23. VIII 2021 | Iako obožavaoci kafe širom planete ne razmišljaju mnogo da li će im omiljeni napitak uvek biti dostupan, budućnost je za proizvođače prilično neizvesna. Najveći izazov je svakako globalno zagrevanje, koje će doneti porast prosečne temperature u najtoplijim mesecima. Prema procenama stručnjaka, to će dovesti do smanjenja površina na kojima kafa uspeva za 50 odsto do 2050. godine, dok će se potražnja u istom periodu udvostručiti ako se nastavi sadašnji trend. Konzumacija kafe iz godine u godinu raste, širom sveta, ali postoje procene da će zimzelena žbunasta stabla dati upola manje kafenih plodova u odnosu na prošlu godinu, i to u Brazilu, zemlji koja je najveći svetski proizvođač, gde je nedavno zvanično počela sezona berbe kafe, sorte arabika.
Za globalnu budućnost i održivost kafe, transparentnost postaje sve važnija. Sa željom da probudi svest kod potrošača o problemima koji mogu da dovedu do nestašice u narednim decenijama, Grand kafa je lansirajući dva nova Single Origin ukusa započela saradnju sa Farmer Connect organizacijom. Ova organizacija nastoji da pomogne ljudima da razumeju proces proizvodnje i snabdevanje hranom koju volimo. Ovim sledljivim i održivim lancem snabdevanja poljoprivrede validira se svaka faza proizvodnje – od farme do potrošača. Na taj način, ova organizacija pruža pomoć malim poljoprivrednicima da se povežu sa lancem snabdevanja i tako pristupe mogućnostima finansiranja i investicijama kako bi poboljšali uslove života i bavljenja poljoprivredom. Pomoću ‘Thank my farmer’ aplikacije svaki od farmera dobija svoj Farmer ID, dokaz o identitetu i prihodu, dok potrošačima omogućava da prate poreklo i kvalitet robe, pa čak i da finansijski podrže proizvođače koji uzgajaju sirovu robu. U osnovi svega je Blockchain tehnologija koja omogućava malim farmerima da se uključe u digitalni lanac snabdevanja i dobiju pristup finansijskoj pomoći, istovremeno razvijajući poverenje potrošača u poreklo jer se u sledljivom lancu tačno vidi svaka faza na dugom putovanju aromatičnih zrna od egzotičnih plantaža do šoljice.
Svesna svoje odgovornosti kao najveći proizvođač kafe u zemlji, Grand kafa je prva u regionu predstavila ovu inovaciju u cilju ukazivanja na značaj održivog, odgovornog uzgoja kafe i benefite uvođenja navedene prakse u celoj industriji. Jednostavnim skeniranjem QR koda sa pakovanja novih Grand Single Origin kafa, potrošač može da virutelno otputuje do plantaža Ruande i Brazila, na kojima vredni farmeri ručno beru najbolja zrna Arabike. Na istoj platformi, postoji i mogućnost doncije novca za podršku projektima obezbeđivanja čiste pijaće vode i održivih ekosistema u zemljama odakle kafe stižu.
Oznaku Single Origin nose najkvalitetnije gourmet kafe koje su po sastavu 100% Arabika. Dolaze sa tačno određenog geografskog područja sa jedinstvenim karakteristikama podneblja koje daju specifične arome i ukus.
QR kod sa pakovanja kafe Grand Brazil Cerrado vodi do plantaže San Antonio u tropskim savanama regije Cerrado de Minas Gerais. Na njoj 71-godišnji Žoze s porodicom uzgaja jednu od najkvalitenijih Arabika koja daje napitak glatkog i slatkog ukusa, sa aromom orašastih plodova.
Grand Rwanda Bourbon duguje jedinstven ukus čokolade sa primesama citrusnih nota planinskom vulkanskom tlu na plantažama Mubuga u centralnoj Ruandi. Skeniranje QR koda sa pakovanja ove kafe vodi do porodice Fransoaz, koja je predanim radom do sada šest puta uvećala broj stabala koje poseduje.
Da bi se ovi jedinstveni ukusi i arome sačuvali, kafa je upakovana u ambalažu koja osim o kvalitetu brine i o životnoj sredini. U pitanju je folija bez aluminijuma koja je napravljena od bioplastike na bazi ulja šećerne trske i uljane repice. Tokom proizvodnje ovakve kesice emituje se 63% manje gasova sa efektom staklene bašte u poređenju sa standardnim pakovanjem. Ekološko pakovanje tako postaje važan deo borbe za budućnost kafe, budući da su klimatske promene najveća pretnja ovoj industriji.
Grand kafa će nastaviti da sa svojim partnerima zajedničkim snagama pomaže proizvođačima, kako bi svi potrošači u budućnosti i dalje mogli da uživaju u šoljici omiljene kafe svakog dana, navodi se u saopštenju kompanije.