HENKEL DOSTIGAO POZITIVAN RAST ORGANSKE PRODAJE I NASTAVIO DA POVEĆAVA PRIHODE I ZARADU PO AKCIJAMA

14. V 2018. | “Kompanija Henkel ostvarila je pozitivne rezultate u prvom kvartalu, uprkos poteškoćama u isporuci kada je u pitanju sektor proizvoda široke potrošnje u Severnoj Americi. Zabeležili smo organski rast prodaje i nastavili sa rastom korigovane EBIT marže. Pobošljali smo korigovanu zaradu po prioritetnim akcijama uprkos veoma negativnim valutnim kretanjima”, istakao je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen i dodao: “Na osnovu ovakvog učinka, potvrdili smo prognozu za fiskalnu 2018. godinu i posvećeni smo nastavku organskog rasta”.

Rezultati prodaje i prihoda u prvom kvartalu 2018. godine

Prodaja u prvom kvartalu 2018. godine dostigla je vrednost od 4,835 milijarde evra, dok su  negativna valutna kretanja uticala na prodaju sa 8,6%. Organska prodaja, koja ne uključuje uticaj valutnih kretanja i akvizicije/prodaje, zabeležila je rast od 1,1%, dok je doprinos od  preuzimanja i prodaje udela dostigao 3%. Kada je u pitanju nominalni rast, prodaja je zabeležila pad od 4,5% u odnosu na prošlogodišnji kvartalni nivo. Zbog valutnih kretanja koja su imala negativan uticaj od 6,2%, korigovani operativni profit (EBIT) dostigao je 842 miliona evra, što je za 1,4% ispod nivoa u odnosu na prvi kvartal 2017. godine. Korigovani prihod od prodaje povećao se za 0,5 procentnih poena na 17,4%, dok je korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) zabeležio rast od 1,4% sa 1,41 evra na 1,43 evra. Neto radni kapital u procentima prodaje zabeležio je rast u odnosu na prvi kvartal 2017. godine sa 4,9% na 6,2%. Stupivši na snagu 31. marta 2018. godine, neto finansijska pozicija kompanije Henkel, iznosila je -3,247 milijardi evra, u odnosu na 2017. godinu kada je  iznosila -3,225 milijarde evra.

Učinak poslovnih sektora u prvom kvartalu

U pogledu organskog rasta, poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio je blagi pad prodaje od 0,7% u prvom kvartalu, dok je sa 291 milionom evra, korigovani operativni profit opao za 2,5% u odnosu na prvi kvartal 2017. godine. U poslovnom sektoru Beauty Care organska prodaja opala je za 4,3% u prvom kvartalu, dok je u pogledu nominalnog kretanja, prodaja ostvarila učinak od 965 miliona evra. Poslovni sektor Adhezivi tehnologije zabeležio je veoma snažan rast organske prodaje od 4,7%, dok je nominalni rast prodaje porastao na 2,270 milijarde evra, u odnosu na 2,295 milijarde evra u prošlogodišnjem kvartalu.

Predviđanja za fiskalnu 2018. godinu

U nastavku 2018. godine, kompanija Henkel očekuje rast organske prodaje od 2 do 4% u poslovnim sektorima Adhezivi tehnologije i Deterdženti i kućna hemija, dok za sektor Beauty Care očekuje rast prodaje između 0 i 2%. Kada je reč o korigovanom prihodu od prodaje (EBIT), kompanija Henkel očekuje povećanja za više od 17,5%, uz doprinos sva tri poslovna sektora, kao i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji između 5 i 8%.