(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 157, april, 2018)
MIKRO KORACIMA DO USPEHA
Trudimo se da kupcima pružimo maksimalan kvalitet robe i usluga za novac koji ostavljaju kod nas i da udovoljimo svakom njihovom zahtevu. Vodimo se filozofijom da se samo zadovoljan kupac vraća. Kupci prepoznaju i cene naš trud i posvećenost, što stalno i dokazuju svojom lojalnošću.
Razgovarala: Marija F. Šmit
Firma Mikromarket postoji od 1996. godine. Nakon 10 godina poslovanja na samo jednoj lokaciji, u nepunih 15m² prodajnog prostora, počinje da se širi i da pravi svoju mrežu maloprodajnih objekata. Danas, Mikromarket posluje kroz čitav lanac trgovina u Novom Sadu i u okolnim mestima, kao što su Rumenka, Futog, Kisač, Sremski Karlovci, Bački Petrovac, Kulpin, Beška, Krčedin, Novi Slankamen, Bukovac, Čenej, Veternik, Čortanovci, Petrovaradin, Budisava i Kać. Od samo nekoliko zaposlenih stigao je do toga da zapošljava više od 700 radnika. U sklopu firme posluje i veleprodaja, koja poslovnim partnerima Mikromarketa pruža mogućnost povoljne kupovine, kao i pekara sa velikom paletom pekarskih proizvoda.
O počecima i daljem razvoju Mikromarketa, poslovnoj filozofiji, ostvarenim rezultatima i planovima, razgovarali smo sa Aleksandrom Čokorilom, direktorom i vlasnikom Mikromarketa.
Kako biste opisali prve korake Mikromarketa na tržištu i razvoj koji je usledio? Koje momente biste izdvojili kao prelomne?
Prvi koraci Mikromarketa su bili mikro koraci, u svakom pogledu, kao što i samo ime firme kaže. Posle 10 godina u 15m² prostora, počeli smo da otvaramo nove, ali takođe male, komšijske prodavnice, sve u istom kraju. Razvoj je bio postepen i oprezan. Jedna od prelomnih godina je bila 2010, u kojoj smo otvorili četiri objekta, kao i 2012, kada smo otvorili prvi objekat van Novog Sada, u Futogu. Te godine smo se odlučili i za promenu koncepta i otvorili smo nekoliko radnji sa sto i više kvadratnih metara prodajnog prostora, čime smo napravili iskorak iz komšijskih u kvartovske radnje, namenjene i strateškoj kupovini.
Koliko Mikromarket danas ima objekata i kakva je njihova struktura?
Danas poslujemo kroz ukupno 106 objekata u Novom Sadu i u okolnim mestima. Prodavnice su nam različitih kvadratura i asortimana. Od izuzetno malih, koje imaju svega dvadesetak kvadratnih metara, a koje su namenjene brzoj kupovini najosnovnijih proizvoda, sa velikom frekvencijom i brzim usluživanjem potrošača, do velikih marketa, sa izuzetno širokim asortimanom, u kojima se mogu nabaviti i posuđe, posteljina, igračke, knjige, školski pribor i još mnogo toga.
Kakva je vaša cenovna politika?
Trudimo se da cenovnu politiku prilagodimo zahtevima kupaca. Za najfrekventnije proizvode imamo niže cene, tu su takođe i brojne akcije gde se, uz saradnju sa dobavljačima trudimo da kupcima omogućimo kupovinu široke palete proizvoda po veoma povoljnim cenama. Imamo vikend akcije, polumesečne akcije, kao i trajno niske cene. Svaki kupac nam je važan i trudimo se da asortiman u svakoj radnji prilagodimo zahtevima i potrebama kupaca, kako bismo ih privukli, i što je još važnije, i zadržali.
Kakvom filozofijom se vodite u poslovanju, šta smatrate da je ono najvažnije što treba pružiti kupcima?
Smatram da je najvažnije da se kupcima pruži maksimalan kvalitet robe i usluga za novac koji ostavljaju kod nas i zato se trudimo da udovoljimo svakom njihovom zahtevu. Vodimo se filozofijom da se samo zadovoljan kupac vraća i to da se kupci stalno vraćaju u naše radnje i jeste jedan od osnovnih ciljeva, što svakodnevno i ostvarujemo. Veliki broj prodavnica radi 00-24 kako bismo našim kupcima uvek bili na raspolaganju. Kupci prepoznaju i cene naš trud i posvećenost, što stalno i dokazuju svojom lojalnošću.
Kakav je vaš odnos prema zaposlenima, šta od njih tražite i šta im zauzvrat pružate?
Sa zaposlenima imamo veoma otvoren odnos, svako može da iznese svoju primedbu, ideju ili bilo kakvo zapažanje koje nam može pomoći da poboljšamo i unapredimo poslovanje, a samim tim i radne uslove. Od zaposlenih tražim odgovorno pristupanje obavezama i dužnostima, pre svega profesionalni odnos prema kupcima. Dobri radnici su danas prava retkost i trudimo se da ih zadržimo i nagradimo za njihov trud, tako što imaju mogućnost napredovanja, mogućnost sindikalne kupovine preko saradnika s kojima imamo dogovor i na druge načine.
Da li ste zadovoljni saradnjom sa dobavljačima, kakve oni uslove moraju da ispune da bi se njihovi proizvodi našli na policama Mikromarketa?
Sa dobavljačima imamo veoma dobru saradnju, koju svakodnevno unapređujemo. Trudimo se da prednost damo robi domaćih i lokalnih proizvođača, kako bi društvena zajednica imala punu korist od našeg poslovanja. Dobavljači nas cene zbog profesionalnog i poštenog odnosa u poslovanju, pa je samim tim zadovoljstvo obostrano.
Kakve rezultate je Mikromarket zabeležio u 2017. godini i da li ste njima zadovoljni?
Imali smo 3,7 milijardi dinara prometa u 2017. Kroz naše radnje dnevno prođe oko 50.000 zadovoljnih potrošača. Rast u odnosu na prošlu godinu je 43% i veoma smo zadovoljni time.
Kakvi su vaši planovi i očekivanja za ovu godinu?
Planiramo otvaranje dvadesetak novih maloprodajnih objekata u Novom Sadu i bližoj okolini, kao i rast na nivou 35-40%.
Recite nam nešto o veleprodajnim aktivnostima kompanije, ko su vaši klijenti i koliko je ova delatnost značajna kada se uzme u obzir ukupno poslovanje kompanije?
Naša veleprodaja ima drugačiji koncept od drugih, po tome što imamo dobre, frekventne proizvode po veoma povoljnim cenama i to je ono što privlači kupce u našu veleprodaju, a to nam i dokazuje stalni i zadovoljavajući rast prometa. Iz godine u godinu i sektor veleprodaje se širi, kako po prostoru, tako i po asortimanu i po broju zaposlenih.
Da li se trudite da poslovanje uskladite sa modernim trendovima i na koji način?
Moderne trendove pratimo i usvajamo, u svakom pogledu. Pre svega, postavlja se komunikacija sa kupcima i sugrađanima putem sajta i Facebooka, gde se trudimo da im pružimo sve bitne informacije o našem poslovanju i akcijama, kao i da odgovorimo na sve njihove zahteve i uzmemo u razmatranje njihove sugestije, koje su uvek dobrodošle.
Svakodnevno uvodimo novine u okviru IT-a, kako bismo olakšali međusobnu komunikaciju i poslovanje jer bez ovog vida unapređenja i usavršavanja je danas teško zamisliti ozbiljan sistem.
Šta Mikromarket čini kako bi dao svoj doprinos zajednici u okviru koje posluje, kakve društveno-odgovorne aktivnosti ste imali u poslednje vreme?
Što se tiče društveno-odgovornih aktivnosti, uvek smo na usluzi raznim organizacijama koje nam se obrate za pomoć. Tu je postavljanje humanitarnih kutija u našim maloprodajnim objektima za prikupljanje priloga za razne organizacije ili pojedince, pomoć zaposlenima ili članovima njihovih porodica, u slučaju nekih nemilih i nepredviđenih događaja i slično.
Od skorijih aktivnosti, izdvojio bih ‘Dane humanosti’, tokom kojih smo, u saradnji sa odabranim dobavljačima, organizovali prodaju njihovih proizvoda, a određena sredstva od te prodaje su išla u Banku hrane i u vidu pomoći se delila onima kojima je to najpotrebnije. Sponzori smo sportskih turnira, bokserskog kluba Vojvodina, ženskog stonoteniskog kluba Novi Sad, kulturnih manifestacija, akcija koje sprovodi komisija za rodnu ravnopravnost…
Kakva je vaša vizija Mikromarketa za, recimo, deset godina?
Opstati i ostati prepoznatljiv i omiljen trgovački lanac u regiji, poželjan poslodavac, pouzdan partner i društveno- odgovorno preduzeće.