SUNĐERI, ŽICE I KRPE ZA DOMAĆINSTVO

Trgovačke marke imaju veliki značaj u kategoriji. Čak 64% kupaca kategorije je bar jednom kupilo neki od proizvoda trgovačkih marki.

GfK analiza tržišta sunđera i krpa za čišćenje u domaćinstvu
Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta sunđera i krpa za čišćenje u domaćinstvu u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2019. godine do oktobra 2020. godine. Kategorijom su obuhvaćeni kuhinjski sunđeri za pranje i brisanje, metalni sunđeri/žice za sudove, kao i razne vrste krpa i maramica za čišćenje u domaćinstvu.

Porast vrednosti kategorije dolazi od povećanja učestalosti kupovine, ali i od nešto više prosečne plaćene cene. Najveći rast učestalosti kupovina zabeležili su sunđeri, dok su žice, krpe i maramice rast ostvarile proširenjem baze kupaca: 48% vrednosti kategorije generišu sunđeri, 41% krpe i maramice, a žice za pranje sudova 11%.

GfK-sundjeri-i-krpe-2021_1

Trgovačke marke imaju veliki značaj u kategoriji. Čak 64% kupaca kategorije je bar jednom kupilo neki od proizvoda trgovačkih marki. Njihovo učešće u vrednosti je čak 37%.

Osim trgovačkih marki, u kategoriji veliki značaj ima vodećih pet brendova koji ‘pokrivaju’ 45% vrednosti kategorije. To su, abecednim redosledom: Fino, Logex, Perfetto, TopStar i Vileda. Blizu 1/3 kupaca kategorije je bar jednom u posmatranom periodu kupilo neki proizvod brenda TopStar, po 1/4 Fino i Perfetto proizvod, dok je relativna penetracija brenda Logex 11%. Iako je neki od Vileda proizvoda kupilo 15% kupaca kategorije, njihova lojalnost ovom brendu je 43%, što je najveća lojalnost među vodećih pet. Fino je ostvario lojalnost od 31%, a slede TopStar sa 25%, Perfetto sa 21% i Logex sa 19%.

GfK-sundjeri-i-krpe-2021_3

Od ukupne vrednosti kategorije, 22% je kupljeno na nekoj promociji, što je za 1 procentni poen niže nego godinu dana ranije.

Najveći deo kategorije je prošao kroz supermarkete (26%) i minimarkete (19%). Slede ih male prodavnice sa učešćem od 17% i hipermarketi sa 16%. U diskontnim lancima kupljeno je 12% vrednosti kategorije, a u drogerijama 9%.

GfK-sundjeri-i-krpe-2021_2

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 185, mart 2021)