DRAGANA ORLANDIĆ, MARIJANA SIMIĆ, DAHLIA

Foto:  Dragana Orlandić, generalna direktorka kompanije Dahlia i country menadžerka kompanije Siberian Wellness za Srbiju i Balkan (fotografija levo), i Marijana Simić, direktorka marketinga kompanije Dahlia (fotografija desno)

VEK TRADICIJE, KVALITETA I INOVACIJA SA VIZIJOM ZA JOŠ USPEŠNIJU BUDUĆNOST

(Progressive magazin broj 219, jul-avgust 2024)

KOMPANIJA ZA PROIZVODNJU KOZMETIKE DAHLIA, KOJA OVE GODINE OBELEŽAVA ZNAČAJAN JUBILEJ – 100 GODINA POSTOJANJA, POTVRĐUJE DA KONCEPT KOJI SPAJA TRADICIJU I KVALITET PREDSTAVLJA SIGURAN RECEPT ZA PREPOZNATLJIVOST BRENDOVA POSVEĆENIH NEZI I ZAŠTITI KOŽE CELE PORODICE.

Sa Draganom Orlandić, generalnom direktorkom kompanije Dahlia i country menadžerkom kompanije Siberian Wellness za Srbiju i Balkan, i Marijanom Simić, direktorkom marketinga kompanije Dahlia, razgovarali smo o dosadašnijm dostignućima i priznanjima, jubileju, ali i o novim, uzbudljivim planovima za budućnost.

Dragana Orlandić

Dahlia je nedavno proslavila 100. rođendan. Kako ste obeležili jubilej i šta biste izdvojili kao najvažnije momente na tom impresivnom stogodišnjem putu?

Dahlia, renomirani proizvođač kozmetike i sredstava za održavanje domaćinstva, ove godine obeležava svoj 100. rođendan. Zaposleni i rukovodstvo su s entuzijazmom dočekali ovu značajnu godišnjicu, osnaženi novom energijom, novim proizvodima i entuzijazmom ulaska u novi vek postojanja. Dodatno, Pečat za ‘Izabrani brend poverenja godine’, dodeljen našem legendarnom proizvodu Brion, došao je u pravo vreme u godini kada Dahlia slavi svoj vek postojanja. Brion je danas prepoznat kao kultni jugoslovenski brend čije karakteristike prevazilaze etape, trendove i generacije, vođen svedenom estetikom za osećaj stabilnosti i jednostavnosti.

U godini jubileja kompanija Dahlia nadahnuta lepotom i negom kože dostigla je poziciju jednog od najuspešnijih domaćih proizvođača kozmetike u regionu. Oprobani recept za ovakav stogo[1]dišnji uspeh su iznad svega osluškivanje potreba kupaca, prilagođavanje potrebama tržišta, kao i modernizaciji koja je uslovljena aktuelnim promenama kroz vremeplov, sa akcentom na kvalitet koji je za nas uvek imperativ. Višedecenijska tradicija, kontinuirano usavršavanje zaposlenih i ulaganje u najmoderniju opremu garancija su da je svaki proizvod iznedren iz naših pogona vrhunskog kvaliteta. Proslavu i obeležavanje ovako značajnog jubileja tek planiramo da realizujemo.

Dahliu je krajem 2022. preuzela međunarodna kompanija Siberian Wellness. Zašto se Dahlia odlučila za ovakav poslovni pravac, a zašto Siberian Wellness?

Nakon preuzimanja od strane međunarodne kompanije Siberian Wellness 2022. godine, fabrici Dahlia pružene su nove mogućnosti za rast, čemu je upravo doprinela sinergija sa ovim međunarodno poznatim i priznatim brendom. U sklopu strategije globalnog proširivanja, brend Siberian Wellness preuzeo je fabriku Dahlia, verujući da će poslovanje u Srbiji pružiti idealnu mogućnost za rad na tržištima Balkana, Evrope i Turske. Sada proizvodni kapaciteti fabrike omogućavaju da kozmetički preparati proizvedeni u Srbiji zauzmu značajno mesto u svesti potrošača, uz rebrending i poboljšan kvalitet proizvoda. Ovakav strateški potez obe kompanije za rezultat ima lansiranje novih kategorija proizvoda, proširenje asortimana i jačanje portfolija, gde profesionalan tim fabrike dobija priliku da svoja znanja i iskustva ukrsti sa kompetencijama međunarodnog brenda.

Prošlo je oko godinu i po dana od preuzimanja. Da li ste se adaptirali na nov model poslovanja i sinergije?

Sa ponosom mogu da kažem da od preuzimanja kompanije krajem 2022, u partnerstvu sa međunarodnom kompanijom Siberian Wellness, aktivno ra[1]dimo na obnavljanju stogodišnje tradicije, jačanju naših postojećih brendova i lansiranju potpuno novog asortimana proizvoda na tržištu. Svakako smo se adaptirali na unapređen, nov model poslovanja što je prepoznato i, slobodno mogu reći, sa oduševljenjem prihvaćeno i od naših potrošača, a naše je da na[1]stavimo u istom ritmu uspeha i u godinama koje tek dolaze.

Da li su neki zajednički planovi već realizovani? Kakvi su dalji koraci?

U Dahlia kompaniji, sa decenijama iskustva i posvećenošću kvalitetu, svaka faza razvoja proizvoda odvija se sa pažnjom i preciznošću. Naša stručnost, neprekidno praćenje tehnoloških trendova i posvećenost kontroli kvaliteta čine nas pouzdanim partnerom u proizvodnji. U saradnji sa kompanijom Siberian Wellness, već su dobrim delom realizovani planovi i projekti tokom tekuće godine, prema unapred postavljenim ciljevima, gde je lansirana nova linija kozmetičkih proizvoda Botanika, za negu kože lica i tela. Preparati kompanije Dahlia postali su prepoznatljivi po kvalitetu i jedinstvenom privlačnom dizajnu ambalaže proizvoda poput Teen Skin kolekcije, kao i ostalih preparata za negu beba, kože lica i tela i proizvoda za ličnu higijenu.

Postojeći kapaciteti proizvodnih platformi otvaraju mogućnosti za širenje proizvodnje. Pokrećemo lokalnu proizvodnju određenih Siberian Wellness proizvoda, dalje proširujemo asortiman novim linijama, poboljšavamo sastav i obogaćujemo recepture. Paralelno sa Dahlia proizvodnim asortimanom, razvijamo postojeće i gradimo nove odnose u segmentu proizvodnje privatne robne marke za naše klijente. Smatramo da na taj način vraćamo kompaniji Dahlia reputaciju regionalnog lidera.

Istakli ste da je sinergija dve kompanije i proizvodna platforma u Srbiji otvorila nove mogućnosti za rad na tržištima Balkana, Evrope i Turske – dokle se stiglo sa realizacijom ove strategije?

Dahlia radi na uspostavljanju i jačanju partnerstava sa distributerima i trgovinskim lancima ka ciljanim tržištima, kako bi osigurala dostupnost svojih proizvoda širom regiona. Kompanija ulaže u modernizaciju i povećanje kapaciteta proizvodnih platformi u Srbiji, što omogućava povećanje obima proizvodnje i poboljšanje kvaliteta proizvoda. Rad na proširenju asortimana postojećih brendova je u toku, sa posebnim fokusom na prilagođavanje proizvoda potrebama i preferencijama potrošača. Aktivnosti na tržištima Balkana, Evrope i Turske uključuju proizvodnju Siberian Wellnes proizvoda u Dahlia fabrici i njihovo plasiranje do potrošača na ovim tržištima. Sve navedeno utiče na realizaciju strategije kompanije Dahlia, koja postaje poznata široj javnosti i van granica naše zemlje po svom kvalitetu ili tradicionalnoj vrednosti. Dosadašnje aktivnosti kompanije jasno ukazuju na značajan napredak i posvećenost u ostvarivanju postavljenih ciljeva.

Da li ste zadovoljni rezultatima postignutim prošle i u prvoj polovini ove godine?

Veoma smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima. Naši napori su doneli očekivane ishode, a mnogi od naših ključnih ciljeva su već ostvareni. Sve je teklo u skladu sa planovima, uz neke dodatne pozitivne pomake, koji su pre svega potvrdili našu viziju i ujedno nadmašili naša početna očekivanja. Dosadašnje marketinške i promotivne aktivnosti, pre svega na mestu prodaje, su zna[1]čajno povećale prepoznatljivost brendova kompanije Dahlia na tržištu, dok se lokalna proizvodnja najprodavanijih Siberian Wellness proizvoda uspešno realizuje. Takođe, proširenje asortimana i unapređenje sastava proizvoda naišli su na odličan prijem kod potrošača. Sve ove aktivnosti doprinele su jačanju naše pozicije na tržištima na kojima poslujemo i verujemo da ćemo nastaviti tempom ovakvog uspeha i u budućnosti.

Možete li nam reći nešto više o investicijama u širenje proizvodnih linija i asortimana proizvoda?

Sve investicije kompanije Dahlia realizovane su radi proširenja proizvodnih linija i asortimana proizvoda u cilju zadovoljstva naših vernih kupaca. U proteklom periodu, značajno smo ulagali u modernizaciju naših proizvodnih kapaciteta, obezbeđivanje i produženje sertifikata kvaliteta po kojima kompanija posluje, kako bismo osigurali vrhunski kvalitet i efikasnost u proizvodnji. Fokusirani smo na proširenje naših postojećih brendova i razvijanje potpuno novih linija proizvoda, koje su prilagođene potrebama širokog spektra potrošača naših proizvoda. Uz ove investicije, unapredili smo sastav naših proizvoda, koristeći visokokvalitetne sirovine, što je dodatno povećalo njihovu vrednost i privlačnost na tržištu. Pored toga, ulo[1]žili smo u obuku i razvoj naših zaposlenih, jer smatramo da su ljudski resursi ključni za uspešnu realizaciju naših planova. Sve navedeno nam omogućava da budemo konkurentniji na tržištima na kojima poslujemo, gde nastavljamo da gradimo poverenje naših potrošača kroz inovacije i dokazan kvalitet.

Koje su glavne konkurentske prednosti vaše kompanije na tržištu?

Kompanija Dahlia se ističe ne samo po dugoj tradiciji, već i po kontinuiranom unapređenju i inovacijama u svim segmentima poslovanja. Sinergija i ekspertiza kompanije Siberian Wellness donela nam je dodatnu jačinu, tako da sada možemo efikasno da kombinujemo nasleđe i iskustvo sa savremenim pristupima, što nam omogućava da odgovorimo na sve zahteve tržišta i da budemo korak ispred konkurencije. Uz to, naš fokus na istraživanje i razvoj nam omogućava da konstantno unapređujemo naše proizvode i prilagodimo ih potrebama potrošača. Ulaganje u najnovije tehnologije i materijale osigurava da naši proizvodi ne samo zadovoljavaju, već i prevazilaze očekivanja potrošača u pogledu performansi, sigurnosti i učinka.

Dodatno, posvećenost održivosti i društvenoj odgovornosti predstavlja ključnu konkurentsku prednost. Aktivno radimo na smanjenju ekološkog otiska, što uključuje upotrebu ekološki prihvatljivih sastojaka, održive prakse u proizvodnji i inicijative za zaštitu životne sredine. Verujemo da ovakva posvećenost ne samo da odražava našu etičku odgovornost, već i privlači sve više potrošača koji sve više cene održive brendove.

Osim po brendovima, Dahlia je prepoznata i po svom odnosu prema zaposlenima – jedan broj zaposlenih je čak proveo čitav radni vek u kompaniji. Možete li nabrojati neke od ključnih pogodnosti koje Dahlia nudi u svojoj posvećenosti kadrovima?

Dahlia je ponosna na svoj odnos prema zaposlenima i posvećenost njihovom zadovoljstvu i razvoju. Ključne pogodnosti koje nudimo zaposlenima uključuju konkurentne plate i beneficije, kontinuiranu obuku i profesionalni razvoj, privatno zdravstveno osiguranje, organizovane obroke na poslu, ali i fleksibilne radne uslove. Kako bismo osigurali zadovoljstvo i dobrobit zaposlenih, posebnu pažnju posvećujemo i porodicama naših zaposlenih, pružajući podršku kako bi se ostvarila ravnoteža između poslovnog i privatnog života. Trudimo se da redovno organizujemo timske aktivnosti i događaje koji dodatno jačaju osećaj zajedništva i pripadnosti unutar kompanije. Kontinuirani trud i posvećenost stvaranju pozitivnog radnog okruženja i pružanju mogućnosti za lični i profesionalni rast čine kompaniju Dahlia atraktivnim poslodavcem za sve generacije, a posebno za mlade talente koji traže dinamičnu i podržavajuću sredinu za razvoj svoje karijere. Tokom prethodne godine, gotovo smo udvostručili broj zaposlenih, što pokazuje našu sposobnost da pružimo prilike za napredovanje i dugoročnu karijeru. Ponosni smo i na činjenicu da su neki naši zaposleni proveli čitav radni vek u kompaniji, što govori o tome da smo poželjan poslodavac koji neguje korporativnu kulturu i posvećenost kadrovima.

Kakva su vaša očekivanja i planovi kada je reč o narednom periodu?

Naša očekivanja za naredni period su optimistična, a planovi ambiciozni. Fokus svakako ostaje na daljem razvoju postojećih proizvoda, ali i plasiranju novih koji zadovoljavaju potrebe i očekivanja naših potrošača. U planu je proširenje i jačanje prisutnosti i u regionu i izlazak na nova tržišta kroz povećanu vidljivost svih Dahlia brendova.

Kako vidite kompaniju Dahlia u Srbiji, regionu i šire za pet godina?

Kao lidera u industriji visokokvalitetne kozmetike, ne samo u Srbiji, već i u širem regionu. Nadamo se da ćemo sve navedene planove i ostvariti. Planiramo da dodatno ojačamo našu poziciju na međunarodnim tržištima kroz strateška partnerstva i povećanu vidljivost svih naših brendova. Takođe, na domaćem tržištu planiramo dalji razvoj sa velikim retail lancima u segmentu privatnih robnih marki.

Uverena sam da će naš kontinuirani napor ka održivom poslovanju i društvenoj odgovornosti dodatno učvrstiti našu reputaciju kao brenda kojem potrošači mogu da veruju i na koji se mogu osloniti. Nastojimo da utvrdimo i našu reputaciju kao brenda koji se ne samo brine o kvalitetu proizvoda, već i o zaštiti životne sredine i podršci lokalnim zajednicama.

Marijana Simić

VIŠEDECENIJSKO PRISUSTVO DAHLIA PROIZVODA NA DOMAĆEM TRŽIŠTU, U SINERGIJI SA INOVATIVNIM RECEPTURAMA I PAŽLJIVO ODABRANIM SASTOJCIMA, DOVELO JE DO PERMANENTNOG POVERENJA POTROŠAČA U KVALITET I PROŠIRENJA KOMPANIJSKOG UTICAJA NA NOVE TRŽIŠNE SEGMENTE.

Na koji će se način širenje asortimana u bližoj ili daljoj budućnosti nastaviti – bilo da je reč o jačanju Dahlia brenda ili o lokalnoj proizvodnji određenih proizvoda Siberian Wellness brenda u fabrici u Zemunu?

Pod sloganom ‘Dahlia brine’ interesi kompanije pokazuju trajno usmerenje ka garanciji kvaliteta proizvoda, ali isto tako i ka svim aspektima poslovanja. Kompanija Dahlia, kao jedna od najstarijih kozmetičkih fabrika na Balkanu sa izuzetno prepoznatljivim brendovima na tržištu, ima veoma ambiciozne planove za širenje asortimana. U narednom periodu, fokus ostaje na nekoliko ključnih strategija, koje se odnose na pouzdanost i spoj inovacije i tradicionalnih vrednosti. Uvek postoji motivacija da sе nеprеstano razvijamo i krеiramo novе omiljеnе proizvodе naših potrošača. Naš cilj je da proširimo asortiman proizvoda kako bismo obuhvatili sve segmente tržišta, od osnovne nege kože do specijalizovanih kozmetičkih rešenja. Poseban akcenat stavićemo na razvoj proizvoda koji su u skladu sa najnovijim trendovima u kozmetici, uključujući najrazličitiju kombinaciju sirovina visoke efikasnosti, modernu ambalažu i atraktivne cene. Verujemo da je budućnost kozmetike u održivosti, zaštiti i unapređenju životne sredine tako da želimo da budemo lideri na tom polju.

Takođe ćemo nastaviti i sa društveno-odgovornim projektima, uključujući ekološke inicijative i podršku lokalnim zajednicama. Verujemo da je naš uspeh neraskidivo povezan sa dobrobiti zajednice u kojoj poslujemo i zato ćemo nastaviti da ulažemo napore u održivo poslovanje i društvenu odgovornost.

Možemo li očekivati nove proizvode uskoro?

U skladu sa našom strategijom širenja asortimana, kontinuirano radimo na razvoju novih proizvoda kako bismo zadovoljili sve potrebe naših potrošača. Tokom ove godine, planiramo lansiranje tri nove linije proizvoda, koji će obuhvatiti sve segmente kozmetičke nege kože lica i tela. Nove linije preparata biće namenjene potrebama nege kože i kose od najranijeg uzrasta, sve do proizvoda za negu zrele kože lica i tela. Verujemo da će nov asortiman proizvoda zadovoljiti sva očekivanja naših potrošača i postati omiljeni deo njihovih kozmetičkih rutina, poput Botanike, koja sigurnim koracima stiče naklonost svih ljubitelja Dahlia kozmetike. Uzbuđeni smo zbog budućih projekata i sigurni smo da će naši novi proizvodi dodatno osnažiti poziciju brenda Dahlia na tržištu.

Nedavno ste dobili priznanja za kvalitet proizvoda po izboru kupaca. Šta ovakva priznanja znače za vas i kakve napore ulažete da biste stekli lojalnost potrošača?

Priznanje za 2024. godinu u kategoriji ‘Izabrani proizvod godine’ dodeljeno je našem proizvodu Becollino 2u1 šampon i kupka, dok je titulu za ‘Izabrani brend poverenja godine’ poneo naš legendarni Brion. Za nas, ova priznanja su potvrda zajedničkog truda i uspeha svih zaposlenih u kompaniji Dahlia. Ono što nas razlikuje od ostalih je spoj tradicije i inovacija, što smatramo dobitnom kombinacijom za konkurentnost i praćenje svih zahteva i potreba naših potrošača. Godina 2024. je posebno značajna jer obeležavamo 100 godina postojanja, a dva prestižna priznanja su dokaz da smo na pravom putu i da potrošači prepoznaju trajni kvalitet naših brendova. Pečat za ‘Izabrani brend poverenja godine’ za naš proizvod Brion, koji je priznat i prepoznat već 72 godine, dolazi u godini jubileja i dodatno nas motiviše da nastavimo da se razvijamo i kreiramo nove, buduće omiljene proizvode za naše potrošače.

Koje marketinške kanale smatrate najefikasnijim za vašu kompaniju?

U planu su nam marketinške strategije koje su prilagođene specifičnostima našeg tržišta. Fokusiramo se na digitalne kanale kao što su društvene mreže, jer nam one pružaju direktnu interakciju sa našim potrošačima, omogućavaju nam da gradimo zajednicu oko naših brendova, ali i da se u daljem razvoju prilagođavamo njihovim potrebama. Takođe, koristimo tradicionalne kanale poput štampanih i onlajn medija i promocija na mestima prodaje, kao i učešće na specifičnim konferencijama. Planiramo oglašavanje putem radio stanica i bilbord kampanju sa ciljem dopiranja do šire publike i jačanja prepoznatljivosti naših brendova. Naša strategija je kombinacija pristupa, jer verujemo da se efikasnost marketinških kanala najbolje postiže sinergijom digitalnih i tradicionalnih medija.

Koje biste globalne kozmetičke trendove izdvojili kao značajne za razvoj Dahlia i Siberian Wellness brenda?

Današnji potrošači preferiraju proizvode koji su napravljeni od ekološki prihvatljivih sastojaka, što je u skladu sa filozofijom obe kompanije. Siberian Wellness, na primer, koristi do 98% prirodnih sastojaka u svojim proizvodima, što je velika prednost na današnjem ekološki osvešćenom tržištu. Drugi značajan trend je održiva i ekološka ambalaža, jer potrošači postaju sve svesniji problema plastičnog otpada i traže proizvode sa minimalnim ili recikliranim pakovanjem. Dahlia se oslanja na dugogodišnje iskustvo matične kompanije Siberian Wellness i kao dugoročan cilj razvoja postavlja da iskoristi navedene trendove i da svojim uticajem i aktivnošču ne samo uloži veliki trud da smanji otpad, već i da komunicira ekološke vrednosti brenda potrošačima.

U našoj industriji postoje neki inovativni koncepti koji još nisu dostupni na našem tržištu, ali koji bi mogli značajno obogatiti iskustvo potrošača. Konkretno, istakla bih ideju ‘refill stanica’ kao potencijalno vrlo privlačan projekat za srpske kompanije i potrošače. Personalizacija proizvoda postaje važan segment, jer potrošači sve više traže kozmetiku koja je prilagođena njihovim specifičnim potrebama i tipovima kože. Razvijanje linija proizvoda koje omogućavaju prilagođavanje individualnim potrebama ojačava lojalnost kupaca i diferencira brendove na tržištu. I, naravno, ništa manje bitno je i onlajn prisustvo, potrošači sve više koriste digitalne platforme za istraživanje i kupovinu kozmetičkih proizvoda. Stoga, ulaganje u onlajn marketing i digitalne alate za analizu tržišta svakako može značajno unaprediti prisutnost i dostupnost brenda Dahlia na globalnom tržištu.

WEB PRODAVNICA

Dahlia proizvodi dostupni su u svim relevantnim trgovinskim lancima širom zemlje, kao i u bolje snabdevenim apotekama, ali će celokupan asortiman proizvoda uskoro biti raspoloživ i u okviru ponude prve Dahlia web prodavnice. Onlajn prodavnica i prisutnost su ovde ključni za nas, pa je u planu nastavak ulaganja kako u Dahlia web shop tako i u digitalne marketinške strategije kako bismo poboljšali korisničko iskustvo i olakšali pristup našim proizvodima.