KREME ZA BEBE

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 178, jun 2020)

 

Iako kupci mogu da se odluče za neki od preko 50 brendova, najčešće se kupuju vodeća tri. Poređani abecednim redosledom, to su Becutan, Originalna Pavlovićeva mast i Pavloderm, koji čine čak 48% vrednosti tržišta krema za bebe, pokazuju podaci agencije GfK.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović,Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta krema za bebe u Srbiji odnosi se na podatke GfK Panela domaćinstava za period od februara do oktobra 2019. godine.

Kategorija krema za bebe zabeležila je pozitivna kretanja u svim osnovnim pokazateljima, što je dovelo do rasta kategorije u odnosu na period februar-oktobar 2018. godine. Broj domaćinstava koja su bar jednom u posmatranom periodu kupila neku kremu za bebe dostigao je 27%. Ovi proizvodi se kupuju relativno retko, tek nešto češće nego jednom u pet meseci.

Iako kupci mogu da se odluče za neki od preko 50 brendova, najčešće se kupuju vodeća tri. Poređani abecednim redosledom, to su Becutan, Originalna Pavlovićeva mast i Pavloderm, koji čine čak 48% vrednosti tržišta krema za bebe.

Originalnu Pavlovićevu mast je bar jednom odabralo 26% kupaca kategorije, a ona je imala i najveću lojalnost među vodećom trojkom (70%). Veoma visoku lojalnost su ostvarili i Pavloderm (57%) i Becutan (53%). Ova dva brenda imaju nešto manju bazu kupaca od Originalne Pavlovićeve masti, sa relativnim penetracijama od 12% i 19% respektivno.

Trgovačke marke su ostvarile rast u odnosu na 2018. godinu i dostigle učešće od 9% u ukupnoj vrednosti kategorije. Iako je ovaj procenat relativno nizak, trgovačke marke su proširile bazu kupaca: 17,3% kupaca kategorije je bar jednom probalo neku kremu za bebe trgovačkih marki.

Jednu petinu vrednosti kategorije donele su promocije, što predstavlja blago smanjenje u odnosu na godinu dana ranije.

Kroz drogerije je ‘prošlo’ 29% kategorije, i ovaj format beleži najviše učešće u odnosu na druge prodajne formate. Za njima slede tradicionalne prodavnice sa 14% učešća, hipermarketi i minimarketi sa po 13% i supermarketi sa 11%. Preostali formati imaju učešće od 21%, a među njima su najvažnije apoteke.