Vladimir Ivančev, Atlantic Štark

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 201, oktobar 2022)

 

HRABRO U NOVIH 100!

 

Kompanija Atlantic Štark svoju 100. godišnjicu obeležava značajnim investicijama u proizvodne pogone, promenom logotipa i redizajnom proizvoda, kao i brojnim inovacijama. Među planovima za naredni period su povećanje proizvodnih i skladišnih kapaciteta, a u skladu sa aktuelnim trendovima do kraja godine počeće sa radom i onlajn prodavnica Štark Shop.

Razgovarale: Marija F. Šmit i Dragana Vraneš

 

Razvojni put kompanije Atlantic Štark traje već punih 100 godina, a želja koja je prisutna oduvek jeste da se ispune očekivanja brojnih generacija koje su odrastale uz poznate Štark brendove, što će i ostati prioritet kompanije. U slavljeničku godinu kompanija je ušla investicijom u najmoderniju opremu za proizvodnju čokolade, da bi ona bila zaokružena novim logotipom i potpunim redizajnom keksića i napolitanki.

O inovacijama, ulaganjima, rezultatima i budućim planovima razgovarali smo sa direktorom prodaje ove kompanije, Vladimirom Ivančevim.

Prošla godina je u Atlantic Štarku bila u znaku Najlepših želja i nove linije za proizvodnju čokolade, da li ste za sada zadovoljni učinkom ovih promena?

Prošle godine investirali smo 8,5 miliona evra u najmoderniju opremu za proizvodnju čokolade, koja nam je omogućila da značajno poboljšamo kvalitet i ponudimo inovativne proizvode. Budući da smo sa čokoladom Najlepše želje započeli slavljeničku godinu, redizajnom Štark keksića smo zaokružili priču i adekvatno se pripremili za slavljeničku godinu u punom sjaju.

Naši potrošači su to prepoznali i naišli smo na brojne pozitivne reakcije, te slobodno mogu da istaknem da smo zaista zadovoljni učinkom.

Na čemu je fokus ove godine u kojoj proslavljate 100 godina postojanja?

Fokus nam je uvek bio na tome da ispunimo očekivanja naših vernih potrošača i naravno, da nagradimo njihovu lojalnost. Ponudili smo brojne novitete u okviru naših brendova, ali vredno smo radili i na jačanju našeg CORE asortimana.

Šta stoji iza odluke o promeni Štarkovog logotipa i potpunom redizajnu kategorija keksića i napolitanki? Zbog čega ste se odlučili na ovakav potez, da li su tome prethodila istraživanja tržišta i stavova potrošača?

Došlo je vreme da se i naš prepoznatljivi logotip modernizuje i zakorači hrabro u novih 100.

U skladu sa slavljeničkom godinom i pored značajnih promena koje se dešavaju u proizvodnji i budućem portfoliju, na kategoriji keksa je urađen redizajn pakovanja i unapređenje recepture postojećih proizvoda.

Redizajn je u najvećoj meri baziran na novom Štark logotipu koji je uz svoj osvežen izgled zadržao i ključni element po kome je prepoznatljiv – srce – naš glavni pokretač, kao i crvenu boju. Prateći svetske trendove i osluškujući potrebe naših potrošača, nakon dugih i opširnih istraživanja, oplemenili smo ga dodatnim elementima i učinili da izgleda savremenije.

Kakve su prve reakcije tržišta?

Svaka promena je značajna, a mi često izlazimo iz komfor zone. Reakcije tržišta su različite, i mi moramo biti spremni za sve scenarije i odgovoriti na njih.

Imajući u vidu da su naši potrošači navikli na naš prepoznatljiv vizuelni identitet, bilo je izazovno osmisliti na koji način predstaviti nešto drugačije i što se izdvaja od onoga na šta su potrošači navikli. No, s druge strane, naši poznati brendovi poput Smokija, čokolade Najlepše želje i Bananice su dovoljno poznati i priznati, te nema bojazni da će promena logotipa promeniti ljubav prema brendu. Ono što nas neizmerno raduje je mnogo veća podrška i pozitivna reakcija na pomenute promene, na šta smo izuzetno ponosni.

Da li se može očekivati i redizajn drugih brendova/kategorija?

U protekloj godini imali smo nekoliko inovacija i promena u Štarkovom portfoliju. Prvenstveno bih se osvrnuo na pojavu Ledene Bananice, koja je izazvala fantastične reakcije u javnosti i veliku ulogu u prodaji.

Nakon toga, posvetili smo se redizajnu čokolade Najlepše želje, dok smo ove godine stavili fokus na novi/stari Štark brend – Keksiće i Napolitanke.

Pored potpuno novog vizuelnog identiteta, portfolio je obogaćen i za Štark Integralne Keksiće koji u potpunosti prate aktuelne trendove i životni ritam onih koji ističu značaj zdravih navika i time pokrivamo još jednu ciljnu grupu koju svesrdno podržavamo.

Takođe, tu su nam i Prima Štapići koje od sada proizvodimo bez palminog ulja i čekaju vas na policama u redizajniranom pakovanju.

U 2023. godini očekuje nas još novina i nestrpljivi smo da prikažemo sve.

Možete li nam reći nešto više o investiciji u pogon u Ljuboviji?

Potreba da se ide u korak sa vremenom i da se tržištu ponude moderna i inovativna rešenja, iziskuje konstantna ulaganja kako u ljude tako i u sam proizvodni pogon.

Prvi korak u realizaciji toga, bila je investicija od 4,5 miliona evra u pogon u Ljuboviji koja će omogućiti modernizaciju proizvodnje i pakovanja, povećanje kapaciteta kao i proširenje asortimana novim atraktivnim proizvodima koji su u skladu sa svetskim trendovima.

Koje brendove biste izdvojili kao glavni stub daljeg razvoja i rasta kompanije i zbog čega?

Nakon investicija u proizvodne linije čokolade, keksića i vafla, koje su premašile iznos od 15 miliona evra, u naredne tri godine u sklopu master plana planiramo da uložimo dodatnih 50 miliona evra za dalje povećanje kapaciteta proizvodnih linija za Smoki i Primu, kao i celokupnog skladišnog prostora.

U kom pravcu će se dalje razvijati Štarkovi brendovi, koji su to svetski trendovi koje uzimate u obzir pri osmišljavanju noviteta?

Trudimo se da naše brendove učinimo atraktivnim ciljnim grupama kojima se obraćamo. Prilikom osmišljavanja noviteta redovno sprovodimo analize sa željom da saznamo šta naši kupci žele. Osim toga, rado razmenjujemo ideje i uspešno sarađujemo sa drugim kompanijama koje su već prepoznatljive na tržištu, a njihovi brendovi voljeni među potrošačima.

Pre svega bih izdvojio partnerstvo sa svetski poznatim proizvođačem čokolade i čokoladne mase iz Švajcarske Barry Callebaut. Ponosni smo na saradnju i sa kompanijom Moritz Eis u okviru koje su ljubitelji njihovih sladoleda imali priliku da isprobaju nove ukuse – Smoki, Najlepše želje, Menaž i Bananica. Ne smem da izostavim saradnike iz Frikom kompanije, koji su zajedno sa nama ove godine ‘produžili leto’ čokoladom Najlepše želje Kapri.

Mnogo toga pripremamo za budućnost i nadamo se istim pozitivnim reakcijama.

Da li potrošači mogu da se nadaju i potpuno novim proizvodima?

Naravno. Ove godine obradovali smo naše verne potrošače novom Najlepše želje Kapri čokoladom i dezertima, zatim novim pakovanjem od 90 grama omiljenog flipsa Smoki Go&Share koji je savršen za deljenje, a stigla je Kremasta Bananica sa neodoljivim kremastim filom u dva ukusa, čoko-malina i čoko-narandža.

Kupci su već navikli da mogu da očekuju novitete s naše strane, tako da ćemo nastaviti u tom ritmu.

Kakve je rezultate Atlantic Štark postigao ove godine i kakve su prognoze do kraja godine?

Izuzetno sam ponosan na činjenicu da čak i pored brojnih izazova, iz godine u godinu, beležimo konstantan rast. Poslujemo na svim kontinetima i snabdevamo više od 30 tržišta. U planu nam je dalja internacionalizacija poslovanja i jačanje izvoza. Konstantim unapređenjem ‘go to market’ modela, sinergijom prodajnih timova sa strateško-distributivnim područjima Atlantic grupe, oćekujemo da i 2022. godinu završimo u skladu sa budžetski planiranim rastom.

Kako stoje stvari kada je reč o izvozu?

U 2021. godini izvezli smo impozantnih 11.000 tona Štark proizvoda što je za 8% više u poređenju sa 2020. godinom. Očekivanja su da ćemo i do kraja 2022. završiti sa sličnom stopom rasta izvoza, a najviše u zemlje Evropske unije – Austriju, Švajcarsku, Nemačku i Švedsku. Takođe, u 2023. godini nastavićemo sa daljom podrškom razvoju izvoza i jačanju operacija na Bliskom istoku.

Na čemu će biti fokus odeljenja prodaje u narednom periodu?

Kompleksnost industrije i izazovi sa kojima se suočavamo pomeraju nas iz zone komfora i navode na kontinuirano promišljanje o unapređenju procesa. S tim u vezi, fokus prodaje je upravo na razvijanju organizacije koja je u potpunosti usmerena na kontinuirano građenje i direktan odnos sa kupcima, reakcija na njihove potrebe i traženje zajedničkih rešenja koja dovode do rasta kategorija.

Sa druge strane zadatak prodajnog tima usmeren je na razumevanje nove navike ponašanja u kupovini, odnosno šta je sadržaj ‘nove’ potrošačke korpe i na koji način potrošači odlučuju na mestu prodaje u novonastaloj situaciji. Naš plan je da nastavimo sa prilagođavanjem portfolija koji će ispuniti očekivanja velikog broja potrošača i omogućiti im da kupe upravo ono što žele.

Kako biste opisali aktuelne tržišne uslove u Srbiji i šire i na koje poteškoće nailazite u poslovanju u doba još jedne krize? Koliko one ‘smetaju’ rezultatima i investicionim planovima kompanije? Na koji način ih prevazilazite?

Više od 70% potrošača u Srbiji je ili pogođeno ili zabrinuto trenutnom situacijom, imajući u vidu da 40% kućnog budžeta izdvajaju za FMCG korpu. Takođe, korona je uticala i na to da se deo kupovina iz klasičnog retaila seli na onlajn. Smanjuje se frekvencija odlaska u kupovinu, što praktično znači da je danas potrošač mnogo ređe ispred police.

Mi u kompaniji se uvek trudimo da pronađemo adekvatna rešenja i učinimo naše proizvode dostupnim svima. Unapređen Štark portfolio nam pruža dodatne šanse za prevazilaženje aktuelnih tržišnih disrupcija. U tom delu, naš fokus biće na postavljanju biznis plana sa mix-om kategorija koji će nam omogućiti postizanje naših poslovnih ciljeva, to nas dovodi do toga, da mogu s ponosom da saopštim da nas do kraja ove godine očekuje onlajn prodavnica Štark Shop, koja će, siguran sam, obradovati mnoge naše kupce.

U čemu je, po vašem mišljenju, najveća snaga Štarka, da li su to ljudi, činjenica da ovaj brend ima stabilno mesto u srcima potrošača…?

Ne postoji uspešna poslovna strategija u čijem središtu nisu ljudi.

Zaposleni su ključ uspeha svake kompanije. Veoma sam ponosan i privilegovan što imam mogućnost da vodim sjajne pojedince sa aspiracijama za lični razvoj, koji su ujedno i veoma jak, kompaktan tim, motivisan za postizanje biznis ciljeva. Dodatnu vrednost daje lokalna prisutnost timova širom regiona, tako da je konstantna razmena ideja, znanja i iskustva praksa našeg svakodnevnog rada. Ne bih zanemario ni činjenicu da je u poslu važno da volite ono što radite, a Štark lovemark brendovi u tom smislu jesu velika ljubav i inspiracija mom timu. Ljudi i brendovi su naša najveća snaga, upravo zbog toga konstantno ulažemo u njihov dalji razvoj.

Kakvi su dalji planovi kompanije, kako vidite budućnost Štarka?

Koračamo hrabro u novih 100. Nastavićemo da uvodimo inovacije u svaki segment poslovanja, pažljivo da osluškujemo tržište i pripremamo iznenađenja koja će oduševiti naše krajnje korisnike.