Energetska pića

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 145, januar-februar 2017)

 

Podižu nivo energije i raspoloženja

 

Najveći količinski udeo u prodaji energetskih pića beleže male radnje – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 32%. Kroz kanal velikih radnji proda se29% količina energetskih pića, a za njima slede hipermarketi i supermarketi sa 23%. Kroz kanal kiosaka i paviljona se proda 17% kategorije, pokazuju podaci agencije Nielsen.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenović, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period novembar 2015 – oktobar 2016. godine. Prema tim podacima,
u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 31% kategorije energetskih pića, u Beogradu 29%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 18%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 21%. Najveći količinski udeo u prodaji energetskih pića beleže male radnje – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 32%. Kroz kanal velikih radnji proda se 29% količina energetskih pića, a za njima slede hipermarketi i supermarketi sa 23%. Kroz kanal kiosaka i paviljona se proda 17%kategorije. Prema veličini pakovanja, najprodavanija su energetska pića u ambalaži od 0,25l (55%), pa od 0,5l (39%), 0,33l (2%), 1,5l (1%) i 4×0,25l (1%). Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Hell Energy, Knjaz Miloš, Monster Beverage Company, Nectar i proizvođači privatnih robnih marki zbirno. Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Booster, Guarana, Hell, Ultra Energy i privatne robne marke zbirno.

Hell Energy

Vladimir Radosavljević, Hell Energy Drink:

Kompanija Hell Energy je na svetskom tržištu jedan od vodećih proizvođača energetskih pića, sa više od 500 miliona proizvedenih limenki na godišnjem nivou. Najveći deo proizvodnje čini Hell Energy Drink, dok takođe proizvodimo i druge brendove kao i PL-ove za velike trgovinske lance. Od aprila 2017, u rad kreće najmodernija fabrika za proizvodnju limenki, u vlasništvu Hell Energyja (Quality pack), što će činiti Hell Energy nezavisnim igračem na svetskom tržištu i jedinim brendom na svetu, u ovom trenutku, koji ima sopstvenu fabriku limenki i sopstvenu punionicu. Na tržištu Srbije smo prisutni nekoliko godina. Startovali smo sa Classic ukusom (tuti fruti), a od 2015. smo uveli ukuse Crvenog grožđa i Jabuke. Svake letnje i zimske sezone, Hell Energy Drink lansira sezonske voćne ukuse. Ove zime, to su ukusi Manga i Borovnice.
Sa ponosom možemo reći da Hell energetsko piće predstavlja vrhunski kvalitet proizvoda jer kompanija koristi samo najbolje sastojke za proizvodnju pića, proizvedene u zemljama Evropske unije. Piće se pasterizuje (nema konzervansa, aspartama, emulatora…), što uz striktne bezbednosne standarde u prehrambenoj industriji (FSSC 22000), najmoderniju fabriku u Evropi za proizvodnju energetskih pića (strategic manufacturing awords 2012 – finalisti), raznolikost ukusa i ponude ka krajnjem potrošaču u ovoj veoma dinamičnoj kategoriji, uz atraktivan dizajn i široku distribuciju, čini Hell Energy značajnim igračem u kategoriji. Sve brži način života, uz manje vremena za odmor, čini kategoriju
energetskih pića sve dominantnijom kako na svetskom, tako i na tržištu Srbije, pri čemu aktivnosti svih proizvođača u kategoriji pomažu razvoju
cele kategorije, a naravno da ćemo i mi pomoći u periodu koji je pred nama kroz uvođenje novih ukusa, poboljšanja u dizajnu sopstvenih artikala
i edukaciju potrošača o energetskim pićima.

Knjaz Miloš

Marijana Pantović, Brand Specialist – Guarana:

Energetsko piće Guarana kompanije Knjaz Miloš prisutno je na našem tržištu više od 20 godina i u ovoj kategoriji vodeći je brend u jakoj konkurenciji*. Kao pionir na našem tržištu, Guarana je kreirala preferencije potrošača u pogledu energetskih pića, pa je njena velika prednost bio i ostao prepoznatljiv ukus, na koji su potrošači navikli i koji vole. U svom asortimanu, Guarana brend obuhvata: Guarana Green (osnovni proizvod u pakovanjima limenka 0,25l i 0,5l), Guarana Mojito (energija sa osvežavajućim ukusom) i Guarana Aphrodisiac (energija sa ukusom ‘voćke strasti’). Guarana je brend koji prati trendove na tržištu i uvek izlazi u susret željama svojih potrošača. U prošlosti je Guarana imala najraznovrsnije ukuse i pakovanja, a novine na tržištu i svežinu u komunikaciji, po kojima je prepoznatljiva, nastaviće da uvodi i u narednom periodu. Najveći izazov brenda Guarana u prošloj godini bio je redizajn ambalaže. ‘Sovica’, koja je bila zaštitni znak ovog energetskog pića, postala je ‘Sova’, koja komunikacijski smelo i dosledno podstiče na akciju u svim životnim situacijama. Na primer, ona je saveznik studentima koji najintenzivnije momente studiranja u kasnim satima provode u njenom društvu. Sada, kada je odrasla, Sova svojim dovitljivim i duhovitim porukama ostaje saputnik kada studentski dani prođu i kada se njeni ljubitelji okrenu novim i smelijim izazovima. S druge strane, Guarana kao No Sleep brend, deo je životnog stila svih onih koji ne žele da gube vreme na spavanje i koji ne mogu da kažu ne dobrim žurkama i festivalima do jutra. ‘Zvezda’ Guarana portfolija u 2016. godini bila je Guarana Aphrodisiac, lansirana u februaru. Od tada, ovo je ukus koji mladi obožavaju, jer predstavlja nepresušan izvor inspiracije i piće u kojem se sudaraju energija i strast. Guarana u ‘Sexy Beast’ izdanju nastavlja da ‘lupa recke’ na tržištu i u ovoj godini. Kao tržišni lider, Guarana će u svom prepoznatljivom i hrabrom maniru da nastavi da razvija kategoriju energetskih
pića i u 2017. godini.
* Guarana brend je rangiran kao prvi brend po prodaji u kategoriji energetskih pića u Srbiji, po količinskom i po vrednosnom učešću u periodu decembar 2015 – novembar 2016, prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa.

Monster Beverage Company/Coca-Cola HBC

Bojana Nenadović, NCB Shopper Marketing Manager:

Što se tiče proizvoda iz kategorije energetskih pića, kompanija Coca- Cola HBC je na tržištu Srbije zastupljena sa brendovima Ultra i Burn. Od
2016. godine smo ekskluzivni distributer brenda Monster za Srbiju i Crnu Goru. Svaki od ovih brendova je namenjen različitoj ciljnoj grupi. Ultra komunicira uglavnom sa mlađom populacijom, srednjoškolcima i studentima pa je tako i promocija usmerena ka njima. Monster je vezan za ekstremne sportove, gejming i muziku, a Burn u najvećoj meri za noćni život. Ono što na tržištu naše brendove izdvaja od konkurencije je zasigurno jedinstven ukus, najviši kvalitet samog proizvoda, ali i prepoznatljiv dizajn pakovanja. Trenutno naš najprodavaniji proizvod je Ultra 0,25l Original, ali treba imati u vidu da i ostali naši brendovi u ovoj kategoriji imaju svoje verne potrošače. Evidentno je da kategorija energetskih pića raste iz meseca u mesec, a potpuno uporedo sa kategorijom raste i zastupljenost naših brendova. Kao što su naši potrošači navikli, a posebno u kategoriji energetskih pića, mi uvek idemo ukorak sa novim trendovima. Prilagođavamo se, ali i ugađamo razičitim potrebama potrošača. U 2017. godinu ulazimo sa inovacijama, kako na samom proizvodu, tako i na promociji svih naših brendova. Zapravo su sve te inovacije, a biće ih zaista mnogo u narednom periodu, rezultat osluškivanja tržišta u proteklih godinu dana. Prateći dinamiku samog lokalnog tržišta, trudimo se da konstantno budemo inovativni i da potrošačima ponudimo atraktivan proizvod koji im odgovara i koji prati njihov ‘lifestyle’. Paralelno sa trendovima na tržištu, pratimo i aktivnosti konkurencije. Ono čime želimo da se istaknemo i podstaknemo potrošače da izaberu baš naš proizvod jeste autentično iskustvo prilikom konzumacije, proizvod najvišeg kvaliteta, po vrlo pristupačnoj ceni.