Cerealije

ZDRAV I LAK DORUČAK

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.28,septembar 2006.)

Vodeći proizvođači cerealija: Mitrosrem-Corn Product, Florida Bel, Swisslion Takovo i Nestle.
Uokviru kategorije cerealija postoji više različitih vrsta i podvrsta, kako bi bili zadovoljeni različiti ukusi i potrebe potrošača. Mogu da budu raznih oblika, sa dodatkom čokolade, voća, cimeta ili nekog drugog sastojka, a najčešće se jedu sa mlekom ili jogurtom. Ljudi koji vode računa o svojoj ishrani, o vitkoj liniji, ili jednostavno vole da jedu cerealije, smatraju ih laganim i zdravim doručkom. Reč cerealije je, inače, nastala od Ceres – imena rimske boginje žitarica i poljoprivrede.

Nove vrste u pripremi
U svom proizvodnom asortimanu Florida Bel ima pet vrsta muslija u dva različita pakovanja – 250g i lkg, koji su u prodaji na celom tržištu Srbije i Crne Gore, a prodaju se i u Bosni i Hercegovini. To su: Musli Choco-cacao, Musli classic, Musli digestiv, Musli top i Musli Tropic. Iz Floride Bel kažu da svi ovi artikli, zahvaljujući vrhunskom kvalitetu i vrlo pristupačnoj ceni, imaju stalan porast prodaje i otkrivaju da u pripremi imaju još nekoliko vrsta muslija, koji će obogatiti njihovu ponudu i zadovoljiti različite ukuse većeg broja potrošača.

Uskoro noviteti
Najpopularniji brendovi Koncerna Swislion Takovo, u kategoriji cerealila, su: Čar na dar kakao f1ipsi od 250g, Čar na dar f1ipsi sa medom od 200g, Coco max od 250g, Corn flakes od 250g i Choco max od 250g, pri čemu su poslednja tri proizvoda u portfolio Swissliona uvrštena nedavno. Navedeni brendovi, prema rečima Miroslava Jovanovića, komercijalnog direktora regije, pokrivaju 70 odsto tržišta Srbije i Crne Gore, a zastupljeni su i na tržištima BiH, Makedonije, Hrvatske i istočne i jugoistočne Evrope. „Finansijski i fizički udeo na tržištu je u porastu, što se može zaključiti iz činjenice da je naturalna realizacija za period od šest meseci 2006. godine, u odnosu na isti period prethodne godine, porasla, i to: 11 odsto za Čar na dar kakao od 200g i 250g, i 10 odsto za Coco max, Corn flakes i Choco Max. Glavni konkurenti na domaćem tržištu su Nestle i Florida Bel“, kaže Jovanović. On dodaje da u narednom periodu Koncern Swisslion Takovo priprema proširenje palete f1ipsa, tipa jabuka-cimet u novim oblicima.

Sva pakovanja prihvaćena
Najpoznatiji Nestleovi brendovi kod nas, kada su u pitanju cerealije, su Nesquik, Chocapic, Corn Flakes i Fitnes. Dostupni su u pakovanjima od 225g, 250g, 300g, 450g i 500g, koja su manje-više jednako prihvaćena. Prema rečima Dejana Frankovića, country coordinatora za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju i Kosovo kompanije Cereal Partners Worldwide, proizvođača Nestle cerealija, finansijski i fizički udeo ovih proizvoda raste za oko 30 odsto na godišnjem nivou, zahvaljujući stalnom ulaganju u promotivne i raznedruge aktivnosti.

Lider među uvoznim cerealijama
„Vrednosni i količinski udeo Nestle cerealija na tržištima Srbije i Crne Gore nije mi precizno poznat, jer istrživanja tržišta po porudžbini Nestlea nisu rađena u poslednje dve godine. Inače, za potrebe Nestle Cerealija ‘market research’ radi ACNielsen, što je definisano ugovorom na svetskom nivou. Ono što sa velikom sigurnošću znam iz svojih svakodnevnih aktivnosti je da su Nestle cerealije lider među uvoznim cerealijama u obe zemlje“, kaže Dejan Franković. On kao glavnog konkurenta, i to ne samo na domaćem tržištu, navodi Kellogg’s, ali smatra da su i domaći proizvođači spremni da osvoje svoje mesto na tržištu cerealija. Što se noviteta tiče, oni će do kraja 2006. i u 2007. godini biti u domenu licenciranih promocija sa postojećim brendovima. Lansiranje novih proizvoda, kratkoročno gledano, još uvek nije planirano.

Pripremila: Marija F. Šmit