IZAZOVI UPRAVLjANjA LjUDIMA I NOVIH DIGITALNIH STRATEGIJA U DOBA COVID-1

05. XI 2020. | Aktuelna pandemija COVID-19 stavila je pred menadžere u Srbiji izazov brže implemntacije digitalnih startegija i velikih promena u ulogama i znanjima zaposlenih koja su potrebna za uspešno vođenje poslovanja.

Domen Zadravec, vodeći partner u jednoj od najuticajnijih svetskih konsultantskih kuća za optimizaciju poslovanja, restrukturiranje kompanija, upravljanje procesima prodaje ili kupovine javnih preduzeća, velikih privatnih kompanija, EY-Parthenon predviđa da će globalni rast zavisiti od digitalizacije i sektora usluga i napominje da se vodeći consumer businesses 2030 još nisu rodili i biće potpuno drugačiji od onih danas.

Ritejleri su pod pritiskom već godinama, a COVID je to samo dodatno pojačao. Nova rast se teško pronalazi a i želje kupaca se veoma brzo menjaju. Zbog toga će novi igrači na tržištu razmišljati u novom pravcu i odaljiti se od samo prodaje proizvoda u smeru zadovoljavanja realnih potreba kupaca kao što su: brinuti se za svoju decu, zdravo staranje, dodati vrednost zdravoj planeti na kojoj živimo, svaki dan biti najbolji. A za to će biti potrebno razviti platforme koje će bazirati na emocionalnoj konekciji i razumevanju sa kupcima.

„Siguran sam, da ni jedna firma ne može da zadovolji sve potrebe na taj način i da će novi tipovi partnerstva iz različitih industrija biti potrebni. Nove digitalne platforme imaju ogroman potencijal, da prerastu u najveće globalne kompanije sveta i postanu milijardni biznisi ali u isto vreme stvaraju potpuno promenu u razmišljanju kao što su novi operativni modeli, sam proizvod nije jedina najbitnija stvar, povezivanje sa partnerima unutar a i van industrije, nov način povezivanja sa konačnim kupcima i slično. Ovakav način razmišljanja je svakodnevnica na MIT-u i Stanfordu a vidimo da vizionarski CEO-evi  i start up-ovi po celom svetu već na veliko rade na tome,„ izjavio je Domen Zadravec, vodeći partner u svetskoj strateškoj konsultantskoj kampaniji koja posluje i u centralnoj i istočnoj Evropi.

Ljudski resursi su najvažnija komponenta gotovo svih firmi, što definitivno vredi i u digitalnom svetu. Neke od kompetencija koje postaju sve traženije su: inovativnost i kreativnost, virtualna saradnja i socijalna inteligencija, kros-funkcionalno razmišljanje, pismenost u digitalnim medijima, analitično i algoritamsko razmišljanje, ali i kompetencije kao što su psihološka i bihejvioralna analiza. Sve bi to trebalo i da isprati školski sistem koji treba brzo da se prilagodi novim potrebama tržišta.

Tehnološke kompanije i telekomi su trenutno predvodnici što se tiče digitalne transformacije. Glavni razlog je profil ljudi koji je u tim kompanijama tradicionalno tehnološki nastrojen, ali i činjenica da su iste kompanije velikim delom uključene u vrednosni lanac proizvoda i usluga povezanih uz digitalnu transformaciju.