SANJA MINOVIĆ, UNISOL

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 156, mart, 2018)

 

UNISOL JAČA POZICIJU U KATEGORIJI KONDIMENATA

Osnovni cilj jeste povećanje tržišnog učešća brenda Ecofood koje će se realizovati kroz dva pravca – rast upotrebe proizvoda kod postojećih lojalnih potrošača i pridobijanje novih korisnika, kako na postojećim, tako i na novim tržištima.
Razgovarala: Marija F. Šmit

Brend Ecofood je na tržištu prisutan već 20 godina, a njegov razvoj je otpočeo 1998. godine. Osnovana je kompanija pod istim nazivom, a njena osnovna delatnost je bila proizvodnja, uvoz, prerada i pakovanje maslina, šampinjona i feferona. Ovi artikli su predstavljali core asortiman Ecofooda po kojima je brend vrlo brzo postao prepoznat među potrošačima. Kontinuirani razvoj i osluškivanje tržišta i potreba potrošača su doveli do širenja asortimana u segmentu domaće zimnice. Ajvar, pinđur, kiseli krastavci i kornišoni postali su vrlo značajan deo asortimana.
Počev od 2015. godine, asortiman Ecofooda je obogaćen 100% Extra Virgin maslinovim uljem izuzetnog kvaliteta. Kompanija Unisol nedavno je preuzela Ecofood pod svoje okrilje, a o razlozima za preuzimanje, detaljima dogovora i daljim planovima kada je reč o ovom brendu razgovarali smo sa Sanjom Minović, menadžerom brenda i kategorija.

Kako je došlo do preuzimanja Ecofooda od strane kompanije Unisol?
Kako je brend Ecofood sve više jačao na tržištu, tako je počela da se javlja i potreba za većom i jačom distributivnom snagom koja bi dovela Ecofood na trpezu svakog domaćinstva kako u zemlji, tako i u regionu. Unisol važi za kompaniju koja prati globalne trendove, stalno osluškujući potrebe i zahteve potrošača. Kao jedan od lidera u kategoriji kondimenata, Unisol je u brendu Ecofood prepoznao dodatnu šansu da zadovolji potrebe kupaca, korisnika i konzumenata. Zahvaljujući podršci i snazi distributera Omnico, dostupnost Ecofooda na domaćem tržištu će se značajno povećati, čime će Ecofood ispuniti i, sigurna sam, premašiti svoj potencijal.

Da li je Unisol kupio brend ili i proizvodnju Ecofooda? Ukoliko ste kupili samo brend gde će se ubuduće odvijati proizvodnja?
Kompanija Unisol je kupila brend Ecofood. Imajući u vidu proizvodnju, ona će ostati pod okriljem proizvođača koji su svih ovih godina vredno, revnosno i odgovorno radili na stalnom poboljšanju kvaliteta proizvoda iz celog asortimana. Dobre stvari ne treba menjati, a mi smo izuzetno ponosni na kvalitet naših sirovina i proizvoda iz kompletnog asortimana Ecofooda.

Kakve će benefite Unisolu doneti kupovina Ecofooda? Koji su glavni aduti ovog brenda?
Prepoznatljiv brend i lojalnost potrošača duga dve decenije, kvalitet sirovina i gotovih proizvoda, organizovani sistemi kontrole u svim proizvodnim procesima samo su neki od glavnih aduta Ecofooda.
Ove i još mnoge druge benefite brenda, kao i njegov izuzetni potencijal je prepoznala kompanija Unisol, koja će krugu svojih postojećih brendova – Polimark, Polimark Junior, Polimark Professional, Tomatino i Bionačin, pridodati brend Ecofood, koji se izvanredno nadovezuje na strategiju Unisola – jačanje tržišta kondimenata.

Kakvi su planovi sa ovim brendom, da li planirate ulaganja, proširenje asortimana?
Osnovni cilj jeste povećanje tržišnog učešća koje će se realizovati kroz dva pravca – rast upotrebe proizvoda kod postojećih lojalnih potrošača i pridobijanje novih korisnika, kako na postojećim, tako i na novim tržištima. Upoznavanje novih korisnika sa brendom, njegovim kvalitetom i komparativnim prednostima je od krucijalnog značaja za dalju penetraciju tržišta. Ulaganja su neminovna i neophodna, a odnose se pre svega na dostupnost svih proizvoda svakom potrošaču, cenovnu konkurentnost, upoznavanje sa kvalitetom kroz kontinuirane degustacije i promocije. Uvođenje proizvoda Ecofood Extra Virgin maslinovo ulje u asortiman značajno je povećalo promet i ojačalo prisutnost i prepoznatljivost brenda na tržištu, pogotovo u HoReCa kanalu, zbog čega se ovo proširenje asortimana pokazalo izuzetno uspešnim. Kako Unisol bude jačao brend Ecofood, tako će se unapređivati postojeći proizvodi i širiće se asortiman.

U kojim sve trgovinskim kanalima je Ecofood bio prisutan do sada, da li nameravate da povećate njegovu zastupljenost na policama i na koje formate ćete staviti akcenat?
Ecofood je do sada bio prisutan u Key Account sistemima, gde je imao izuzetno dobru pokrivenost, numeriku i rast prodaje kroz ovaj kanal. Zastupljenost HoReCa kanala poslednjih godina značajno raste, i to prevashodno sa artiklima maslinovo ulje, masline, šampinjoni i ajvar, u pakovanjima koja odgovaraju zahtevima kanala. Osnovni cilj jeste produbiti distribuciju i povećati numeriku u svim kanalima, sa posebnim akcentom na kanal tradicionalne trgovine. Snaga, iskustvo i prisutnost Omnico distribucije na tržištu će doprineti dostizanju ciljeva, kako numeričkih tako i volumenskih, čime će se razvoj, pozicija i prisutnost brenda značajno unaprediti.

Odakle dolaze sirovine za proizvodnju Ecofood proizvoda i da li će se tu nešto menjati, na koji način se kupcima garantuje kvalitet proizvoda?
Raznolikost asortimana nosi sa sobom i različito poreklo sirovine. Masline, proizvod po kome je brend Ecofood prepoznat, dolaze iz Grčke, iz regije Halkidiki, dok su šampinjoni i feferoni iz Srbije. Posebno smo ponosni na naše srpske šampinjone, koji su potpuno prirodni, nebeljeni i prepoznatljivog ukusa i arome. Maslinovo ulje potiče iz Italije, iz regije u okolini Barija, u kojoj se odvija preko 80% ukupne proizvodnje maslinovog ulja u Italiji. Ecofood extra virgin maslinovo ulje je proizvedeno od pažljivo odabranih, najkvalitetnijih maslina koje se beru u novembru, na samom početku berbe. Sam proces branja maslina podrazumeva direktno branje sa maslinovog drveta, ne dozvoljavajući nijednoj maslini da dotakne zemlju. Nakon toga, u roku od 24 sata masline se nalaze u proizvodnji, gde se mehaničkim procesom odvija hladno ceđenje 100% extra devičanskog maslinovog ulja, bez dodatka bilo kakvih aditiva. Uz strogo kontrolisane proizvodne procese, pridržavanje svih standarda ‘od njive do trpeze’, potrošačima se garantuje kvalitet, ispravnost i zdravstvena bezbednost svih Ecofood proizvoda.

Da li ćete nešto menjati kada je reč o ambalaži Ecofoodovih proizvoda?
Važnost ambalaže kao ‘petog P’ marketing miksa je nemerljiva, jer u uslovima sve jače konkurencije ona često predstavlja jedini način za diferencijaciju. Kao i do sada, Ecofood će pažljivo da osluškuje tržište i trendove, prati zahteve i preferencije krajnjih potrošača, i da reaguje u skladu sa tržišnim trendovima.

Da li i na koji način planirate da marketinški podržite Ecofood brendove, kako bi se unapredila njihova pozicija na tržištu i prepoznatljivost kod potrošača?
Kontinuirane investicije u marketing su oduvek bile jedna od glavnih strategija koja je dovela do povećanja svesti o brendu i jačanja tržišne prisutnosti i pozicioniranosti Ecofooda. Tržište konzervisanog povrća je specifično, dosta dinamično i sa sobom nosi mnogo izazova. Jedini ispravan način da se proizvod pozicionira na tržištu jeste kroz upoznavanje što većeg broja potrošača sa kvalitetom svih naših proizvoda. Fokus će i dalje biti na aktivnostima na mestu prodaje koje će se ogledati u promocijama, degustacijama i poklonima za potrošače.

Na kojim je sve tržištima brend Ecofood trenutno prisutan i kakvi su planovi u vezi sa tim, da li će se izvoziti na još neka tržišta?
Ecofood je trenutno prisutan na domaćem tržištu i na tržištu Crne Gore. Dugoročna strategija razvoja svakako jeste penetracija ostalih tržišta u regionu, pre svega Bosne i Hercegovine, Makedonije, Albanije, Rumunije. Svi Ecofood proizvodi ispunjavaju evropske standarde koji se odnose na bezbednost prehrambenih proizvoda, što ih čini konkurentnim i na svetskom tržištu.

Koliko brzo smatrate da će vam se ova investicija isplatiti?
Imajući u vidu iskustvo Unisola, kao i jačinu i tržišnu prisutnost distributera Omnico, plan je da povrat investicija bude već u prvoj godini poslovanja sa brendom Ecofood.

Kakva je vizija Unisola kada je reč o Ecofood brendu, kako vidite ovaj brend za, recimo, pet godina?
Biti lider u svojoj kategoriji, povećati tržišno učešće, naći se na trpezi svakog potrošača, samo su neki od osnovnih ciljeva Unisola kada je Ecofood brend u pitanju. Jačanje liderske pozicije među kondimentima kroz razvoj i akviziciju kvalitetnih proizvoda koji zadovoljavaju rastuće potrebe potrošača, glavni je izazov i inspiracija kompanije Unisol i brenda Ecofood. Ulaganja u proizvod i cenu, prepoznatljiv kvalitet svih proizvoda, kontinuirani rad na brendu i velika posvećenost pozicioniraće Ecofood u sam vrh kategorije konzervisanog povrća.