Sirni namazi

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 219, jul/avgust 2024)

FREKVENCIJA KUPOVINE OSTAJE STABILNA

Na posmatrane proizvode se u proseku potroši 184 dinara po kupovini, što predstavlja rast od 5%, dok prosečna potrošnja po domaćinstvu takođe raste i iznosi 619 dinara, pokazuju podaci CPS GfK.

Analiza GfK

Ana Kovačević,
Junior Research Consultant, Consumer Panel Services
GfK

U fokusu ovog istraživanja je kupovina sirnih namaza u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od septembra 2023. do februara 2024. godine. Sirne namaze je barem jednom kupilo 48% domaćinstava tokom posmatranog perioda, pri čemu je zabeležen blagi pad penetracije u odnosu na isti period godinu dana ranije. Frekvencija kupovine ostaje stabilna i iznosi tri puta. Sa druge strane, ukupna kupljena količina sirnih namaza ostvaruje porast od 2% u odnosu na period septembar 2022 – februar 2023. godine.
Na posmatrane proizvode se u proseku potroši 184 dinara po kupovini, što predstavlja rast od 5%, dok prosečna potrošnja po domaćinstvu takođe raste i iznosi 619 dinara.

Po kanalima prodaje
Supermarketi predstavljaju maloprodajni format u kome se analizirana kategorija najviše kupuje (42% količinskog učešća). Slede minimarketi sa udelom od 21% i diskontni lanci koji beleže pad i ‘odnose’ 15%. Hipermarketi i tradicionalne prodavnice generišu po 10% ukupne količine kategorije sirnih namaza.

Vodeći igrači
Pet vodećih brendova u zbiru ostvaruje 68% količinskog učešća, a to su (po abecednom redosledu): ABC, A la Kajmak, Moja Kravica, Pilos i Sirko.

Promocije i trgovačke marke
Trgovačke marke imaju udeo od 19%, što predstavlja pad od 2pp u odnosu na isti period godinu dana ranije. Sirni namazi kupljeni na promociji ‘odnose’ 41% ukupne količine kategorije.

Consumer Panel Services GfK je sada deo YouGov group.  

Više informacija na http://www.gfk-cps.com/