Univerzalne kreme losioni i mleka

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.3, jul 2004.)

Čime se negujemo?

Beiersdorfova Nivea je ubedljivo najzaslužnija za našu negovanu kožu. Unilever i Henkel se dobro drže, ali ipak zaostaju za multi-level prodajom Avona i Orifleima.

Da li spadamo u negovanu naciju ili ne? Da li se više negujemo stranim ili domaćim sredstvima za higijenu? Da li je presudan kvalitet kozmetičkih proizvoda ili dobra reklama? Na osnovu istraživanja GfK Beograd u periodu od godinu dana, od januara do decembra 2003. dolazi se do zaključka da preferiramo inostrane kreme, losione i mleka za negu lica, ruku i tela. U takvoj konkurenicji dobro su se plasirali proizvodi domaće fabrike Henkel Merima. Interesantan je podatak da kozmetičke proizvode sve više nabavljamo putem multi level sistema, što znači da ih ne tražimo u prodavnici, već ih naručujemo putem kataloga. Tim vidom prodaje bavićemo se možda nekom drugom prilikom, a sada da pogledamo kako se plasiraju marke i proizvođači čija se roba nalazi u vašim rafovima.

Beiersdorf (Nivea)
Po rečima Nevene Vidaković, product menadžera, Beiersdorfa pokriva 55,5% tržišta u Srbiji i Crnoj Gori kada su u pitanju univerzalne kreme, a 49,1 posto kada je reč o sredstvima za negu tela. Dodaje i da je finansijski i fizički udeo na tržištu u porastu. Najpoznatiji brendovi na našem tržištu su Nivea Body, Nivea Creme i Nivea Soft, višenamenske kreme, a najpopularnija pakovanja mleka za telo i Q10 losiona za učvršćivanje kože su od 250ml. Kada je u pitanju Nivea krema omiljena pakovanja su od 150ml i 75ml. Na tržište je uvedeno i pakovanje Q10 losiona od 400ml. Glavne konkurente na domaćem tržištu smatraju Avon i Dove u body segmentu, a Oriflame i Soleu u ‘all purpose’ kremama. Pored svetlucavih krema, specifičnu ponudu predstavlja i novitet Body voda za negu kože. U toku je i pojačana medijska kampanja za Nivea Soft, kremu obogaćenu uljem jojobe i vitaminom E, koja za ciljnu grupu ima žene od 18-35 godina, moderne, mladalački orijentisane, bez problema na koži, saznajemo od Daniele Gvozdenić, prodakt menadžera.
Novitet iz Niveine istraživačke laboratorije za ovo leto je Nivea body Caring Water ili Nivea voda za negu tela. Njena osnovna svojstva zasnovana su na ideji da to bude linija koja će stimulisati čula hidrirajući i negujući kožu. Nivea voda za negu tela napravljena je u formi spreja sa raspršivanjem i spada u kategoriju aroma terapije. Nivea vode za negu tela su bistre tečnosti sa visokim nivoom aktivnih hidrantnih supstanci. Glicerin omogućava brzo vezivanje vode i ima momentaini hidrirajući efekat. U Beiersdorfu saznajemo da su istraživanja pokazala da se redovnom upotrebom Nivea voda za telo nivo vlažnosti kože značajno unapređuje i da su efekti isti, ako ne i bolji u poređenju sa efektima koji se postižu redovnim korišćenjem standardnih losiona za negu kože.

Unilever (Dove)
Dove, jedan od Unileverovih globalnih i najpoznatijih brendova, prisutan je na tržištu Srbije i Crne Gore od 1997. Dove asortiman je postepeno uvođen na naše tržište, a Dove Body Care za negu tela, prisutan je od novembra 2002. Dove mleko i losion za telo razlikuju se od istih proizvoda drugih proizvođača, kaže Dragana Savić iz Unilevera. Dove kremasta, hidratantna formulacija sa lipidima, hrani i intenzivno neguje kožu, pružajući dugotrajnu zaštitu od isušivanja. Ove godine lansirana je Dove Firming paleta proizvoda, koja se sastoji od gela za tuširanje, gel kreme i losiona za telo. Njena inovativna formulacija predstavlja jedinstvenu kombinaciju ekstrakta morskih algi, ceramida i Dove aktivnih hidratantnih sastojaka, koji imaju ključnu ulogu u borbi protiv celulita i učvršćivanju kože. Paleta proizvoda sadrži Dove Body Lotion, Dove Body Milk, Dove Body Silk, Dove Regenerating Cream, Dove Protective Cream, Dove Supreme Silk Body Lotion, Dove Supreme Silk Body Silk, Dove Body Skies Milk, Dove Silk Cream Tube, Dove Body Firming Lotion, Dove Body Intensive Firming Gel Cream.

Henkel
Lady, Ten-San i Solea su kreme za negu kože iz palete kompanija Henkel i Henkel Merima. Lady krema, dobro poznat proizvod kompanije Henkel Merima, univerzalna je krema za negu kože namenjena celoj porodici. Pogodna je za sve vremenske prilike i sve tipove kože. Ten-san krema, sredstvo je za negu lica, ali i kožu uopšte. Sadrži kantarionovo ulje bogato hipericinom koji deluje adstringentno, antiseptično, kao i na epitelizaciju tkiva. Preporučuje se za sunčanje, tokom leta, ali i za vreme zimskih sportova, jer štiti od crvenila i pega. Sprečava stvaranje bora i čini kožu elastičnom. Ten-san, mleko za telo namenjeno intenzivnoj nezi celog tela, bogato je uljnim komponentama, vitaminom E, Ceramid Complexom biljnog porekla i UV filterom.
Vitamin E uspešno neutrališe delovanje slobodnih radikala, usporava starenje kože i održava prirodnu strukturu kože. Ceramid Complex je aktivni sastojak koji vrši regeneraciju u dubinskim delovima kože, omogućava bolju razmenu hranljivih sastojaka, uspostavlja ravnotežu kod vlažnosti kože, ali i usporava pojavu celulita. UV filter pruža dodatnu zaštitu od štetnih sunčevih zraka tokom dnevne nege. Solea, proizvod koji naše tržište izuzetno dobro poznaje, univerzalna je krema sa lipidima koji po sastavu odgovaraju masnoći kože. Nežno deluje na kožu. Upotrebom Solea univerzalne kreme, kao i Solea Soft kreme, koža ostaje zaštićena od spoljnih uticaja. Solea paleta, osim Solea univerzalne kreme i Solea Soft kreme, sadrži i Solea Baby univerzalnu kremu, Solea Baby zaštitnu kremu, Solea Soft kremu za depilaciju, Solea kreme i pene za brijanje sa mirisom minta i lavande, kao i Solea losion posle brijanja, saznajemo od PR-a Nevene Rudan.

Pripremila: Karolina Meilen