo sa proizvođačima i distributerima ili i sa trgovcima, na koje sve načine nabavljate artikle koje kasnije nudite u Wolt prodavnicama?
Naš asortiman je pažljivo odabran i dogovoren sa našim dobavljačima – proizvođačima i distributerima. U odnosima sa našim partnerima ostajemo otvoreni i za aktivnosti koje prevazilaze isključivo nabavku i prodaju proizvoda; cilj nam je zajedničko kreiranje vrednosti sa našim partnerima. Bilo da su u pitanju lansiranja novih proizvoda, specifična pakovanja ili specijalne ponude za potrošače, otvoreni smo za sve inovacije koje donose bolje iskustvo kupovine i zadovoljenje potreba naših potrošača.
Kako formirate asortiman? Da li različiti Wolt objekti imaju različit asortiman?
Našim kupcima nudimo pažljivo odabran asortiman od preko 3.000 proizvoda, koji je prilagođen komšiluku svakog Wolt Marketa. Trudimo se da našim asortimanom odgovorimo na lokalne potrebe kupaca. Ono što je naša prednost je brzo reagovanje na iznenadne potrebe kupaca – bilo da su to lopate za sneg kada su snežne padavine, ili ventilatori kada su napolju visoke temperature.
Da li je asortiman raznovrstan kao u klasičnom marketu, ili je uži?
Asortiman je širok i odgovara potrebama potrošača, koji kod nas mogu da kupe sve proizvode koji zadovoljavaju njihove nedeljne potrebe, od svežeg voća i povrća, mesa, delikatesa, hrane za specijalne režime ishrane (gluten free, vegan, proteinski proizvodi i slično).
Wolt Market je usmeren na povezivanje sa lokalnim zajednicama, stoga je naša želja da pomognemo lokalnim proizvođačima da svoje proizvode ponude onlajn kupcima Wolt Marketa.
Šta je to što potrošači najčešće naručuju iz Wolt Marketa, o kojim kategorijama proizvoda je reč?
Ne možemo izdvojiti neki proizvod ili kategoriju, jer imamo izbalansirano učešće prodaje po kategorijama proizvoda. Potrošači naručuju u skladu sa njihovim nedeljnim potrebama, odnosno najčešće obavljaju nedeljnu kupovinu u Wolt Marketu.
Da li su cene na istom nivou kao i cene u klasičnim prodavnicama? Da li se razlikuju cene istih proizvoda u različitim Wolt Marketima?
Pored toga što nudimo širok asortiman proizvoda, naša strategija je da budemo cenovno konkurentni u odnosu na klasične maloprodavce. Pored toga, našim potrošačima nudimo veliki broj proizvoda na nedeljnom i mesečnom sniženju, kao i druge atraktivne ponude i promocije. Cene u svim Wolt Marketima su jedinstvene.
Kako formirate promocije i akcije, da li su one istovremeno zastupljene u svim Wolt prodavnicama?
Vikend i mesečne akcije važe u svim Wolt Marketima, ali budući da je naša strategija da budemo lokalno relevantni, imamo i specifične akcije koje važe u pojedinačnim Wolt Marketima.
Na koji način obezbeđujete dostavu u roku od 30 minuta?
Ceo end-to-end proces kupovine u Wolt Marketu dizajniran je iz perspektive kupca. Od funkcionalnosti same Wolt aplikacije, izbora proizvoda u asortimanu, preko organizacije prostora i opreme u samom marketu, lokacije marketa, savršenih in-store i logističkih operacija, do agilne korisničke podrške i broja partnera dostavljača koje imamo na terenu u svakom trenutku, koji porudžbinu dostavljaju kupcu na kućni prag u najkraćem mogućem roku – sve je okrenuto potrošaču i kreirano u skladu sa njegovim potrebama.
Koliko ljudi se odlučuje da kupuje u Wolt Marketima? Kakvi su za sada rezultati, da li ste zadovoljni postignutim?
Možemo slobodno reći da su naši kupci srećni što mogu da uživaju u kupovini u Wolt Marketu. Naše radnje su vrlo brzo postale popularne u svakom gradu, ili kraju grada u kojem se nalazimo. To nam daje za pravo da budemo uvereni da smo pronašli ono što predstavlja vrednost za naše kupce. Broj kupaca konstantno raste kako u postojećim marketima, tako i onim koji su otvoreni u skorije vreme. Cilj nam je da u skorijoj budućnosti učinimo 30-minutnu nedeljnu kupovinu dostupnom što većem broju potrošača i u drugim gradovima, jer potreba za brzom i efikasnom nedeljnom kupovinom raste iz minuta u minut.
Kako smatrate da će se razvijati dalje poslovanje, koliki broj potrošača će se ubuduće opredeljivati za ovakav vid kupovine, koliki deo tržišnog kolača očekujete da uzmete, kakva su dalja očekivanja?
Vreme je najvredniji resurs današnjice. Brzom isporukom namirnica želimo da pomognemo ljudima da uštede deo tog svog dragocenog vremena. Uživanje u mogućnosti naručivanja namirnica za nedeljne potrebe, isporučenih u roku manjem od 30 minuta je tu, a mi verujemo da je jedino pitanje kojom brzinom će ova usluga da raste u budućnosti.
Kakva su iskustva sa drugih tržišta na kojima Wolt već posluje na ovakav način i koja su to tržišta?
Mi upravljamo Wolt Marketima već nekoliko godina i mislimo da smo na dobrom putu. Povratne informacije koje dobijamo od naših potrošača u 22 zemlje u kojima poslujemo su vrlo ohrabrujuće. Pronašli smo održiv model poslovanja i trudićemo se da izgradimo lojalnost naših kupaca u godinama koje dolaze.